This HTML5 document contains 35 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10103624%21RIV12-MSM-11210___/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10103624%21RIV12-MSM-11210___
rdf:type
n15:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The text deals with the problem of changes in education in the postmodern era. It is concerned with the question of educational institutions'' reform development in the last decades. We can ask whether this development has led to a higher standard of education and to formation of men''s good character. It concentrates mainly on the changes of the concept and functioning of university, on the changes of intellectuals'' social status and it critically rejects massive increase of individualism in education. Text pojednává o důsledcích změn ve výchově a vzdělávání, k nimž došlo v kontextu tzv. postmoderny. Otevírá otázku, do jaké míry jsme v posledních desetiletích reformního vývoje výchovně vzdělávacích institucí svědky skutečně pozitivního procesu vedoucího k vyšší kvalitě vzdělání a k formování žádoucího charakteru člověka. Text se dotýká především změn v pojetí a fungování university, změny společenského postavení intelektuála a kriticky se staví proti masivnímu nárůstu individualismu ve výchově. Text pojednává o důsledcích změn ve výchově a vzdělávání, k nimž došlo v kontextu tzv. postmoderny. Otevírá otázku, do jaké míry jsme v posledních desetiletích reformního vývoje výchovně vzdělávacích institucí svědky skutečně pozitivního procesu vedoucího k vyšší kvalitě vzdělání a k formování žádoucího charakteru člověka. Text se dotýká především změn v pojetí a fungování university, změny společenského postavení intelektuála a kriticky se staví proti masivnímu nárůstu individualismu ve výchově.
dcterms:title
Education in the Postmodern Era Pedagogika v postmoderním věku Pedagogika v postmoderním věku
skos:prefLabel
Pedagogika v postmoderním věku Education in the Postmodern Era Pedagogika v postmoderním věku
skos:notation
RIV/00216208:11210/11:10103624!RIV12-MSM-11210___
n15:predkladatel
n16:orjk%3A11210
n3:aktivita
n11:I
n3:aktivity
I
n3:dodaniDat
n14:2012
n3:domaciTvurceVysledku
n10:4409884
n3:druhVysledku
n13:O
n3:duvernostUdaju
n4:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
219825
n3:idVysledku
RIV/00216208:11210/11:10103624
n3:jazykVysledku
n9:cze
n3:klicovaSlova
intellectuals; university; postmodern changes in education; pedagogy
n3:klicoveSlovo
n5:pedagogy n5:intellectuals n5:postmodern%20changes%20in%20education n5:university
n3:kontrolniKodProRIV
[E9919B0E2EBE]
n3:obor
n6:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n14:2011
n3:tvurceVysledku
Strouhal, Martin
n12:organizacniJednotka
11210