This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10291275%21RIV15-MSM-11210___/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10291275%21RIV15-MSM-11210___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
dcterms:description
Kapitola se zabývá terminologickými problémy, vědním a metodologickým profilem teorie výchovy. Konstatuje její nejednoznačný charakter a dospívá ke konstatování tří hlavních dimenzí této pedagogické disciplíny, které jsou vyjádřeny v jejím vztahu (1) k vědeckému myšlení, (2) k filosofické reflexi a (3) k potřebám jednání a životní praxe. Jednotící linkou textu je pojetí teorie výchovy jako %22třetího členu%22 mezi několika modifikacemi základní kontradikce, která záleží v napětí mezi filosofickou reflexí celku a vědeckou snahou o specializaci a také v současném kladení důrazu na neutralitu procesů vědeckého poznávání a vychovatelské odpovědnosti za uskutečnění ideálu. Studie se pokouší ukázat, že teorie výchovy může být chápána jako teorie pedagogických antonomií a jako aristotelsky laděná nauka o hledání správné míry. Kapitola se zabývá terminologickými problémy, vědním a metodologickým profilem teorie výchovy. Konstatuje její nejednoznačný charakter a dospívá ke konstatování tří hlavních dimenzí této pedagogické disciplíny, které jsou vyjádřeny v jejím vztahu (1) k vědeckému myšlení, (2) k filosofické reflexi a (3) k potřebám jednání a životní praxe. Jednotící linkou textu je pojetí teorie výchovy jako %22třetího členu%22 mezi několika modifikacemi základní kontradikce, která záleží v napětí mezi filosofickou reflexí celku a vědeckou snahou o specializaci a také v současném kladení důrazu na neutralitu procesů vědeckého poznávání a vychovatelské odpovědnosti za uskutečnění ideálu. Studie se pokouší ukázat, že teorie výchovy může být chápána jako teorie pedagogických antonomií a jako aristotelsky laděná nauka o hledání správné míry. The subject of the study is the question of the relationships of the theory of education to philosophy, science and human conduct. Author argues for the ambiguous methodological grounding of the theory of education and its flexible position in the system of pedagogic disciplines. The basic integrating link of the text is the conception of the theory of education as the %22third link%22 among a few modifications of the basic contradiction, which lies in the tension between philosophical reflection of the whole and scientific striving for specialisation, and also in the parallel emphasise on the neutrality of the scientific process of acquiring knowledge and educational responsibility for the realisation of a certain ideal. The study tries to show that the theory of education can be understood as a theory of pedagogical antinomies and as a theory of the search for the appropriate ratio between critical reflection and scientific precision in view of the demands of a particular educational situation.
dcterms:title
Tertium datur - teorie výchovy jako praktická teorie mezi filosofií a vědou Tertium datur - teorie výchovy jako praktická teorie mezi filosofií a vědou Tertium datur - A Theory of Education as a Practical Theory between Philosophy and Science
skos:prefLabel
Tertium datur - teorie výchovy jako praktická teorie mezi filosofií a vědou Tertium datur - A Theory of Education as a Practical Theory between Philosophy and Science Tertium datur - teorie výchovy jako praktická teorie mezi filosofií a vědou
skos:notation
RIV/00216208:11210/14:10291275!RIV15-MSM-11210___
n3:aktivita
n13:V
n3:aktivity
V
n3:dodaniDat
n7:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n18:4409884
n3:druhVysledku
n5:C
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
50008
n3:idVysledku
RIV/00216208:11210/14:10291275
n3:jazykVysledku
n10:cze
n3:klicovaSlova
social needs; human conduct; philosophical reflection universality; explanation; antinomies and ambiguity; education; Theory
n3:klicoveSlovo
n8:education n8:philosophical%20reflection%20universality n8:antinomies%20and%20ambiguity n8:social%20needs n8:explanation n8:Theory n8:human%20conduct
n3:kontrolniKodProRIV
[530000548EE4]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
Teorie výchovy - tradice, současnost, perspektivy
n3:obor
n19:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
276
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n7:2014
n3:tvurceVysledku
Strouhal, Martin
s:numberOfPages
17
n15:hasPublisher
Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum
n12:isbn
978-80-246-2412-9
n11:organizacniJednotka
11210