This HTML5 document contains 46 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10130291%21RIV13-MSM-11210___/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10130291%21RIV13-MSM-11210___
rdf:type
skos:Concept n14:Vysledek
dcterms:description
V článku je představena metoda tvůrčího psaní , která vede k rozvoji dovednosti psaní v průběhu osvojování českého jazyka jako cizího, a jeho další pozitivní dopady. Písemný projev je komplexní činnost, zásadní pro elicitaci komunikační kompetence. V ní se spojují vybavování , ověřování a rozšiřování slovní zásoby, s ohledem na stratifikaci českého jazyka a funkční styly, znalost a zvládnutí pravidel české gramatiky. Didaktika předmětu však není vyvinuta. Tento článek proto chce ukázat, že tvůrčí psaní je pro výuku cizinců žádoucí a dále aktuální metodou. Navrhuji některé možné způsoby výuky daného předmětu. Tvůrčí psaní představuji jako způsob učení cizího jazyka. Tento koncept je odlišný od tvůrčího psaní pro rodilé mluvčí, jehož cílem je především pěstování osobitého stylu. Tvůrčím psaním zde také nemyslím tzv. gramatické psaní. V článku dále ukazuji, na jaké metody a postupy může budoucí didaktika předmětu navázat. V článku je představena metoda tvůrčího psaní , která vede k rozvoji dovednosti psaní v průběhu osvojování českého jazyka jako cizího, a jeho další pozitivní dopady. Písemný projev je komplexní činnost, zásadní pro elicitaci komunikační kompetence. V ní se spojují vybavování , ověřování a rozšiřování slovní zásoby, s ohledem na stratifikaci českého jazyka a funkční styly, znalost a zvládnutí pravidel české gramatiky. Didaktika předmětu však není vyvinuta. Tento článek proto chce ukázat, že tvůrčí psaní je pro výuku cizinců žádoucí a dále aktuální metodou. Navrhuji některé možné způsoby výuky daného předmětu. Tvůrčí psaní představuji jako způsob učení cizího jazyka. Tento koncept je odlišný od tvůrčího psaní pro rodilé mluvčí, jehož cílem je především pěstování osobitého stylu. Tvůrčím psaním zde také nemyslím tzv. gramatické psaní. V článku dále ukazuji, na jaké metody a postupy může budoucí didaktika předmětu navázat. There is introduced the method of creative writing in the article, that leads to writing skills development during the acquirement of the Czech language as the foreign on, and its further positive impacts. The written expression is a complex activity, fundamental for communication competency's elicitation. There are connected consolidation, verification and word-stock extension within it, whitch regard to the Czech language stratification and functional styles, the knowledge of the signs of the particular composition formations (i.e. formal characteristics and conventional use of the language phrases) and the mastering of the Czech language grammatical rules. But the didactic of the subjects is not developed. The article therefore wants to show, that creative writing is required for foreigners and the current method. I suggest some possible ways of teaching the subject. I introduce creative writing as a way of learning a foreign language. This concept is different from creative writing to native speakers, whose aim is to concentrate primarily on personal style. Creative writing is not meant the grammatical writing. I further show which methods and procedures may the didactics of this subject build on.
dcterms:title
Creative writing in tuition of Czech as a foreign language Tvůrčí psaní ve výuce češtiny jako cizího jazyka Tvůrčí psaní ve výuce češtiny jako cizího jazyka
skos:prefLabel
Creative writing in tuition of Czech as a foreign language Tvůrčí psaní ve výuce češtiny jako cizího jazyka Tvůrčí psaní ve výuce češtiny jako cizího jazyka
skos:notation
RIV/00216208:11210/11:10130291!RIV13-MSM-11210___
n14:predkladatel
n15:orjk%3A11210
n3:aktivita
n4:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n6:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n21:3946320
n3:druhVysledku
n8:D
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:entitaPredkladatele
n19:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
236298
n3:idVysledku
RIV/00216208:11210/11:10130291
n3:jazykVysledku
n11:cze
n3:klicovaSlova
didactics; language; foreign; Czech; tuition; writing; Creative
n3:klicoveSlovo
n5:tuition n5:Creative n5:Czech n5:didactics n5:language n5:foreign n5:writing
n3:kontrolniKodProRIV
[989C6303DEB5]
n3:mistoKonaniAkce
Pedf UK Praha
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Nové trendy v didaktice českého jazyka
n3:obor
n10:AI
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n6:2011
n3:tvurceVysledku
Hajíčková, Zuzana
n3:typAkce
n20:CST
n3:zahajeniAkce
2011-09-09+02:00
s:numberOfPages
10
n12:hasPublisher
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Nakladatelství Karolinum
n16:isbn
978-80-7290-603-1
n13:organizacniJednotka
11210