This HTML5 document contains 53 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11140%2F14%3A10289050%21RIV15-MSM-11140___/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n21https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11140%2F14%3A10289050%21RIV15-MSM-11140___
rdf:type
skos:Concept n18:Vysledek
rdfs:seeAlso
http://www.creativeconnections.cz/medsoft/2014/Medsoft_2014_Belacek.pdf
dcterms:description
Teaching staff of Biophysics in medical schools in the Czech Republic has organized in the second academic year the full-time surveys of secondary school knowledge in first year students. The challenge is to map out a comprehensive and specific knowledge of students within eight thematic areas (optics , electricity, heat , acoustics, radioactivity , magnetism , pressure and physical quantities) . Testing took place in the school year 2012/13 at the first and third Faculty of Medicine, Charles University in Prague, at Plzen and at Masaryk University in Brno; methodically improved version of questionnaire was used in 2013 /14 also at the Medical Faculty of Ostrava and at 2nd Medical School, Charles University in Prague. The test consists of 30 (this year) or 32, respectively, single response questions with all answers prompted. Part of the test are also basic geo demografic characteristics of the students used as screening for subsequent differentiation ANOVA analysis of found knowledge. In addition to the standard classification, we performed an analysis of set of questions / test items/ through Cronbach's alpha (CA) and several IRT (Item Response Theory) models. The best summary of the results in the year 2012/13 was achieved at MU Brno (average 19.0 correct answers) , followed by a third LF UK (18.0), 1 LF UK (17.2) and LF UK Plzeň (16.8). Generally better results were achieved by eight-year or four-year grammar schools (18.3 or 17.6) compared to graduates of other schools (15.2), higher knowledge of basic physics had men (19.4) than women (17.1) . The main conclusions were confirmed in the academic year 2013/14, where we have used the %22improved%22 version of the test, taking into account the results of the analysis of reliability battery of 30 questions and IRT models made by BioStat department at UBI first LF UK in the previous year. Pedagogičtí pracovníci biofyzikálních ústavů lékařských fakult v ČR organizují již ve druhém školním roce prezenční anketu/testování znalostí středoškolské fyziky u studentů 1. ročníků. Cílem testu je zmapovat souhrnné i specifické znalosti studentů v rámci 8 tématických oblastí (Optika, Elektřina, Teplo, Akustika, Radioaktivita, Magnetismus, Tlak a Fyzikální veličiny). Testování proběhlo ve školním roce 2012/13 na 1. a 3. LF UK v Praze, na LF UK v Plzni a na MU v Brně, v metodicky vylepšené verzi i v r. 2013/14 (připojila se LF OU v Ostravě a 2.LF UK v Praze). Test sestává z 30 resp. (letos) z 32 otázek s možností zatržení právě jediné správné ze čtyř promptovaných odpovědí. Součástí testu jsou rovněž základní geodemografické charakteristiky studentů použité jako třídící pro následnou ANOVA analýzu diferenciace zjištěných znalostí. Kromě standardních třídění jsme provedli rovněž analýzu baterie všech otázek/položek testu prostřednictvím Cronbachova alfa (CA) a několika IRT (Item Response Theory) modelů. Nejlepších souhrnných výsledků v r. 2012/13 bylo dosaženo na MU Brno (v průměru 19,0 správných odpovědí), následovala 3. LF UK (18,0), 1. LF UK (17,2) a LF UK Plzeň (16,8). Všeobecně lepších výsledků dosahovali absolventi víceletých resp. čtyřletých gymnázií (18,3 resp. 17,6) oproti absolventům ostatních SŠ (15,2), vyšší znalostí základů fyziky měli muži (19,4) než ženy (17,1). Hlavní závěry byly potvrzeny i ve školním roce 2013/14, kde jsme použili již %22vylepšenou%22 verzi testu zohledňující výsledky analýzy reliability baterie 30 otázek a IRT modelů provedených oddělením BioStat při ÚBI 1. LF UK v předchozím roce. Budoucnost testování středoškolských znalostí studentů lze vidět např. v efektivnějším využití internetovských (jmenovitě i dvou již provedených Moodle) aplikací anebo v redukci počtu testovaných osob na základě kvalifikovaně připravených výběrových šetření. Pedagogičtí pracovníci biofyzikálních ústavů lékařských fakult v ČR organizují již ve druhém školním roce prezenční anketu/testování znalostí středoškolské fyziky u studentů 1. ročníků. Cílem testu je zmapovat souhrnné i specifické znalosti studentů v rámci 8 tématických oblastí (Optika, Elektřina, Teplo, Akustika, Radioaktivita, Magnetismus, Tlak a Fyzikální veličiny). Testování proběhlo ve školním roce 2012/13 na 1. a 3. LF UK v Praze, na LF UK v Plzni a na MU v Brně, v metodicky vylepšené verzi i v r. 2013/14 (připojila se LF OU v Ostravě a 2.LF UK v Praze). Test sestává z 30 resp. (letos) z 32 otázek s možností zatržení právě jediné správné ze čtyř promptovaných odpovědí. Součástí testu jsou rovněž základní geodemografické charakteristiky studentů použité jako třídící pro následnou ANOVA analýzu diferenciace zjištěných znalostí. Kromě standardních třídění jsme provedli rovněž analýzu baterie všech otázek/položek testu prostřednictvím Cronbachova alfa (CA) a několika IRT (Item Response Theory) modelů. Nejlepších souhrnných výsledků v r. 2012/13 bylo dosaženo na MU Brno (v průměru 19,0 správných odpovědí), následovala 3. LF UK (18,0), 1. LF UK (17,2) a LF UK Plzeň (16,8). Všeobecně lepších výsledků dosahovali absolventi víceletých resp. čtyřletých gymnázií (18,3 resp. 17,6) oproti absolventům ostatních SŠ (15,2), vyšší znalostí základů fyziky měli muži (19,4) než ženy (17,1). Hlavní závěry byly potvrzeny i ve školním roce 2013/14, kde jsme použili již %22vylepšenou%22 verzi testu zohledňující výsledky analýzy reliability baterie 30 otázek a IRT modelů provedených oddělením BioStat při ÚBI 1. LF UK v předchozím roce. Budoucnost testování středoškolských znalostí studentů lze vidět např. v efektivnějším využití internetovských (jmenovitě i dvou již provedených Moodle) aplikací anebo v redukci počtu testovaných osob na základě kvalifikovaně připravených výběrových šetření.
dcterms:title
Testování znalostí středoškolské fyziky u studentů 1. ročníků lékařských fakult v ČR - praktické využití metodiky analýzy výsledků The testing of knowledge from physics in 1st year for medical studium in the Czech Republic - practical use of methodology analysis of results Testování znalostí středoškolské fyziky u studentů 1. ročníků lékařských fakult v ČR - praktické využití metodiky analýzy výsledků
skos:prefLabel
Testování znalostí středoškolské fyziky u studentů 1. ročníků lékařských fakult v ČR - praktické využití metodiky analýzy výsledků Testování znalostí středoškolské fyziky u studentů 1. ročníků lékařských fakult v ČR - praktické využití metodiky analýzy výsledků The testing of knowledge from physics in 1st year for medical studium in the Czech Republic - practical use of methodology analysis of results
skos:notation
RIV/00216208:11140/14:10289050!RIV15-MSM-11140___
n3:aktivita
n16:V n16:I
n3:aktivity
I, V
n3:dodaniDat
n9:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n19:7833725
n3:druhVysledku
n8:D
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:entitaPredkladatele
n17:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
50152
n3:idVysledku
RIV/00216208:11140/14:10289050
n3:jazykVysledku
n13:cze
n3:klicovaSlova
Item response theory (IRT) models; the optimal choice questions; Cronbach's alpha; ANOVA, test reliability of items; testing the knowledge of physics
n3:klicoveSlovo
n5:the%20optimal%20choice%20questions n5:ANOVA n5:Cronbach%27s%20alpha n5:testing%20the%20knowledge%20of%20physics n5:Item%20response%20theory%20%28IRT%29%20models n5:test%20reliability%20of%20items
n3:kontrolniKodProRIV
[C64F011F550E]
n3:mistoKonaniAkce
Roztoky u Prahy
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
MEDSOFT 2014
n3:obor
n11:AM
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetTvurcuVysledku
7
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2014
n3:tvurceVysledku
Kvašňák, Eugen Komarc, Martin Sochorová, H. Kubeš, Zdeněk Mornstein, Vojtěch Běláček, Jaromír Kymplová, Jaroslava
n3:typAkce
n7:CST
n3:zahajeniAkce
2014-03-25+01:00
s:issn
1803-8115
s:numberOfPages
13
n10:hasPublisher
Creative Connections s.r.o.
n21:isbn
978-80-86742-38-0
n15:organizacniJednotka
11140