This HTML5 document contains 52 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n13https://schema.org/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10133874%21RIV14-MSM-11310___/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n20http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10133874%21RIV14-MSM-11310___
rdf:type
n15:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
In the contribution, results of the orientation questionnaire research focused on the illustrative approach are discussed. The research confirmed the importance of the illustrative approach in chemistry education at secondary schools. Various teaching methods and visual aids can be used to be more illustrative in chemistry. Teachers report that students would particularly welcome experiments to make chemistry as illustrative as possible. In contrast, teachers tend to use the narrative approach with graphics. Following the results of the research the attention will be paid to %22non-experimental%22 demonstrations in chemistry education. Příspěvek se zabývá výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na problematiku názornosti. Diskutovány jsou zejména různé prostředky, kterými lze realizovat názornost ve výuce chemie na středních školách. Provedené šetření potvrdilo důležitost používání názorných prostředků ve výuce chemie, přičemž podle učitelů je žáky nejoceňovanějším prostředkem pro dosahování názornosti experiment, zatímco učitelé nejvíce využívají popisu (slovního či písemného) s příp. grafickým doprovodem. V návaznosti na výsledky šetření budou dále zkoumány možnosti využití %22neexperimentálních%22 demonstrací ve výuce chemie. Příspěvek se zabývá výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na problematiku názornosti. Diskutovány jsou zejména různé prostředky, kterými lze realizovat názornost ve výuce chemie na středních školách. Provedené šetření potvrdilo důležitost používání názorných prostředků ve výuce chemie, přičemž podle učitelů je žáky nejoceňovanějším prostředkem pro dosahování názornosti experiment, zatímco učitelé nejvíce využívají popisu (slovního či písemného) s příp. grafickým doprovodem. V návaznosti na výsledky šetření budou dále zkoumány možnosti využití %22neexperimentálních%22 demonstrací ve výuce chemie.
dcterms:title
Názornost ve výuce chemie očima učitelů Názornost ve výuce chemie očima učitelů Illustrative approach in chemistry education
skos:prefLabel
Názornost ve výuce chemie očima učitelů Illustrative approach in chemistry education Názornost ve výuce chemie očima učitelů
skos:notation
RIV/00216208:11310/13:10133874!RIV14-MSM-11310___
n15:predkladatel
n18:orjk%3A11310
n3:aktivita
n7:Z n7:S n7:I
n3:aktivity
I, S, Z(MSM0021620857)
n3:dodaniDat
n20:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n10:2351382 n10:1370944
n3:druhVysledku
n17:D
n3:duvernostUdaju
n6:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
91030
n3:idVysledku
RIV/00216208:11310/13:10133874
n3:jazykVysledku
n19:cze
n3:klicovaSlova
chemistry education; experiment; %22non-experimental%22 demonstrations; models; illustrative methods; verbal methods; multimedia; illustrative approach
n3:klicoveSlovo
n4:verbal%20methods n4:%2522non-experimental%2522%20demonstrations n4:chemistry%20education n4:multimedia n4:experiment n4:illustrative%20approach n4:illustrative%20methods n4:models
n3:kontrolniKodProRIV
[DA8B69834B85]
n3:mistoKonaniAkce
Bratislava
n3:mistoVydani
Bratislava, Slovensko
n3:nazevZdroje
Aktuálne smerovanie výskumov v dizertačných prácach z didaktiky chémie
n3:obor
n22:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n20:2013
n3:tvurceVysledku
Šmejkal, Petr Hájková, Zdeňka
n3:typAkce
n12:EUR
n3:zahajeniAkce
2012-11-22+01:00
n3:zamer
n8:MSM0021620857
s:numberOfPages
7
n14:hasPublisher
Univerzita Komenského v Bratislave. Prírodovedecká fakulta
n13:isbn
978-80-223-3300-9
n16:organizacniJednotka
11310