This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n18http://localhost/temp/predkladatel/
n11http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n20https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10105914%21RIV12-MSM-11310___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11310%2F11%3A10105914%21RIV12-MSM-11310___
rdf:type
n7:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://everest.natur.cuni.cz/konference/2011/prispevek/hajkova_prispevek.pdf (25.1.2012)
dcterms:description
Důležitou součástí výuky chemie je experiment. Často se ale dostáváme k prezentaci jevů či dějů, které lze s pomocí chemického experimentu demonstrovat jen obtížně. To je i příklad mnoha aspektů nanotechnologie - nového, perspektivního interdisciplinárního směru vědeckého bádání a praktických aplikací. V tomto případě lze výuku doplnit použitím jednoduchých demonstrací, např. modelů. Jednou z možných demonstrací nano ve výuce chemie na SŠ je konstrukce trojrozměrného papírového modelu molekuly fullerenu C60. Dále je možné na sadě 64 částečně obarvených dřevěných krychlí demonstrovat nárůst povrchové plochy při zmenšující se velikosti objektu (částice), což ovlivňuje vlastnosti nanočástic. One of the important parts of chemistry education is an experiment. Quite often, however, we have to display phenomena and processes that cannot be demonstrated by real experiment, like many aspects of nanotechnology - a new prospective scientific and industry field with a lot of applications in common life. In this case we can use simple demonstrations, for example models. Here, we describe two demonstrations of nano aspects that can be used in chemistry at high schools. The first demonstration is an assemblage of three-dimensional paper model of fullerene C60. In the second demonstration we use 64 partially coloured wooden cubes to show that smaller objects (particles) have greater surface area, which affects the properties of nanoparticles. Důležitou součástí výuky chemie je experiment. Často se ale dostáváme k prezentaci jevů či dějů, které lze s pomocí chemického experimentu demonstrovat jen obtížně. To je i příklad mnoha aspektů nanotechnologie - nového, perspektivního interdisciplinárního směru vědeckého bádání a praktických aplikací. V tomto případě lze výuku doplnit použitím jednoduchých demonstrací, např. modelů. Jednou z možných demonstrací nano ve výuce chemie na SŠ je konstrukce trojrozměrného papírového modelu molekuly fullerenu C60. Dále je možné na sadě 64 částečně obarvených dřevěných krychlí demonstrovat nárůst povrchové plochy při zmenšující se velikosti objektu (částice), což ovlivňuje vlastnosti nanočástic.
dcterms:title
Selected demonstrations of some nano aspects in high school chemistry education Vybrané demonstrace problematiky nano ve výuce chemie na SŠ. Vybrané demonstrace problematiky nano ve výuce chemie na SŠ.
skos:prefLabel
Selected demonstrations of some nano aspects in high school chemistry education Vybrané demonstrace problematiky nano ve výuce chemie na SŠ. Vybrané demonstrace problematiky nano ve výuce chemie na SŠ.
skos:notation
RIV/00216208:11310/11:10105914!RIV12-MSM-11310___
n7:predkladatel
n15:orjk%3A11310
n3:aktivita
n12:S
n3:aktivity
S
n3:dodaniDat
n14:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n6:1370944 n6:2351382
n3:druhVysledku
n10:D
n3:duvernostUdaju
n19:S
n3:entitaPredkladatele
n5:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
239707
n3:idVysledku
RIV/00216208:11310/11:10105914
n3:jazykVysledku
n22:cze
n3:klicovaSlova
chemistry education; surface area; fullerene; nanotechnology; model; demonstration
n3:klicoveSlovo
n8:surface%20area n8:chemistry%20education n8:demonstration n8:model n8:fullerene n8:nanotechnology
n3:kontrolniKodProRIV
[2DC470F65B24]
n3:mistoKonaniAkce
Praha
n3:mistoVydani
Hradec Králové
n3:nazevZdroje
Alternativní metody výuky 2011 (Sborník příspěvků 9. ročníku konference)
n3:obor
n13:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n14:2011
n3:tvurceVysledku
Šmejkal, Petr Hájková, Zdeňka
n3:typAkce
n17:EUR
n3:zahajeniAkce
2011-04-28+02:00
s:numberOfPages
6
n11:hasPublisher
Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
n20:isbn
978-80-7435-104-4
n18:organizacniJednotka
11310