This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n7http://localhost/temp/predkladatel/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n14https://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11310%2F10%3A10071036%21RIV11-MSM-11310___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n17http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11310%2F10%3A10071036%21RIV11-MSM-11310___
rdf:type
skos:Concept n21:Vysledek
dcterms:description
For successful achievement of educational goals approved by the EU and set down in the education curricula of the CR, it is necessary to prepare teachers who can give their students important skills and competencies. The situation is illustrated by example of education of chemistry teachers at Charles University in Prague. The practice of teaching skills acquisition during undergraduate studies includes pedagogical and psychological lessons, didactics of chemistry, teachers training and offer of specialized courses. Special importance in the preparation of teachers take their own creative work, including the application of modern educational methods and the creation of multimedia tools. K úspěšnému dosažení cílů vzdělání, schválených EU a zakotvených v kurikulárních dokumentech ČR, je třeba připravovat učitele schopné naučit své žáky důležitým dovednostem a kompetencím provázaným s efektivním vědomostním základem. Situace je ilustrována na příkladu didaktické přípravy učitelů chemie na PřF UK v Praze. K nácviku didaktických dovedností a získání učitelských kompetencí během pregraduálního studia slouží vedle pedagogicko-psychologické přípravy též přehled v oborové didaktice, pedagogické praxe i nabídka volitelných specializačních předmětů. Zvláštního významu v přípravě učitelů nabývá vlastní tvořivá práce včetně aplikace moderních alternativních vzdělávacích metod a tvorby multimediálních pomůcek. K úspěšnému dosažení cílů vzdělání, schválených EU a zakotvených v kurikulárních dokumentech ČR, je třeba připravovat učitele schopné naučit své žáky důležitým dovednostem a kompetencím provázaným s efektivním vědomostním základem. Situace je ilustrována na příkladu didaktické přípravy učitelů chemie na PřF UK v Praze. K nácviku didaktických dovedností a získání učitelských kompetencí během pregraduálního studia slouží vedle pedagogicko-psychologické přípravy též přehled v oborové didaktice, pedagogické praxe i nabídka volitelných specializačních předmětů. Zvláštního významu v přípravě učitelů nabývá vlastní tvořivá práce včetně aplikace moderních alternativních vzdělávacích metod a tvorby multimediálních pomůcek.
dcterms:title
The conception of didactic training and chemistry teachers' creativity at Charles University in Prague, Faculty of Science Koncepce didaktické přípravy a tvořivost učitelů chemie na UK v Praze, PřF Koncepce didaktické přípravy a tvořivost učitelů chemie na UK v Praze, PřF
skos:prefLabel
Koncepce didaktické přípravy a tvořivost učitelů chemie na UK v Praze, PřF The conception of didactic training and chemistry teachers' creativity at Charles University in Prague, Faculty of Science Koncepce didaktické přípravy a tvořivost učitelů chemie na UK v Praze, PřF
skos:notation
RIV/00216208:11310/10:10071036!RIV11-MSM-11310___
n3:aktivita
n8:Z n8:R
n3:aktivity
R, Z(MSM0021620857)
n3:dodaniDat
n17:2011
n3:domaciTvurceVysledku
n19:7799616
n3:druhVysledku
n16:D
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n13:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
266873
n3:idVysledku
RIV/00216208:11310/10:10071036
n3:jazykVysledku
n20:cze
n3:klicovaSlova
modern educational materials; development of creativity and activities; didactic training of chemistry teachers; key competencies; Framework Educational Programmes
n3:klicoveSlovo
n6:Framework%20Educational%20Programmes n6:modern%20educational%20materials n6:development%20of%20creativity%20and%20activities n6:didactic%20training%20of%20chemistry%20teachers n6:key%20competencies
n3:kontrolniKodProRIV
[FFDE59746A36]
n3:mistoKonaniAkce
Košice
n3:mistoVydani
Košice
n3:nazevZdroje
Integrácia teórie a praxe didaktiky ako determinant kvality modernej školy
n3:obor
n15:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n17:2010
n3:tvurceVysledku
Šulcová, Renata
n3:typAkce
n18:WRD
n3:zahajeniAkce
2010-11-04+01:00
n3:zamer
n4:MSM0021620857
s:numberOfPages
7
n11:hasPublisher
UPJŠ v Košiciach
n14:isbn
978-80-7097-843-6
n7:organizacniJednotka
11310