This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11310%2F10%3A10079151%21RIV11-MSM-11310___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11310%2F10%3A10079151%21RIV11-MSM-11310___
rdf:type
skos:Concept n19:Vysledek
dcterms:description
We show one interesting research which had been implemented on our department in Faculty of Science at Charles University in Prague since the 70th last century and was concerned with the selection and arrangement of the curriculum of knowledge in chemistry. Now we are looking for correlation to the current often used mind-maps. The results of our work were logically structured systems of the curriculum chemistry knowledge expressed into nodal graphs, similarly as current mind-maps, but the essence of our work was application the rigorous methods of mathematical logic based on exact knowledge of mathematics and proving logic. In contrast the mind-maps are usually combined with intuitive graphic-verbal expression and engaged as instruments for demonstration of linkages and relations among various constructs, information and observations from a point of view of their authors. The most attention in this paper is devoted to similarities and differences of these two ways. V příspěvku je ukázán zajímavý výzkum, prováděný na pracovišti KUDCH PřF UK v Praze již od 70. let 20. století, který se týkal výběru a uspořádání učiva chemie, a jeho souvislost se současnými, často používanými pojmovými mapami (mind-maps). Výsledkem naší práce byla struktura učiva vyjádřená uzlovými grafy, stejně jako je tomu u pojmových map, ale základem této práce bylo striktní používání metod matematické logiky, založené na exaktních logických důkazech jednotlivých poznatků. V pojmových mapách jde naproti tomu zpravidla o intuitivní kombinací graficko-verbálního vyjádření a slouží jako prostředek ke znázornění vazeb a vztahů mezi různými pojmy a poznatky tak, jak je chápe zkoumaný subjekt. Právě vzájemné podobnosti a odlišnosti těchto dvou způsobů vyjádření vztahů poznatků a pojmů bude v příspěvku věnována největší pozornost. V příspěvku je ukázán zajímavý výzkum, prováděný na pracovišti KUDCH PřF UK v Praze již od 70. let 20. století, který se týkal výběru a uspořádání učiva chemie, a jeho souvislost se současnými, často používanými pojmovými mapami (mind-maps). Výsledkem naší práce byla struktura učiva vyjádřená uzlovými grafy, stejně jako je tomu u pojmových map, ale základem této práce bylo striktní používání metod matematické logiky, založené na exaktních logických důkazech jednotlivých poznatků. V pojmových mapách jde naproti tomu zpravidla o intuitivní kombinací graficko-verbálního vyjádření a slouží jako prostředek ke znázornění vazeb a vztahů mezi různými pojmy a poznatky tak, jak je chápe zkoumaný subjekt. Právě vzájemné podobnosti a odlišnosti těchto dvou způsobů vyjádření vztahů poznatků a pojmů bude v příspěvku věnována největší pozornost.
dcterms:title
Grafy logických struktur poznatkových systémů a pojmové mapy Grafy logických struktur poznatkových systémů a pojmové mapy Graphs for logical structures of knowledge systems and mind-maps
skos:prefLabel
Grafy logických struktur poznatkových systémů a pojmové mapy Graphs for logical structures of knowledge systems and mind-maps Grafy logických struktur poznatkových systémů a pojmové mapy
skos:notation
RIV/00216208:11310/10:10079151!RIV11-MSM-11310___
n3:aktivita
n6:R
n3:aktivity
R
n3:dodaniDat
n11:2011
n3:domaciTvurceVysledku
n10:9834109 n10:7799616
n3:druhVysledku
n9:D
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
260939
n3:idVysledku
RIV/00216208:11310/10:10079151
n3:jazykVysledku
n17:cze
n3:klicovaSlova
mind-maps; conceptual mapping; nodal graph; formal and predicate logic; logically structured system
n3:klicoveSlovo
n4:formal%20and%20predicate%20logic n4:conceptual%20mapping n4:nodal%20graph n4:mind-maps n4:logically%20structured%20system
n3:kontrolniKodProRIV
[B0533CDDA14E]
n3:mistoKonaniAkce
Trojanovice
n3:mistoVydani
Ostrava
n3:nazevZdroje
Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie
n3:obor
n12:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n11:2010
n3:tvurceVysledku
Čtrnáctová, Hana Šulcová, Renata
n3:typAkce
n8:EUR
n3:zahajeniAkce
2010-09-29+02:00
s:numberOfPages
7
n14:hasPublisher
Ostravská univerzita v Ostravě
n15:isbn
978-80-7368-426-6
n20:organizacniJednotka
11310