This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n10http://localhost/temp/predkladatel/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11240%2F13%3A10172826%21RIV14-MSM-11240___/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n15http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11240%2F13%3A10172826%21RIV14-MSM-11240___
rdf:type
n5:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://casopis-zsfju.zsf.jcu.cz/kontakt/clanky/4~2013/1085-determinanty-jednotlivych-typu-komunikace-pracovniku-v-pobytovych-zarizenich-pro-seniory
dcterms:description
Communication is an important part of team cooperation in an organization and also one of the conditions for setting high-quality processes of individual planning care for clients in social care service. The contribution considers the relationship between three areas of communication, the influence of working environment in the organization and confidence of the staff with the aim to identify closer determinants of particular types of communication. The research set is created by 434 workers of direct care. Different areas of communication are operationalized by items of the questionnaire evaluating mutual change of information among the employees and interaction between the employees and management that are the part of the instru ent to find out the rate of individualization of care for clients with dementia ICI. Working environment is represented by the concept AWLS (Areas of Work Life Survey), which enables to see different areas of working life with eyes of the employees. As this concept finds out congruence between working environment and the needs of the worker, it is possible via this concept to deduce conclusions in direction to threat the workers by burnout syndrome. The sphere of confidence was followed in four levels: general confidence to people, to co-workers, to management and to clients. The research results show the importance of care for general environment and conditions for workers in the organization which can be purposefully influenced by managers and thus to support communication and team cooperation in the framework of care for clients. Greater attention should be focused on workers in social care service, who compared to other groups of workers of direct care seem to be put aside taking into consideration their suggestion on improving care for clients. This fact is reflected back in minor confidence in management and generally minor satisfaction with the working environment in the organization of this group of employees. Komunikace je významnou součástí týmové spolupráce v organizaci a také jedním z předpokladů pro nastavení kvalitních procesů individuálního plánování péče o klienty v sociálních službách. V příspěvku zkoumáme vztah mezi třemi oblastmi komunikace, vlivy pracovního prostředí v organizaci a důvěrou pracovníků s cílem blíže identifikovat determinanty jednotlivých typů komunikace. Využíváme k tomu data z dotazníkového šetření provedeného v osmi domovech pro seniory na území Moravskoslezského kraje. Výzkumný soubor tvoří 434 pracovníků přímé péče. Jednotlivé sféry komunikace jsou operacionalizovány položkami dotazníku hodnotícími vzájemnou výměnu informací mezi zaměstnanci a interakci zaměstnanců s vedoucími pracovníky, které jsou součástí nástroje pro zjišťování míry individualizace péče o lidi s demencí ICI (Individualized Care Inventory). Pracovní prostředí představuje koncept AWLS (Areas of Work Life Survey), který umožňuje pohlížet na různé oblasti pracovního života optikou zaměstnanců. Jelikož zjišťuje kongruenci mezi pracovním prostředím a potřebami pracovníka, lze jeho prostřednictvím vyvozovat závěry směrem k ohrožení pracovníků syndromem vyhoření. Oblast důvěry byla sledovaná ve čtyřech rovinách: důvěra obecně k lidem, ke spolupracovníkům, k vedení a ke klientům. Výsledky výzkumu ukazují na důležitost péče o celkové prostředí a podmínky pro pracovníky v organizaci, které mohou manažeři cíleně ovlivňovat a podpořit tak komunikaci a týmovou spolupráci v rámci péče o klienty. Větší pozornost je potřeba zaměřit na pracovníky v sociálních službách, kteří se oproti ostatním skupinám pracovníků přímé péče cítí být poněkud opomíjeni v zohledňování svých námětů na zkvalitnění péče o klienty ze strany vedení. Tato skutečnost se zpětné odráží v menší důvěře ve vedení a celkově menší spokojenosti s pracovním prostředím v organizaci u této skupiny zaměstnanců. Komunikace je významnou součástí týmové spolupráce v organizaci a také jedním z předpokladů pro nastavení kvalitních procesů individuálního plánování péče o klienty v sociálních službách. V příspěvku zkoumáme vztah mezi třemi oblastmi komunikace, vlivy pracovního prostředí v organizaci a důvěrou pracovníků s cílem blíže identifikovat determinanty jednotlivých typů komunikace. Využíváme k tomu data z dotazníkového šetření provedeného v osmi domovech pro seniory na území Moravskoslezského kraje. Výzkumný soubor tvoří 434 pracovníků přímé péče. Jednotlivé sféry komunikace jsou operacionalizovány položkami dotazníku hodnotícími vzájemnou výměnu informací mezi zaměstnanci a interakci zaměstnanců s vedoucími pracovníky, které jsou součástí nástroje pro zjišťování míry individualizace péče o lidi s demencí ICI (Individualized Care Inventory). Pracovní prostředí představuje koncept AWLS (Areas of Work Life Survey), který umožňuje pohlížet na různé oblasti pracovního života optikou zaměstnanců. Jelikož zjišťuje kongruenci mezi pracovním prostředím a potřebami pracovníka, lze jeho prostřednictvím vyvozovat závěry směrem k ohrožení pracovníků syndromem vyhoření. Oblast důvěry byla sledovaná ve čtyřech rovinách: důvěra obecně k lidem, ke spolupracovníkům, k vedení a ke klientům. Výsledky výzkumu ukazují na důležitost péče o celkové prostředí a podmínky pro pracovníky v organizaci, které mohou manažeři cíleně ovlivňovat a podpořit tak komunikaci a týmovou spolupráci v rámci péče o klienty. Větší pozornost je potřeba zaměřit na pracovníky v sociálních službách, kteří se oproti ostatním skupinám pracovníků přímé péče cítí být poněkud opomíjeni v zohledňování svých námětů na zkvalitnění péče o klienty ze strany vedení. Tato skutečnost se zpětné odráží v menší důvěře ve vedení a celkově menší spokojenosti s pracovním prostředím v organizaci u této skupiny zaměstnanců.
dcterms:title
Determinants of particular types of staff communication in residential facilities for seniors Determinanty jednotlivých typů komunikace pracovníků v pobytových zařízeních pro seniory. Determinanty jednotlivých typů komunikace pracovníků v pobytových zařízeních pro seniory.
skos:prefLabel
Determinants of particular types of staff communication in residential facilities for seniors Determinanty jednotlivých typů komunikace pracovníků v pobytových zařízeních pro seniory. Determinanty jednotlivých typů komunikace pracovníků v pobytových zařízeních pro seniory.
skos:notation
RIV/00216208:11240/13:10172826!RIV14-MSM-11240___
n5:predkladatel
n13:orjk%3A11240
n3:aktivita
n19:I
n3:aktivity
I
n3:cisloPeriodika
4
n3:dodaniDat
n15:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n4:5082447 n4:5143950 n4:1060554
n3:druhVysledku
n17:J
n3:duvernostUdaju
n7:S
n3:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
68829
n3:idVysledku
RIV/00216208:11240/13:10172826
n3:jazykVysledku
n14:cze
n3:klicovaSlova
confidence; areas of working life; individualization of care; seniors; communication
n3:klicoveSlovo
n6:seniors n6:individualization%20of%20care n6:communication n6:confidence n6:areas%20of%20working%20life
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[20FFDE9711C7]
n3:nazevZdroje
Kontakt
n3:obor
n9:AE
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
3
n3:pocetTvurcuVysledku
3
n3:rokUplatneniVysledku
n15:2013
n3:svazekPeriodika
2013
n3:tvurceVysledku
Štegmannová, Ingrid Šafr, Jiří Havrdová, Zuzana
s:issn
1212-4117
s:numberOfPages
8
n10:organizacniJednotka
11240