This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11220%2F14%3A10271724%21RIV15-MSM-11220___/
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11220%2F14%3A10271724%21RIV15-MSM-11220___
rdf:type
n8:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
This article contributes to debate what it means to be an academician. The authors (in agreement with Weber) claim, that an academician is not only a man of science but he is also a teacher. The authors summarize means which could academicians use for their pedagogical work and evaluate its pros and cons. Last of all authors conclude, that closer collaboration between grammar schools and universities could be beneficial to both sides. Článek se zamýšlí nad novodoubou rolí akademika při zvyšování vzdělanosti. Článek se zamýšlí nad novodoubou rolí akademika při zvyšování vzdělanosti.
dcterms:title
Sociálněvědní gramotnost - role akademika při zvyšování vzdělanosti Sociálněvědní gramotnost - role akademika při zvyšování vzdělanosti The Academician Role in Increasing Level of Education - Social Sciences Literacy
skos:prefLabel
The Academician Role in Increasing Level of Education - Social Sciences Literacy Sociálněvědní gramotnost - role akademika při zvyšování vzdělanosti Sociálněvědní gramotnost - role akademika při zvyšování vzdělanosti
skos:notation
RIV/00216208:11220/14:10271724!RIV15-MSM-11220___
n4:aktivita
n13:I
n4:aktivity
I
n4:cisloPeriodika
1
n4:dodaniDat
n14:2015
n4:domaciTvurceVysledku
n16:7795092 n16:4916549
n4:druhVysledku
n11:J
n4:duvernostUdaju
n9:S
n4:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
45615
n4:idVysledku
RIV/00216208:11220/14:10271724
n4:jazykVysledku
n6:cze
n4:klicovaSlova
Literacy; Sciences; Social; Education; Level; Increasing; Role; Academician
n4:klicoveSlovo
n5:Academician n5:Social n5:Increasing n5:Role n5:Education n5:Sciences n5:Literacy n5:Level
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[AE9A368C69F0]
n4:nazevZdroje
Acta Universitatis Carolinae. Iuridica
n4:obor
n17:AG
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:rokUplatneniVysledku
n14:2014
n4:svazekPeriodika
2014
n4:tvurceVysledku
Friedel, Tomáš Krupová, Tereza
s:issn
0323-0619
s:numberOfPages
7
n12:organizacniJednotka
11220