This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n9http://localhost/temp/predkladatel/
n7http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11https://schema.org/
shttp://schema.org/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10125825%21RIV13-MSM-11230___/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n19http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11230%2F12%3A10125825%21RIV13-MSM-11230___
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
dcterms:description
This book explored the topic of mediated privacy of leading Czech politicians in the past two decades, using the method of ciritcal discourse analysis (van Dijk 1998, 2006a,b) and ideological analysis (Thompson 1990). These changes took place in two periods, 1996-98 (the first clashes which affected later development) and 2006-10 (institutionalization and professionalization of political PR in presenting the privacy of politicians). It shows on the example of analysis of specific cases and events concerning the private life of politicians the evolution of political marketing and PR in the field of private life of Czech politicians on one hand at the same time as the development in media representations. During the early 1990's, privacy of politicians changed from a subject subordinated to political propaganda, merely viewed as a topic which was illegal to publish or represent. As the analysis in Chapter 3 showed, there was no information about any private matters of the Czechoslovakian politicians visible in the media during the last year of communist regime, in 1989. The wives of foreign political leaders, such as Mikhail Gorbatchev or George Bush, were visible scarcerly. In the first period of interaction between media and political PR discourse (1996-98) first borders if mutual coexistence arose (on the example of President Václav Havel and Prime Minister Miloš Zeman). During the second period, 2006-2010, upon an experience both from media and PR sphere, institucionalization and professionalization of political PR in the field of privacy of politicians took place. The thesis analysed the development and techniques of political PR, which are used to influence the quantity and content of media texts in order to build a certain image of politicians, such as the image of %22social responsibility%22, %22vigourousity%22 or %22youth%22. Soukromí politiků se od roku 1989 zásadně proměnilo: spolu se svobodou slova se dostalo na přední stránky novin. Příběhy o rozvodech, láskách, milenkách politiků a političek, či jen o jejich procházkách se psem či víkendu na chalupě se staly nedílnou součástí novin, televizních zpráv a časopisů. Informace, které se dříve pohybovaly ve sféře pečlivě utajovaných klepů, se staly předmětem novinářského zájmu - a také produktem, který lze prodat. Česká společnost si během dvou dekád prošla postupným vývojem, kdy si všechny tři zúčastněné strany - politici, veřejnost a média - vytvářely vlastní hranice a bariéry toho, kam až se smí zajít, co všechno ještě lze říci, ukázat a otisknout. Vzájemné střety byly často bolestivé a formovaly poté psané i nepsané hranice dalšího vývoje. Každá ze stran se přitom z konfliktu snažila vytěžit co nejvíc: novináři čtenářský zájem a senzaci, případně odhalení dalších důležitých informací, politici zvýšení vlastní popularity a vylepšení image. Ani čtenáři, diváci a posluchači nezůstali stranou a zasahovali do mediálního dění: ať už formou komentářů a názorů, nebo tím, že prodeje tiskovin s historkami z politického soukromí stoupaly. Tato kniha mapuje hlavní milníky a aktéry tohoto složitého vývoje, a na konkrétních příkladech ukazuje, jak se politici snaží svůj mediální obraz budovat a jak jej média zobrazují. Důležité totiž není jen to, co se na stránkách novin objevilo, ale také to, co tam chybí. Soukromí politiků se od roku 1989 zásadně proměnilo: spolu se svobodou slova se dostalo na přední stránky novin. Příběhy o rozvodech, láskách, milenkách politiků a političek, či jen o jejich procházkách se psem či víkendu na chalupě se staly nedílnou součástí novin, televizních zpráv a časopisů. Informace, které se dříve pohybovaly ve sféře pečlivě utajovaných klepů, se staly předmětem novinářského zájmu - a také produktem, který lze prodat. Česká společnost si během dvou dekád prošla postupným vývojem, kdy si všechny tři zúčastněné strany - politici, veřejnost a média - vytvářely vlastní hranice a bariéry toho, kam až se smí zajít, co všechno ještě lze říci, ukázat a otisknout. Vzájemné střety byly často bolestivé a formovaly poté psané i nepsané hranice dalšího vývoje. Každá ze stran se přitom z konfliktu snažila vytěžit co nejvíc: novináři čtenářský zájem a senzaci, případně odhalení dalších důležitých informací, politici zvýšení vlastní popularity a vylepšení image. Ani čtenáři, diváci a posluchači nezůstali stranou a zasahovali do mediálního dění: ať už formou komentářů a názorů, nebo tím, že prodeje tiskovin s historkami z politického soukromí stoupaly. Tato kniha mapuje hlavní milníky a aktéry tohoto složitého vývoje, a na konkrétních příkladech ukazuje, jak se politici snaží svůj mediální obraz budovat a jak jej média zobrazují. Důležité totiž není jen to, co se na stránkách novin objevilo, ale také to, co tam chybí.
dcterms:title
Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích Published Privacy: The Creating of Media Image of Czech Politicians and their Privacy
skos:prefLabel
Published Privacy: The Creating of Media Image of Czech Politicians and their Privacy Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích
skos:notation
RIV/00216208:11230/12:10125825!RIV13-MSM-11230___
n15:predkladatel
n18:orjk%3A11230
n4:aktivita
n13:I
n4:aktivity
I
n4:dodaniDat
n19:2013
n4:domaciTvurceVysledku
n12:7255896
n4:druhVysledku
n16:B
n4:duvernostUdaju
n10:S
n4:entitaPredkladatele
n5:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
183081
n4:idVysledku
RIV/00216208:11230/12:10125825
n4:jazykVysledku
n20:cze
n4:klicovaSlova
ideology; public engagement; public sphere; media image; media; privacy; politicians; Czech republic; strategic reputation management; political communication; political marketing
n4:klicoveSlovo
n6:politicians n6:media n6:public%20sphere n6:strategic%20reputation%20management n6:ideology n6:public%20engagement n6:privacy n6:political%20communication n6:political%20marketing n6:media%20image n6:Czech%20republic
n4:kontrolniKodProRIV
[8FF05D95B809]
n4:mistoVydani
Brno
n4:nazevEdiceCisloSvazku
Politika a společnost
n4:nazevZdroje
Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích
n4:obor
n14:AJ
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetStranKnihy
199
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n19:2012
n4:tvurceVysledku
Kasl Kollmannová, Denisa
s:numberOfPages
199
n7:hasPublisher
Centrum pro studium demokracie a kultury
n11:isbn
978-80-7325-294-6
n9:organizacniJednotka
11230