This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10106347%21RIV12-MSM-11310___/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n10http://localhost/temp/predkladatel/
n7http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n22https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n18http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10106347%21RIV12-MSM-11310___
rdf:type
skos:Concept n14:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://everest.natur.cuni.cz/konference/2011/prispevek/brizdala_prispevek.pdf
dcterms:description
The stereoscopy is a method for creating or enhancing the illusion of depth in an image by presenting two offset images separately to the left and right eye of the viewer. Stereoscopy is a perspective method of visualization for educational purposes in various branches of science education. Hence, in a framework of this contribution, some new educational movies on chemistry are presented as well as an evaluation of those movies made by more than 80 pupils of grammar and high schools. Especially, 3D effect, the content of the movie and the presentation were the most important parameters of the evaluation. Created stereoscopic movies were considered as good by a majority of pupils with regard to the parameters which were followed. The effect of 3D movie on the acquired knowledge was also preliminarily tested in comparison to a lab work and presentation. It was shown that a presentation of stereoscopic movies can be a suitable alternative way of presentation of some chemistry facts. Stereoskopie je metoda prostorového zobrazení objektů založená na skládání dvou obrazů (statických či dynamických) pořízených pod jiným úhlem pohledu na snímaný objekt. Lidé pozorující tyto snímky je poté vnímají jako prostorové, a tak v nich vzniká iluze, že jsou účastníky sledovaného děje. Jelikož je tato technologie na vzestupu, je pravděpodobné, že najde i ve výuce svoji perspektivu. V rámci příspěvku jsou prezentovány některé pořízené stereoskopické snímky zaměřené na chemii a výsledky jejich zhodnocení více než 80ti žáky ZŠ a SŠ. Stereoskopické videosnímky byly většinou žáky hodnoceny kladně, a to jak z hlediska vytvořeného 3D efektu, tak i z hlediska zajímavosti snímku a prezentovaných faktů. Byla také provedena evaluace získaných poznatků formou kontrolního testu, kdy byly porovnávány s praktickou výukou chemie a bylo zjištěno, že jsou vhodnou alternativní metodou výuky. Stereoskopie je metoda prostorového zobrazení objektů založená na skládání dvou obrazů (statických či dynamických) pořízených pod jiným úhlem pohledu na snímaný objekt. Lidé pozorující tyto snímky je poté vnímají jako prostorové, a tak v nich vzniká iluze, že jsou účastníky sledovaného děje. Jelikož je tato technologie na vzestupu, je pravděpodobné, že najde i ve výuce svoji perspektivu. V rámci příspěvku jsou prezentovány některé pořízené stereoskopické snímky zaměřené na chemii a výsledky jejich zhodnocení více než 80ti žáky ZŠ a SŠ. Stereoskopické videosnímky byly většinou žáky hodnoceny kladně, a to jak z hlediska vytvořeného 3D efektu, tak i z hlediska zajímavosti snímku a prezentovaných faktů. Byla také provedena evaluace získaných poznatků formou kontrolního testu, kdy byly porovnávány s praktickou výukou chemie a bylo zjištěno, že jsou vhodnou alternativní metodou výuky.
dcterms:title
Education Of Chemistry With Stereoscopic Movies Výuka chemie s využitím stereoskopických videosnímků Výuka chemie s využitím stereoskopických videosnímků
skos:prefLabel
Výuka chemie s využitím stereoskopických videosnímků Education Of Chemistry With Stereoscopic Movies Výuka chemie s využitím stereoskopických videosnímků
skos:notation
RIV/00216208:11310/11:10106347!RIV12-MSM-11310___
n14:predkladatel
n15:orjk%3A11310
n3:aktivita
n20:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n18:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n19:2351382
n3:druhVysledku
n5:D
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n12:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
240369
n3:idVysledku
RIV/00216208:11310/11:10106347
n3:jazykVysledku
n13:cze
n3:klicovaSlova
alternative methods of education; chemistry education; movies for education; 3D movies; 3D; motivation elements; threedimensional visualisation; Stereoscopy
n3:klicoveSlovo
n9:motivation%20elements n9:threedimensional%20visualisation n9:3D n9:movies%20for%20education n9:Stereoscopy n9:3D%20movies n9:alternative%20methods%20of%20education n9:chemistry%20education
n3:kontrolniKodProRIV
[273E342BB0EC]
n3:mistoKonaniAkce
Praha
n3:mistoVydani
Hradec Králové
n3:nazevZdroje
Alternativní metody výuky 2011 (Sborník příspěvků 9. ročníku konference)
n3:obor
n17:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n18:2011
n3:tvurceVysledku
Šmejkal, Petr Břížďala, Jan
n3:typAkce
n4:EUR
n3:zahajeniAkce
2011-04-28+02:00
s:numberOfPages
8
n7:hasPublisher
Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
n22:isbn
978-80-7435-104-4
n10:organizacniJednotka
11310