This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://localhost/temp/predkladatel/
n9http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11210%2F07%3A00001418%21RIV08-MSM-11210___/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
n7https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11210%2F07%3A00001418%21RIV08-MSM-11210___
rdf:type
skos:Concept n19:Vysledek
dcterms:description
The aim of the present study was to focus on the possibilities of using video training of interactions (VTI) to the development of social skills of a teacher and at length qualitatively describe following interactions and the way of intervention to a work of a teacher. The study describes the theoretical basis of VTI and the background to its use in schools as part of an evaluation of its implementation within a variety of educational contexts. The aim also was to read an effect of the development of social skills of teachers on an effectiveness of teaching and social development of pupils, evaluation and self-evaluation of teachers. Results suggest that this provides a valuable opportunity for personal, professional and social development for both teachers and pupils across a range of contexts. Cílem prezentované studie bylo zaměřit se na možnosti užití metody videotrénink interakcí (VTI) pro rozvoj sociálních dovedností učitele a podrobně kvalitativně popsat sledované interakce a způsob intervence do práce učitele. Studie popisuje teoretické základy metody VTI a způsoby její aplikace ve školách, zjišťuje vliv rozvoje sociálních dovedností učitele na efektivitu vyučování a sociální rozvoj žáků, na hodnocení a sebehodnocení učitele. Výsledky naznačují, že tato metoda poskytuje značné možnosti pro osobnostní, profesionální a sociální rozvoj obou, jak učitelů, tak i žáků na obou stupních základní školy. Cílem prezentované studie bylo zaměřit se na možnosti užití metody videotrénink interakcí (VTI) pro rozvoj sociálních dovedností učitele a podrobně kvalitativně popsat sledované interakce a způsob intervence do práce učitele. Studie popisuje teoretické základy metody VTI a způsoby její aplikace ve školách, zjišťuje vliv rozvoje sociálních dovedností učitele na efektivitu vyučování a sociální rozvoj žáků, na hodnocení a sebehodnocení učitele. Výsledky naznačují, že tato metoda poskytuje značné možnosti pro osobnostní, profesionální a sociální rozvoj obou, jak učitelů, tak i žáků na obou stupních základní školy.
dcterms:title
Hodnocení a sebehodnocení učitele prostřednictvím metody videotrénink interakcí Hodnocení a sebehodnocení učitele prostřednictvím metody videotrénink interakcí Evaluation and self-evaluation of a teacher by the method Videotraining of interactions
skos:prefLabel
Evaluation and self-evaluation of a teacher by the method Videotraining of interactions Hodnocení a sebehodnocení učitele prostřednictvím metody videotrénink interakcí Hodnocení a sebehodnocení učitele prostřednictvím metody videotrénink interakcí
skos:notation
RIV/00216208:11210/07:00001418!RIV08-MSM-11210___
n3:strany
124;129
n3:aktivita
n5:Z n5:P
n3:aktivity
P(GP406/07/P120), Z(MSM0021620841)
n3:dodaniDat
n12:2008
n3:domaciTvurceVysledku
n18:4690672
n3:druhVysledku
n16:D
n3:duvernostUdaju
n21:S
n3:entitaPredkladatele
n6:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
424416
n3:idVysledku
RIV/00216208:11210/07:00001418
n3:jazykVysledku
n20:cze
n3:klicovaSlova
Evaluation; self-evaluation; teacher; method; Videotraining; interactions
n3:klicoveSlovo
n10:method n10:interactions n10:Videotraining n10:self-evaluation n10:teacher n10:Evaluation
n3:kontrolniKodProRIV
[C900295A975A]
n3:mistoVydani
Hradec Králové
n3:nazevZdroje
Hodnocení v práci učitele - psychodidaktické a etické souvislosti
n3:obor
n4:AN
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:projekt
n14:GP406%2F07%2FP120
n3:rokUplatneniVysledku
n12:2007
n3:tvurceVysledku
Bidlová, Eva
n3:zamer
n17:MSM0021620841
s:numberOfPages
6
n9:hasPublisher
Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
n7:isbn
978-80-7041-010-3
n13:organizacniJednotka
11210