This HTML5 document contains 42 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11150%2F13%3A10189556%21RIV14-MSM-11150___/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://localhost/temp/predkladatel/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n15http://bibframe.org/vocab/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11150%2F13%3A10189556%21RIV14-MSM-11150___
rdf:type
n4:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/494/644
dcterms:description
Přehledová studie shrnuje dosavadní stav poznání v oblasti, která je sice veřejnosti známa už dlouho, ale exaktní výzkum probíhá teprve 30 let. Nevhodným chováním učitele se rozumí chování, které nepřekračuje hranice zákona, ale interferuje s výukou a tím narušuje vztahy mezi učitelem a žáky a zhoršuje učení žáků. Studie upozorňuje na dvě výzkumné tradice, které se rozvíjely souběžně: v bývalých socialistických státech pod označením didaktogenie, v Západní Evropě, USA a Japonsku pod označením nevhodné chování učitele. Studie předkládá čtyři psychologické teorie, které se snaží vysvětlit příčiny učitelova nevhodného chování: teorie kauzální atribuce, teorii vnímané vlastní zdatnosti učitele (self-efficacy), teorii interakčního chování učitele a teorii učitelovy uplatňování moci. Přehledová studie shrnuje dosavadní stav poznání v oblasti, která je sice veřejnosti známa už dlouho, ale exaktní výzkum probíhá teprve 30 let. Nevhodným chováním učitele se rozumí chování, které nepřekračuje hranice zákona, ale interferuje s výukou a tím narušuje vztahy mezi učitelem a žáky a zhoršuje učení žáků. Studie upozorňuje na dvě výzkumné tradice, které se rozvíjely souběžně: v bývalých socialistických státech pod označením didaktogenie, v Západní Evropě, USA a Japonsku pod označením nevhodné chování učitele. Studie předkládá čtyři psychologické teorie, které se snaží vysvětlit příčiny učitelova nevhodného chování: teorie kauzální atribuce, teorii vnímané vlastní zdatnosti učitele (self-efficacy), teorii interakčního chování učitele a teorii učitelovy uplatňování moci. This study summaries current knowledge on a phenomenon which to the public yet which has only been scientifically researched for the last 30 years. Teachers' misbehavior is understood as a type of behavior which does not transgress law yet interferes teaching. As such it impedes the relationship between teachers and pupils and lead to a deterioration in pupils' learning. The study emphasises two branches of research that were developed concurrently: didactogeny in former socialist states and teacher misbehavior in Western Europe, the USA and Japan. The study puts forward four psychological theories which aim to explain the rationale behind inappropriate teacher behavior: causal attribution theory, self-efficacy theory, the theory of interactive behavior, and the theory of power.
dcterms:title
Nevhodné chování učitelů k žákům a studentům Teachers' misbehavior towards pupils and students Nevhodné chování učitelů k žákům a studentům
skos:prefLabel
Nevhodné chování učitelů k žákům a studentům Teachers' misbehavior towards pupils and students Nevhodné chování učitelů k žákům a studentům
skos:notation
RIV/00216208:11150/13:10189556!RIV14-MSM-11150___
n4:predkladatel
n17:orjk%3A11150
n3:aktivita
n14:I
n3:aktivity
I
n3:cisloPeriodika
1
n3:dodaniDat
n8:2014
n3:domaciTvurceVysledku
n19:1837885
n3:druhVysledku
n13:J
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
91503
n3:idVysledku
RIV/00216208:11150/13:10189556
n3:jazykVysledku
n20:cze
n3:klicovaSlova
instructional communication; didactogeny; teacher misbehavior
n3:klicoveSlovo
n11:didactogeny n11:instructional%20communication n11:teacher%20misbehavior
n3:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n3:kontrolniKodProRIV
[4BB6683E1ED2]
n3:nazevZdroje
Studia peadagogica
n3:obor
n9:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n8:2013
n3:svazekPeriodika
18
n3:tvurceVysledku
Mareš, Jiří
s:issn
1803-7437
s:numberOfPages
30
n15:doi
10.5817/SP2013-1-2
n12:organizacniJednotka
11150