This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n6http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10145833%21RIV14-GA0-11310___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10145833%21RIV14-GA0-11310___
rdf:type
n11:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
This article contains the results of study, whose aim was to provide findings regarding the current state of proliferation of the GIS software at Czech grammar schools and also the barriers of further expansion of its use. Outputs of a questionnaire from beginning of year 2012 serve as the basic datasource for this study. The survey was sent to 103 schools and the resulting sample numbered 57 of them. The questionnaire is based on a methodology espoused in previous research studies and its aim is to assess the implementation 'profile' of grammar schools as a category. The level of implementation was considered in terms of its educational, technology and professional aspects. Results show that most of grammar schools are in the development stage in the 'Technology' and 'Professional' aspects, in the 'Educational' aspect, they find themselves in the institutionalization stage. The results of the study reveal that among teachers, the interest for teaching with GIS exists, but there is a lack of supporting materials and the teacher's poor GIS skills frequently poses additional obstacles. Furthermore, there is not so much information about free software and data resources among teachers. Příspěvek shrnuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit současný stav a hlavní bariéry bránící rozšíření geografických informačních systémů (GIS) ve výuce na gymnáziích v Česku. Práce je založena na výsledcích dotazníkového šetření z roku 2012, ve kterém bylo osloveno 103 gymnázií, do výzkumu se zapojilo 57 z nich. Šetření vychází z metodiky zahraničních výzkumů, kde se implementační charakteristiky škol zjišťovaly na základě technologického, profesionálního a edukačního potenciálu. Výsledky ukazují, že většina gymnázií je v zavádění GIS do výuky ve vývojové fázi, nejdále jsou v tzv. edukačním aspektu implementace. Z výsledků je patrné, že učitelé o výuku s GIS zájem mají, chybí jim však lepší povědomí o volně šiřitelných GIS software a zdrojích volných geografických dat. Dále učitelé pociťují nedostatek metodické podpory a vlastní nedostatečné dovednosti pro práci s GIS. Příspěvek shrnuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit současný stav a hlavní bariéry bránící rozšíření geografických informačních systémů (GIS) ve výuce na gymnáziích v Česku. Práce je založena na výsledcích dotazníkového šetření z roku 2012, ve kterém bylo osloveno 103 gymnázií, do výzkumu se zapojilo 57 z nich. Šetření vychází z metodiky zahraničních výzkumů, kde se implementační charakteristiky škol zjišťovaly na základě technologického, profesionálního a edukačního potenciálu. Výsledky ukazují, že většina gymnázií je v zavádění GIS do výuky ve vývojové fázi, nejdále jsou v tzv. edukačním aspektu implementace. Z výsledků je patrné, že učitelé o výuku s GIS zájem mají, chybí jim však lepší povědomí o volně šiřitelných GIS software a zdrojích volných geografických dat. Dále učitelé pociťují nedostatek metodické podpory a vlastní nedostatečné dovednosti pro práci s GIS.
dcterms:title
The proliferation and implementation of GIS as an educational tool at gymnasiums/grammar schools in Czechia Rozšíření a implementace GIS ve výuce na gymnáziích v Česku Rozšíření a implementace GIS ve výuce na gymnáziích v Česku
skos:prefLabel
Rozšíření a implementace GIS ve výuce na gymnáziích v Česku The proliferation and implementation of GIS as an educational tool at gymnasiums/grammar schools in Czechia Rozšíření a implementace GIS ve výuce na gymnáziích v Česku
skos:notation
RIV/00216208:11310/13:10145833!RIV14-GA0-11310___
n11:predkladatel
n18:orjk%3A11310
n4:aktivita
n19:P
n4:aktivity
P(GAP407/10/0514)
n4:cisloPeriodika
3
n4:dodaniDat
n10:2014
n4:domaciTvurceVysledku
n7:6118194 n7:1922793
n4:druhVysledku
n5:J
n4:duvernostUdaju
n16:S
n4:entitaPredkladatele
n13:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
103637
n4:idVysledku
RIV/00216208:11310/13:10145833
n4:jazykVysledku
n14:cze
n4:klicovaSlova
implementation; curriculum; geography education; geoinformatics; GIS
n4:klicoveSlovo
n9:curriculum n9:geography%20education n9:GIS n9:implementation n9:geoinformatics
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[CF95C6134CAB]
n4:nazevZdroje
Geografie. Sborník české geografické společnosti (Geography Journal of Czech Geographic Society)
n4:obor
n17:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:projekt
n15:GAP407%2F10%2F0514
n4:rokUplatneniVysledku
n10:2013
n4:svazekPeriodika
118
n4:tvurceVysledku
Řezníčková, Dana Král, Luboš
n4:wos
000325234700004
s:issn
1212-0014
s:numberOfPages
18
n6:organizacniJednotka
11310