This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11220%2F14%3A10272351%21RIV15-MSM-11220___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11220%2F14%3A10272351%21RIV15-MSM-11220___
rdf:type
skos:Concept n16:Vysledek
dcterms:description
Příspěvek se zabývá dvěma typy obrácené diskriminace v rámci EU občanství. Za prvé se zabývá situací, kdy členský stát EU poskytuje méně příznivé zacházení s jeho vlastními občany EU než pro občany EU z jiných členských států. Dále se zabývá situací, kdy EU členský stát dává méně příznivé zacházení s občany EU než pro občany třetích zemí. Co se týče První typ zpětného diskriminace je uvedeno, že se může vyskytnout ve čtyřech různých konstelacích. Za prvé, jako důsledkek zásady práva EU, vzájemném uznávání některých vnitrostátních právních předpisů členských států. Za druhé jako důsledek uplatnění opce podle jednotlivých členských států odchýlit se přísnějším způsobem od minimální požadavku některých směrnic EU. Zatřetí v důsledku nevykonávané možnosti v jednotlivých členských státech odchýlit se v méně přísným způsobem od požadavků některých směrnic EU. Začtvrté v důsledku nepoužitelnost některých pravidel EU na čistě vnitrostátní situace. V prvním typu obrácené diskriminace to je také možné analyzovat, zda by neměly zůstat mimo oblast působnosti práva EU. V této souvislosti se tvrdí, že by tak mělo být, protože jinak by členské státy byly do značné míry zbavené své normotvorné autonomie. To by mohlo být v rozporu se zásadou subsidiarity. Pokud jde o druhý typ obrácené diskriminace je zmíněný nedávný případ Akdas, ve kterém Soudní dvůr EU připustil, že turečtí státní příslušníci se mohou těšit podle právních předpisů EU právu odepřeno občanům EU. The contribution deals with two types of reverse discrimination in the context of EU citizenship. Firstly it deals with the situation when EU Member state gives less favourable treatment to its own EU citizens than to EU citizens of other Member states. Secondly it deals with the situation when EU Member state gives less favourable treatment to EU citizens than to citizens of third countries. As to the first type of reverse discrimination it is specified that it can occur in four different constellations. Firstly as a consequence of EU law principle of mutual recognition of certain national laws of Member states. Secondly as a consequence of exercising the option by Member state to deviate in more stringent way from minimal requirements of certain EU directives. Thirdly as a consequence of not exercising the option by Member state to deviate in less stringent way from requirements of certain EU directives. Fourthly as a consequence of inapplicability of certain EU rules to purely internal situations.As to the first type of reverse discrimination it is also analysed, whether it should remain outside the scope of EU law. In this respect it is submitted that it should, because otherwise Member states would be to certain extent stripped of their regulatory autonomy. This could be against the principle of subsidiarity as well. As to the second type of reverse discrimination it is mentioned recent Akdas case in which Court of Justice of the EU accepted that Turkish nationals may enjoy under EU law a right denied to EU citizens. Příspěvek se zabývá dvěma typy obrácené diskriminace v rámci EU občanství. Za prvé se zabývá situací, kdy členský stát EU poskytuje méně příznivé zacházení s jeho vlastními občany EU než pro občany EU z jiných členských států. Dále se zabývá situací, kdy EU členský stát dává méně příznivé zacházení s občany EU než pro občany třetích zemí. Co se týče První typ zpětného diskriminace je uvedeno, že se může vyskytnout ve čtyřech různých konstelacích. Za prvé, jako důsledkek zásady práva EU, vzájemném uznávání některých vnitrostátních právních předpisů členských států. Za druhé jako důsledek uplatnění opce podle jednotlivých členských států odchýlit se přísnějším způsobem od minimální požadavku některých směrnic EU. Zatřetí v důsledku nevykonávané možnosti v jednotlivých členských státech odchýlit se v méně přísným způsobem od požadavků některých směrnic EU. Začtvrté v důsledku nepoužitelnost některých pravidel EU na čistě vnitrostátní situace. V prvním typu obrácené diskriminace to je také možné analyzovat, zda by neměly zůstat mimo oblast působnosti práva EU. V této souvislosti se tvrdí, že by tak mělo být, protože jinak by členské státy byly do značné míry zbavené své normotvorné autonomie. To by mohlo být v rozporu se zásadou subsidiarity. Pokud jde o druhý typ obrácené diskriminace je zmíněný nedávný případ Akdas, ve kterém Soudní dvůr EU připustil, že turečtí státní příslušníci se mohou těšit podle právních předpisů EU právu odepřeno občanům EU.
dcterms:title
Obrácená diskriminace v kontextu unijního občanství Reverse discrimination in the context of EU citizenship Obrácená diskriminace v kontextu unijního občanství
skos:prefLabel
Reverse discrimination in the context of EU citizenship Obrácená diskriminace v kontextu unijního občanství Obrácená diskriminace v kontextu unijního občanství
skos:notation
RIV/00216208:11220/14:10272351!RIV15-MSM-11220___
n3:aktivita
n15:I
n3:aktivity
I
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n4:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n12:3027384
n3:druhVysledku
n5:J
n3:duvernostUdaju
n8:S
n3:entitaPredkladatele
n14:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
33668
n3:idVysledku
RIV/00216208:11220/14:10272351
n3:jazykVysledku
n11:cze
n3:klicovaSlova
citizenship; context; discrimination; Reverse
n3:klicoveSlovo
n10:discrimination n10:Reverse n10:citizenship n10:context
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[D910DF4A7A23]
n3:nazevZdroje
Acta Universitatis Carolinae. Iuridica
n3:obor
n13:AG
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n4:2014
n3:svazekPeriodika
2013
n3:tvurceVysledku
Král, Richard
s:issn
0323-0619
s:numberOfPages
5
n17:organizacniJednotka
11220