This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n21http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10129763%21RIV13-MSM-11210___/
n12https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10129763%21RIV13-MSM-11210___
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
dcterms:description
Z územní suverenity, kterou s sebou přináší veřejná moc, plyne právo opatřovat si k plnění úkolů a k úhradě z toho vznikajících nákladů, patřičné prostředky. Toto právo má nejen stát, ale i územní samosprávné celky. Právo místních společenství na vlastní finanční zdroje a nakládání s nimi je v ČR zajištěno Ústavou a dalšími zákony. K významným dokumentům patří také Evropská charta místní samosprávy, která dnem 1.9.1999 vstoupila v platnost pro ČR. Územní samospráva má k dispozici rozmanité zdroje, a to jak určené daně a poplatky, ale také jiné než daňové zdroje. Významným zdrojem jsou např. dotace ze státního rozpočtu, které pomáhají řešit situaci různě ekonomicky silných obcí. V jejich přidělování se projevuje princip solidarity, který je obsažen také v Chartě. Obce mohou mít i zdroje další, které souvisejí s jejích ekonomickou aktivitou či mohou využít zdrojů návratného charakteru. V případě návratných příjmů je nutné zajistit u příjemců přijetí takových opatření, které umožní vrácení získaných prostředků v budoucnosti. Výdaje na splácení návratných příjmů ovlivní nejen výdajovou stránku rozpočtu obcí v dalších letech, ale ovlivní i výši zadlužení obcí. Zadluženost obcí se následně promítá do celkového zadlužení státu a je ze strany orgánů EU přísně sledována. Sjednocování přístupů k financování místních samospráv v rámci řešení otázek hospodářské krize jednotlivých států je proto velmi potřebné. Přispět ke sjednocení by mohl např. Kongres Rady Evropy, který monitoruje finanční hospodaření územních samospráv v jednotlivých státech. Territorial sovereignty related to public power gives rise to the right to obtain the requisite funds for the execution of tasks and the payment of the attending costs. In the Czech Republic, the right of local communities to their own financial resources and the right to use them are ensured by the Constitution and other acts. Other important documents include the European Charter of Local Self-Governance, which took effect in the Czech Republic on 1 September 1999. Various resources are available to local self-governance - designated taxes and charges as well as non-tax sources. An important source is subsidies from the state budget that help address the situation of municipalities of varying financial strength. The principle of solidarity is applied in the granting of them, which is also embodied in the Charter. Municipalities may also have other sources, related to their economic activity, or may use refundable sources. In the case of refundable income, recipients must take measures to enable the return of the funds obtained at some point in the future. Expenditures related to the payment of refundable income have an impact not only on the expense side of the budget of a municipality in upcoming years, but will also have an impact on the indebtedness of the municipality. The indebtedness of a municipality is then reflected in the overall indebtedness of the state and is carefully monitored by EU authorities. A harmonisation of approaches to the financing of local self-governing bodies is therefore very much needed in addressing the issues raised by the economic crisis. Of assistance in this regard could be, for example, the Congress of the Council of Europe, which monitors the financial management of regional self-governing bodies in individual countries. Z územní suverenity, kterou s sebou přináší veřejná moc, plyne právo opatřovat si k plnění úkolů a k úhradě z toho vznikajících nákladů, patřičné prostředky. Toto právo má nejen stát, ale i územní samosprávné celky. Právo místních společenství na vlastní finanční zdroje a nakládání s nimi je v ČR zajištěno Ústavou a dalšími zákony. K významným dokumentům patří také Evropská charta místní samosprávy, která dnem 1.9.1999 vstoupila v platnost pro ČR. Územní samospráva má k dispozici rozmanité zdroje, a to jak určené daně a poplatky, ale také jiné než daňové zdroje. Významným zdrojem jsou např. dotace ze státního rozpočtu, které pomáhají řešit situaci různě ekonomicky silných obcí. V jejich přidělování se projevuje princip solidarity, který je obsažen také v Chartě. Obce mohou mít i zdroje další, které souvisejí s jejích ekonomickou aktivitou či mohou využít zdrojů návratného charakteru. V případě návratných příjmů je nutné zajistit u příjemců přijetí takových opatření, které umožní vrácení získaných prostředků v budoucnosti. Výdaje na splácení návratných příjmů ovlivní nejen výdajovou stránku rozpočtu obcí v dalších letech, ale ovlivní i výši zadlužení obcí. Zadluženost obcí se následně promítá do celkového zadlužení státu a je ze strany orgánů EU přísně sledována. Sjednocování přístupů k financování místních samospráv v rámci řešení otázek hospodářské krize jednotlivých států je proto velmi potřebné. Přispět ke sjednocení by mohl např. Kongres Rady Evropy, který monitoruje finanční hospodaření územních samospráv v jednotlivých státech.
dcterms:title
Fiskální rozhodování územních samospráv Fiscal Decision-making of Self-governing Regional Authorities Fiskální rozhodování územních samospráv
skos:prefLabel
Fiscal Decision-making of Self-governing Regional Authorities Fiskální rozhodování územních samospráv Fiskální rozhodování územních samospráv
skos:notation
RIV/00216208:11210/12:10129763!RIV13-MSM-11210___
n15:predkladatel
n16:orjk%3A11210
n3:aktivita
n7:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n5:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n17:4830067
n3:druhVysledku
n14:D
n3:duvernostUdaju
n19:S
n3:entitaPredkladatele
n11:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
136732
n3:idVysledku
RIV/00216208:11210/12:10129763
n3:jazykVysledku
n18:cze
n3:klicovaSlova
Authorities; Regional; Self-governing; Decision-making; Fiscal
n3:klicoveSlovo
n4:Decision-making n4:Authorities n4:Fiscal n4:Self-governing n4:Regional
n3:kontrolniKodProRIV
[81A7AD1782CE]
n3:mistoKonaniAkce
Gyor
n3:mistoVydani
Gyor
n3:nazevZdroje
Public Finances: Administrative Autonomies
n3:obor
n20:AG
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n5:2012
n3:tvurceVysledku
Marková, Hana
n3:typAkce
n9:WRD
n3:zahajeniAkce
2011-09-29+02:00
s:numberOfPages
11
n10:hasPublisher
Universitas-Gyor Nonprofit Kft.
n12:isbn
978-963-9819-87-0
n21:organizacniJednotka
11210