This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n20http://localhost/temp/predkladatel/
n11http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17https://schema.org/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11310%2F08%3A13623%21RIV09-MSM-11310___/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n16http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11310%2F08%3A13623%21RIV09-MSM-11310___
rdf:type
skos:Concept n14:Vysledek
dcterms:description
The paper informs about current methods in chemistry learning. In trying to make sense of new knowledge in chemistry we need to use both - experience and knowledge. Conceptual understanding could be extended trough discussions and creative efforts. Článek informuje o současných metodach výuky chemie. Mají-li být ve výuce chemie nové poznatky pochopeny je třeba jak praktická výuka, tak teoretické znalosti. Porozumění by mělo být spojeno s diskusí a kreativitou. Článek informuje o současných metodach výuky chemie. Mají-li být ve výuce chemie nové poznatky pochopeny je třeba jak praktická výuka, tak teoretické znalosti. Porozumění by mělo být spojeno s diskusí a kreativitou.
dcterms:title
Chemistry curriculun in information society Obsah učiva chemie v informační společnosti Obsah učiva chemie v informační společnosti
skos:prefLabel
Obsah učiva chemie v informační společnosti Chemistry curriculun in information society Obsah učiva chemie v informační společnosti
skos:notation
RIV/00216208:11310/08:13623!RIV09-MSM-11310___
n4:aktivita
n8:Z
n4:aktivity
Z(MSM0021620857)
n4:dodaniDat
n16:2009
n4:domaciTvurceVysledku
n13:9834109
n4:druhVysledku
n19:D
n4:duvernostUdaju
n10:S
n4:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
383949
n4:idVysledku
RIV/00216208:11310/08:13623
n4:jazykVysledku
n5:cze
n4:klicovaSlova
chemistry curriculum; chemical knowledge; practice learning; conceptual understanding
n4:klicoveSlovo
n12:practice%20learning n12:conceptual%20understanding n12:chemistry%20curriculum n12:chemical%20knowledge
n4:kontrolniKodProRIV
[C2AB663BA025]
n4:mistoVydani
Praha
n4:nazevZdroje
Current Trends in Chemical Curricula - Proceedings of the International Conference
n4:obor
n18:AM
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:rokUplatneniVysledku
n16:2008
n4:tvurceVysledku
Čtrnáctová, Hana
n4:zamer
n9:MSM0021620857
s:numberOfPages
4
n11:hasPublisher
Univerzita Karlova v Praze. Přírodovědecká fakulta
n17:isbn
978-80-86561-60-8
n20:organizacniJednotka
11310