This HTML5 document contains 47 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10290371%21RIV15-MSM-11210___/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10290371%21RIV15-MSM-11210___
rdf:type
skos:Concept n10:Vysledek
dcterms:description
Záhy po vynalezení fotografie se nové médium stalo předmětem zájmu výtvarných umělců. Tento příspěvek vedle obecnějšího nastínění problematiky používání fotografií jako pomocných prostředků v malířských ateliérech 19. století blíže pojednává o dvou konkrétních příkladech z Archivu Národní galerie v Praze. V pozůstalostních fondech po malíři Václavu Brožíkovi a Vojtěchu Hynaisovi jsou dochovány četné fotografie, které napomáhaly těmto umělcům v tvůrčím procesu. Jedná se o fotografie typu %22 Études d'aprés nature%22, tedy profesionálními fotografy zhotovovaný studijní materiál pro umělce, ale také fotografické studie pořízené jako předlohy pro konkrétní obrazy. Fotografické studie pro své obrazy si malíři zhotovovali od osmdesátých let 19. století v mnoha případech sami, jak dokládá příklad Vojtěcha Hynaise i Václava Brožíka. Záhy po vynalezení fotografie se nové médium stalo předmětem zájmu výtvarných umělců. Tento příspěvek vedle obecnějšího nastínění problematiky používání fotografií jako pomocných prostředků v malířských ateliérech 19. století blíže pojednává o dvou konkrétních příkladech z Archivu Národní galerie v Praze. V pozůstalostních fondech po malíři Václavu Brožíkovi a Vojtěchu Hynaisovi jsou dochovány četné fotografie, které napomáhaly těmto umělcům v tvůrčím procesu. Jedná se o fotografie typu %22 Études d'aprés nature%22, tedy profesionálními fotografy zhotovovaný studijní materiál pro umělce, ale také fotografické studie pořízené jako předlohy pro konkrétní obrazy. Fotografické studie pro své obrazy si malíři zhotovovali od osmdesátých let 19. století v mnoha případech sami, jak dokládá příklad Vojtěcha Hynaise i Václava Brožíka. Soon after the invention of photography this new medium became a subject of interest of many artists. This paper starts with general outline of the use of photographs as an aid at the 19th century painters' studios. Subsequently it deals with two particular examples from the National Gallery Archive in Prague. Václav Brožík' and Vojtěch Hynais' estates contain many photographs, that helped the painters in creative process. These are either photographs generally called %22 Études d'aprés nature%22, study material for artists made by professional photographers, or photographs taken to be used as preparatory studies for specific paintings. The latter were since 1880s frequently taken by painters themselves, as illustrated by examples of Vojtěch Hynais and Václav Brožík.
dcterms:title
Fotografie jako pomůcka malířů 19. století - dva příklady z Archivu Národní galerie v Praze Photography as an aid to painters in the 19th century - two examples from the National Gallery Archive in Prague Fotografie jako pomůcka malířů 19. století - dva příklady z Archivu Národní galerie v Praze
skos:prefLabel
Photography as an aid to painters in the 19th century - two examples from the National Gallery Archive in Prague Fotografie jako pomůcka malířů 19. století - dva příklady z Archivu Národní galerie v Praze Fotografie jako pomůcka malířů 19. století - dva příklady z Archivu Národní galerie v Praze
skos:notation
RIV/00216208:11210/14:10290371!RIV15-MSM-11210___
n3:aktivita
n17:S
n3:aktivity
S
n3:cisloPeriodika
13
n3:dodaniDat
n8:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n15:7178077
n3:druhVysledku
n16:J
n3:duvernostUdaju
n9:S
n3:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
17337
n3:idVysledku
RIV/00216208:11210/14:10290371
n3:jazykVysledku
n11:cze
n3:klicovaSlova
Prague; Archive; Gallery; National; examples; two; century; 19th; painters; aid; Photography
n3:klicoveSlovo
n5:Photography n5:19th n5:painters n5:Gallery n5:National n5:aid n5:two n5:Archive n5:examples n5:Prague n5:century
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[5AB98B164744]
n3:nazevZdroje
Historická fotografie
n3:obor
n14:AL
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2014
n3:svazekPeriodika
13
n3:tvurceVysledku
Voháňková, Romana
s:issn
1213-399X
s:numberOfPages
10
n12:organizacniJednotka
11210