This HTML5 document contains 48 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11310%2F09%3A10001186%21RIV11-MSM-11310___/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n21https://schema.org/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11310%2F09%3A10001186%21RIV11-MSM-11310___
rdf:type
n9:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Článek se zabývá vývojem přístupu k terciárnímu vzdělávání a jeho dokončování v České republice. Je analyzován demografický vývoj po roce 1989 a jeho možné důsledky pro vývoj terciárního vzdělávání. Přístup ke vzdělávání je hodnocen z pohledu teorie systémů terciárního vzdělávání Martina Trowa. Pro analýzu vstupu na terciární úroveň je použito ukazatele čisté míry vstupu. Vývoj produkce terciárních vzdělávacích institucí je pak analyzován pomocí čisté míry graduace. Je doloženo, že český terciární systém prošel po roce 1989 bouřlivým rozvojem, který gradoval po roce 1999, kdy vstoupil v platnost nový zákon o vysokých školách. Podle Trowa nelze zachovat systém, který přísluší elitnímu vzdělávání pro rozvoj masového vzdělávání, a to stejné platí i pro přechod mezi vzděláváním masovým a univerzálním. Článek se zabývá vývojem přístupu k terciárnímu vzdělávání a jeho dokončování v České republice. Je analyzován demografický vývoj po roce 1989 a jeho možné důsledky pro vývoj terciárního vzdělávání. Přístup ke vzdělávání je hodnocen z pohledu teorie systémů terciárního vzdělávání Martina Trowa. Pro analýzu vstupu na terciární úroveň je použito ukazatele čisté míry vstupu. Vývoj produkce terciárních vzdělávacích institucí je pak analyzován pomocí čisté míry graduace. Je doloženo, že český terciární systém prošel po roce 1989 bouřlivým rozvojem, který gradoval po roce 1999, kdy vstoupil v platnost nový zákon o vysokých školách. Podle Trowa nelze zachovat systém, který přísluší elitnímu vzdělávání pro rozvoj masového vzdělávání, a to stejné platí i pro přechod mezi vzděláváním masovým a univerzálním. The article is focused on development of entrance to the tertiary education in the Czech Republic. The demographic development in the future resulting from the rapid changes after the year 1989 is analysed together with its possible consequences for the tertiary education. The entrance is evaluated according to the Trow`s systems of tertiary education. Net entry rate is used for the analysis of the entrance to the tertiary education. It is illustrated that the Czech tertiary system passed through the runaway growth after the year 1989. This growth gradated after the year 1999 because of new Higher Education Act. According to Trow there is no possibility of maintaince of the system which belongs to elite tertiary education for the development of the mass tertiary education. The same is valid for the transformation between mass and universal tertiary education.
dcterms:title
Development of entrance to the tertiary education in the Czech Republic according to the demographic development Vývoj přístupu k terciárnímu vzdělávání v České republice v závislosti na demografickém vývoji Vývoj přístupu k terciárnímu vzdělávání v České republice v závislosti na demografickém vývoji
skos:prefLabel
Vývoj přístupu k terciárnímu vzdělávání v České republice v závislosti na demografickém vývoji Vývoj přístupu k terciárnímu vzdělávání v České republice v závislosti na demografickém vývoji Development of entrance to the tertiary education in the Czech Republic according to the demographic development
skos:notation
RIV/00216208:11310/09:10001186!RIV11-MSM-11310___
n3:aktivita
n8:Z
n3:aktivity
Z(MSM0021620831)
n3:dodaniDat
n16:2011
n3:domaciTvurceVysledku
n18:9278486
n3:druhVysledku
n19:D
n3:duvernostUdaju
n11:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
351208
n3:idVysledku
RIV/00216208:11310/09:10001186
n3:jazykVysledku
n20:cze
n3:klicovaSlova
capacity of tertiary system; entry rate based on cohort analysis; net entry rate; Trow`s theory; second demographic transition; demographic development; entrance to the tertiary education; tertiary education
n3:klicoveSlovo
n6:demographic%20development n6:capacity%20of%20tertiary%20system n6:second%20demographic%20transition n6:Trow%60s%20theory n6:entrance%20to%20the%20tertiary%20education n6:entry%20rate%20based%20on%20cohort%20analysis n6:net%20entry%20rate n6:tertiary%20education
n3:kontrolniKodProRIV
[C7B22D3FB621]
n3:mistoKonaniAkce
Praha, VŠE
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Reprodukce lidského kapitálu (vzájemné vazby a souvislosti)
n3:obor
n4:AO
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n16:2009
n3:tvurceVysledku
Tesárková, Klára Hulík, Vladimír
n3:typAkce
n15:CST
n3:zahajeniAkce
2009-12-14+01:00
n3:zamer
n14:MSM0021620831
s:numberOfPages
12
n12:hasPublisher
Vysoká škola ekonomická v Praze. Nakladatelství Oeconomica
n21:isbn
978-80-245-1577-9
n13:organizacniJednotka
11310