This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11310%2F09%3A10000604%21RIV10-MMR-11310___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11310%2F09%3A10000604%21RIV10-MMR-11310___
rdf:type
skos:Concept n18:Vysledek
dcterms:description
V současné neexistuje době mezi odborníky zabývajícími se problematikou polarizace prostoru a rozvojem periferních oblastí jasná shoda při výběru ukazatelů, které by představovaly nejvhodnější indikátory vymezování periferií. Podle autorů je jedním z možných indikátorů centrality či periferiality určité oblasti přítomnost, resp. nepřítomnost základní školy. Proto je cílem příspěvku analyzovat vztah mezi vývojem prostorové diferenciace sítě základních škol v Česku a změnami v pozici příslušných regionů na kontiuu jádro-periferie. Výsledky jsou poté porovnány se zjištěními dalších autorů. V současné neexistuje době mezi odborníky zabývajícími se problematikou polarizace prostoru a rozvojem periferních oblastí jasná shoda při výběru ukazatelů, které by představovaly nejvhodnější indikátory vymezování periferií. Podle autorů je jedním z možných indikátorů centrality či periferiality určité oblasti přítomnost, resp. nepřítomnost základní školy. Proto je cílem příspěvku analyzovat vztah mezi vývojem prostorové diferenciace sítě základních škol v Česku a změnami v pozici příslušných regionů na kontiuu jádro-periferie. Výsledky jsou poté porovnány se zjištěními dalších autorů. At present, there is no unity among specialists dealing with issues of space polarization and the development of peripheral areas in selecting parameters that would be the most suitable indicators for the delimitation of peripheries. According to the authors, the presence or absence of elementary school in certain area is one of the possible indicators of its centrality or peripheriality. Therefore, the relationship between the development of the spatial diferentiation of the elementary schools network and the changes in position of given areas on the core-periphery continuum in Czechia is explored. The findings are then compared with the results of the others authors.
dcterms:title
Vztah periferiality a vzdělávání: Lze definovat periferní oblasti na základě vývoje sítě základních škol? Vztah periferiality a vzdělávání: Lze definovat periferní oblasti na základě vývoje sítě základních škol? The relationship of peripheriality to schooling: Can peripheral areas be defined on the basis of elementary school network development?
skos:prefLabel
Vztah periferiality a vzdělávání: Lze definovat periferní oblasti na základě vývoje sítě základních škol? The relationship of peripheriality to schooling: Can peripheral areas be defined on the basis of elementary school network development? Vztah periferiality a vzdělávání: Lze definovat periferní oblasti na základě vývoje sítě základních škol?
skos:notation
RIV/00216208:11310/09:10000604!RIV10-MMR-11310___
n3:aktivita
n11:S n11:P
n3:aktivity
P(GA403/07/0743), P(WD-01-07-1), S
n3:cisloPeriodika
52
n3:dodaniDat
n5:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n14:1003062 n14:2375710
n3:druhVysledku
n15:J
n3:duvernostUdaju
n7:S
n3:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
351660
n3:idVysledku
RIV/00216208:11310/09:10000604
n3:jazykVysledku
n4:cze
n3:klicovaSlova
space polarization; periphery; elementary school network in Czechia; education
n3:klicoveSlovo
n6:elementary%20school%20network%20in%20Czechia n6:education n6:periphery n6:space%20polarization
n3:kodStatuVydavatele
SK - Slovenská republika
n3:kontrolniKodProRIV
[8D22D0FD2C80]
n3:nazevZdroje
Acta Geographica Universitatis Comenianae
n3:obor
n16:DE
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:projekt
n13:WD-01-07-1 n13:GA403%2F07%2F0743
n3:rokUplatneniVysledku
n5:2009
n3:svazekPeriodika
Neuveden
n3:tvurceVysledku
Kučera, Zdeněk Kučerová, Silvie
s:issn
0231-715X
s:numberOfPages
15
n17:organizacniJednotka
11310