This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n5http://localhost/temp/predkladatel/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10195528%21RIV14-MSM-11210___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10195528%21RIV14-MSM-11210___
rdf:type
n8:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
In this paper, we reflect on the reception of the message by the child, on his/her creation of naming units and, on the factors that lead to an erroneous understanding of names and thus a whole message as documented in the prayers, songs and set phrases. Misconception is caused by a false etymology and inference often based on erroneous decomposition and excessive generalization. V příspěvku se zamýšlíme nad recepcí komunikátu dítětem i nad jeho tvorbou pojmenování, nad faktory, které vedou k mylnému chápání pojmenování a tím i komunikátu, a to na dokladech z modliteb, písní i frazémů. Mylné chápání bývá způsobováno mylnou etymologií a inferencí, založenou často na mylné dekompozici a nadměrné generalizaci. V příspěvku se zamýšlíme nad recepcí komunikátu dítětem i nad jeho tvorbou pojmenování, nad faktory, které vedou k mylnému chápání pojmenování a tím i komunikátu, a to na dokladech z modliteb, písní i frazémů. Mylné chápání bývá způsobováno mylnou etymologií a inferencí, založenou často na mylné dekompozici a nadměrné generalizaci.
dcterms:title
How does a child grasp the world through words? Jak se dítě slovy zmocňuje světa? Jak se dítě slovy zmocňuje světa?
skos:prefLabel
Jak se dítě slovy zmocňuje světa? How does a child grasp the world through words? Jak se dítě slovy zmocňuje světa?
skos:notation
RIV/00216208:11210/13:10195528!RIV14-MSM-11210___
n8:predkladatel
n9:orjk%3A11210
n3:aktivita
n14:N
n3:aktivity
N
n3:cisloPeriodika
2
n3:dodaniDat
n10:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n17:7897855
n3:druhVysledku
n16:J
n3:duvernostUdaju
n4:S
n3:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
81497
n3:idVysledku
RIV/00216208:11210/13:10195528
n3:jazykVysledku
n12:cze
n3:klicovaSlova
rhyme; song; prayer; creativity; analogy; child
n3:klicoveSlovo
n6:analogy n6:song n6:creativity n6:child n6:rhyme n6:prayer
n3:kodStatuVydavatele
SK - Slovenská republika
n3:kontrolniKodProRIV
[FF8A12C4C145]
n3:nazevZdroje
O dieťati, jazyku, literatúre. Časopis pre otázky rozvíjania komuhnikačnej a literárnej kompetencie
n3:obor
n18:AI
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n10:2013
n3:svazekPeriodika
1
n3:tvurceVysledku
Čechová, Marie
s:issn
1339-3200
s:numberOfPages
8
n5:organizacniJednotka
11210