This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10126746%21RIV14-MSM-11230___/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11230%2F13%3A10126746%21RIV14-MSM-11230___
rdf:type
skos:Concept n18:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://medialnistudia.files.wordpress.com/2013/06/ms_2013_1_stat4.pdf
dcterms:description
Text shrnuje témata spojená s vizualitou v komunikaci, tak jak je prezentuje aktuální odborný tisk. Stručně zmiňuje témata a souvislosti, které současnému stavu předcházely, a které vymezily oblast označovanou spojením vizuální studia, pod kterou jsou v současnosti otázky týkající se vizuálních prostředků, sdělení a interpretací obvykle řazeny. Texty z počátku 21. století usilují o vyjasnění a definování oblasti vizuálních studií, kontextu vizuality v komunikaci a mediálních studiích, jejich postavení v rámci humanitních věd i kultury jako takové. Období poloviny první dekády 21. století posouvá témata ke konkrétnějším problémům vizuality (konvergence vizuality různých typů médií, různé významy obrazových sdělení, design a vzorce zobrazování apod.), nejnovější texty se znovu soustředí na širší kontext možností vizuality a jejího významu pro formování společnosti (zejména na vizuální prostředky vytváření identity, vizuální hyperrealitu, stereotypy v zobrazování, manipulace vizuálními prostředky apod.). Jejich výčtem a srovnáním, nastíněním souvislostí, které zmiňují, a stručnou rekapitulací proměny témat s vizualitou spojených, má být upřesněn rámec spojený s obrazy, virtuální sférou, výtvarnými prostředky, vizuálními sděleními a interpretací vizuálních prvků, tedy rámec přisouzený vizuálním studím, která v českém prostředí stále hledají a zdůvodňují své pole působnosti. The text sums up topics connected with visuality and its role in communication, as described in contemporary professional journals. The context and themes that preceded and constituted the field known as visual studies or visual culture studies are briefly mentioned as well as the themes of early 21st century texts. The texts from mid-2000s shift to more particular subjects of visuality (convergence of different media, visual contents and meanings, design and patterns used in visual media) while the most recent texts focus on the wider context of visuality potential and its possible influence on society (visual means establishing identity, visual hyperreality, stereotypes, manipulation etc.). The summary, comparison and context of the texts on visuality and recapitulation of their thematic agenda should allow us to define the scope and other important features of the debate. Text shrnuje témata spojená s vizualitou v komunikaci, tak jak je prezentuje aktuální odborný tisk. Stručně zmiňuje témata a souvislosti, které současnému stavu předcházely, a které vymezily oblast označovanou spojením vizuální studia, pod kterou jsou v současnosti otázky týkající se vizuálních prostředků, sdělení a interpretací obvykle řazeny. Texty z počátku 21. století usilují o vyjasnění a definování oblasti vizuálních studií, kontextu vizuality v komunikaci a mediálních studiích, jejich postavení v rámci humanitních věd i kultury jako takové. Období poloviny první dekády 21. století posouvá témata ke konkrétnějším problémům vizuality (konvergence vizuality různých typů médií, různé významy obrazových sdělení, design a vzorce zobrazování apod.), nejnovější texty se znovu soustředí na širší kontext možností vizuality a jejího významu pro formování společnosti (zejména na vizuální prostředky vytváření identity, vizuální hyperrealitu, stereotypy v zobrazování, manipulace vizuálními prostředky apod.). Jejich výčtem a srovnáním, nastíněním souvislostí, které zmiňují, a stručnou rekapitulací proměny témat s vizualitou spojených, má být upřesněn rámec spojený s obrazy, virtuální sférou, výtvarnými prostředky, vizuálními sděleními a interpretací vizuálních prvků, tedy rámec přisouzený vizuálním studím, která v českém prostředí stále hledají a zdůvodňují své pole působnosti.
dcterms:title
Visuality in Mediated Communication: Topics, Approaches and Contexts Vizualita v mediální komunikaci: témata, přístupy a souvislosti Vizualita v mediální komunikaci: témata, přístupy a souvislosti
skos:prefLabel
Vizualita v mediální komunikaci: témata, přístupy a souvislosti Visuality in Mediated Communication: Topics, Approaches and Contexts Vizualita v mediální komunikaci: témata, přístupy a souvislosti
skos:notation
RIV/00216208:11230/13:10126746!RIV14-MSM-11230___
n18:predkladatel
n19:orjk%3A11230
n5:aktivita
n14:S
n5:aktivity
S
n5:cisloPeriodika
1
n5:dodaniDat
n6:2014
n5:domaciTvurceVysledku
n11:2391430
n5:druhVysledku
n15:J
n5:duvernostUdaju
n16:S
n5:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
114253
n5:idVysledku
RIV/00216208:11230/13:10126746
n5:jazykVysledku
n8:cze
n5:klicovaSlova
visual communication; media; pictoral; picture; visual content; visuality
n5:klicoveSlovo
n9:visuality n9:media n9:visual%20communication n9:pictoral n9:visual%20content n9:picture
n5:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n5:kontrolniKodProRIV
[F7FE4C9F41FB]
n5:nazevZdroje
Mediální studia
n5:obor
n12:AJ
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n5:pocetTvurcuVysledku
1
n5:rokUplatneniVysledku
n6:2013
n5:svazekPeriodika
7
n5:tvurceVysledku
Sládková, Hana
s:issn
1801-9978
s:numberOfPages
21
n13:organizacniJednotka
11230