This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11240%2F12%3A10132619%21RIV13-MSM-11240___/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11240%2F12%3A10132619%21RIV13-MSM-11240___
rdf:type
n10:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Paper is based on qualitative analyses of datas from focus groups interviews with history teachers. It deals with a problem of teaching controversial contemporary history topics in connection to the historical memory of the teachers themselves and to the problem of legitimization of the subject itself. Článek vychází z kvalitativní analýzy skupinových rozhovorů s učiteli dějepisu. Zaměřuje se na výuku nejnovějších dějin a související problematiku legitimizace školní výuky dějepisu a historického vědomí samotných učitelů. Článek vychází z kvalitativní analýzy skupinových rozhovorů s učiteli dějepisu. Zaměřuje se na výuku nejnovějších dějin a související problematiku legitimizace školní výuky dějepisu a historického vědomí samotných učitelů.
dcterms:title
Učitelé dějepisu: Výuka nejnovějších dějin, historické vědomí a legitimizace školní výuky dějepisu Učitelé dějepisu: Výuka nejnovějších dějin, historické vědomí a legitimizace školní výuky dějepisu History teachers: Contemporary history, historical memory and teaching history legitimization
skos:prefLabel
Učitelé dějepisu: Výuka nejnovějších dějin, historické vědomí a legitimizace školní výuky dějepisu Učitelé dějepisu: Výuka nejnovějších dějin, historické vědomí a legitimizace školní výuky dějepisu History teachers: Contemporary history, historical memory and teaching history legitimization
skos:notation
RIV/00216208:11240/12:10132619!RIV13-MSM-11240___
n10:predkladatel
n11:orjk%3A11240
n3:aktivita
n17:I
n3:aktivity
I
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n6:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n18:7117256
n3:druhVysledku
n7:J
n3:duvernostUdaju
n16:S
n3:entitaPredkladatele
n4:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
175678
n3:idVysledku
RIV/00216208:11240/12:10132619
n3:jazykVysledku
n13:cze
n3:klicovaSlova
focus groups; historical memory; history; teacher
n3:klicoveSlovo
n9:focus%20groups n9:teacher n9:historical%20memory n9:history
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[B27AD2E794E6]
n3:nazevZdroje
Orbis scholae
n3:obor
n15:AO
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n6:2012
n3:svazekPeriodika
6
n3:tvurceVysledku
Černý, Karel
s:issn
1802-4637
s:numberOfPages
12
n14:organizacniJednotka
11240