This HTML5 document contains 58 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n16http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n11http://localhost/temp/predkladatel/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n20https://schema.org/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10125423%21RIV13-MSM-11210___/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10125423%21RIV13-MSM-11210___
rdf:type
skos:Concept n12:Vysledek
dcterms:description
This article presents several choice concepts of the world according to certain philosophical articulations. Its aim is not only to show how the possibilities of understanding and engaging in dialogue with others change within the frameworks of these worlds, but also to elucidate upon the fact that dialogue is more than a technique of pedagogy: it also expresses the ethical grounds of the pedagogical relationship. říspěvek předkládá vybrané obrazy světa ve filosofických artikulacích. Jeho cílem je ukázat, jak se na půdě těchto světů proměňují možnosti porozumění a vedení dialogu s druhými, a vyjasnit skutečnost, že dialog není pouhou pedagogickou technikou, ale vyjádřením etické podstaty výchovného vztahu. říspěvek předkládá vybrané obrazy světa ve filosofických artikulacích. Jeho cílem je ukázat, jak se na půdě těchto světů proměňují možnosti porozumění a vedení dialogu s druhými, a vyjasnit skutečnost, že dialog není pouhou pedagogickou technikou, ale vyjádřením etické podstaty výchovného vztahu.
dcterms:title
Dialog ve výchovném vztahu na půdě světa Dialog ve výchovném vztahu na půdě světa The dialogue in the educational relationship in the context of the world
skos:prefLabel
Dialog ve výchovném vztahu na půdě světa The dialogue in the educational relationship in the context of the world Dialog ve výchovném vztahu na půdě světa
skos:notation
RIV/00216208:11210/12:10125423!RIV13-MSM-11210___
n12:predkladatel
n13:orjk%3A11210
n3:aktivita
n15:I n15:Z
n3:aktivity
I, Z(MSM0021620862)
n3:dodaniDat
n14:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n18:6080731
n3:druhVysledku
n10:C
n3:duvernostUdaju
n17:S
n3:entitaPredkladatele
n19:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
131030
n3:idVysledku
RIV/00216208:11210/12:10125423
n3:jazykVysledku
n8:cze
n3:klicovaSlova
ethical relationship.; the Other; the Face; simulacrum; hyperreality; autopoietic system; objectivity; reality; language practice; multiverse; universe; understanding; interpreter; history; tradition; intersubjectivity; pastoral power; Dialogue
n3:klicoveSlovo
n4:understanding n4:reality n4:language%20practice n4:pastoral%20power n4:interpreter n4:objectivity n4:ethical%20relationship. n4:hyperreality n4:history n4:Dialogue n4:universe n4:the%20Face n4:intersubjectivity n4:tradition n4:the%20Other n4:multiverse n4:autopoietic%20system n4:simulacrum
n3:kontrolniKodProRIV
[CF3B62527F99]
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevEdiceCisloSvazku
Neuveden
n3:nazevZdroje
Dialog ve výchově, umění a sportu
n3:obor
n21:AA
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
334
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n14:2012
n3:tvurceVysledku
Lorenzová, Jitka
n3:zamer
n6:MSM0021620862
s:numberOfPages
20
n16:hasPublisher
Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
n20:isbn
978-80-7290-557-7
n11:organizacniJednotka
11210