This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n15http://localhost/temp/predkladatel/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11130%2F14%3A10210452%21RIV15-MSM-11130___/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n13http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11130%2F14%3A10210452%21RIV15-MSM-11130___
rdf:type
skos:Concept n17:Vysledek
dcterms:description
Článek informuje o řízených sociologických diskuzích k vybraným otázkám medicíny a zdravotnictví, jež byly součástí výuky etiky a humanitních základů lékařství v 1. ročníku. Smyslem bylo přivést studenty k osobní angažovanosti v procesu výuky etiky a poskytnout zkušenost s hledáním a vyjednáváním obecného dobra v pluralitě představ o něm. Studenti vzájemně porovnávali své individuální postoje a názory na vybrané otázky zdravotnictví a hledali argumenty pro nalezení shody či přiblížení. Vlastní výklad navazoval na prodebatované a v diskuzi vyjádřené argumenty. Představujeme individuální odpovědi na osm tvrzení týkajících se medicíny a zdravotnictví a uvádíme je do kontextu cílů výuky. V některých otázkách studenti zaujímali nekonzistentní postoje a tyto rozpory byly osvětleny v navazujícím výkladu. V závěru připojujeme poznámky k celkovým projevům mediků 1. ročníku v předmětu Humanitní základy lékařství. The article reports on sociological discussions on selected ethical issues of modern medicine and health care which became a part of medical ethics and humanities taught to the first school year students of general medicine. The main aim was to make students active in the learning process on ethical issues and to let them experience the negotiation of %22common good%22 in the plurality of views. Students first identified their own attitudes and views which they confronted in small teams and the whole group. Presentation of literature findings has followed the discussion. In this article we present individual responses to 8 statements related to medicine and health care and we comment their broader context. In some responses students have presented inconsistent attitudes. It was the aim of the succeeding teaching to elucidate the dilemma and reduce the ambivalence in attitudes and views. In the very end we make some comments on the specific qualities of our students which we deduce from their written essays and debates. Článek informuje o řízených sociologických diskuzích k vybraným otázkám medicíny a zdravotnictví, jež byly součástí výuky etiky a humanitních základů lékařství v 1. ročníku. Smyslem bylo přivést studenty k osobní angažovanosti v procesu výuky etiky a poskytnout zkušenost s hledáním a vyjednáváním obecného dobra v pluralitě představ o něm. Studenti vzájemně porovnávali své individuální postoje a názory na vybrané otázky zdravotnictví a hledali argumenty pro nalezení shody či přiblížení. Vlastní výklad navazoval na prodebatované a v diskuzi vyjádřené argumenty. Představujeme individuální odpovědi na osm tvrzení týkajících se medicíny a zdravotnictví a uvádíme je do kontextu cílů výuky. V některých otázkách studenti zaujímali nekonzistentní postoje a tyto rozpory byly osvětleny v navazujícím výkladu. V závěru připojujeme poznámky k celkovým projevům mediků 1. ročníku v předmětu Humanitní základy lékařství.
dcterms:title
Diskuze o medicíně a zdravotnictví jako součást výuky humanitních základů lékařství Diskuze o medicíně a zdravotnictví jako součást výuky humanitních základů lékařství Discussions on ethical issues of medicine and health care as an integral part of teaching ethics to medicine students
skos:prefLabel
Discussions on ethical issues of medicine and health care as an integral part of teaching ethics to medicine students Diskuze o medicíně a zdravotnictví jako součást výuky humanitních základů lékařství Diskuze o medicíně a zdravotnictví jako součást výuky humanitních základů lékařství
skos:notation
RIV/00216208:11130/14:10210452!RIV15-MSM-11130___
n4:aktivita
n9:N
n4:aktivity
N
n4:cisloPeriodika
2
n4:dodaniDat
n13:2015
n4:domaciTvurceVysledku
n10:7837674 n10:1469576
n4:druhVysledku
n5:J
n4:duvernostUdaju
n16:S
n4:entitaPredkladatele
n7:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
11738
n4:idVysledku
RIV/00216208:11130/14:10210452
n4:jazykVysledku
n14:cze
n4:klicovaSlova
medical sociology; medicine students; health care; humanities; ethics
n4:klicoveSlovo
n6:medicine%20students n6:health%20care n6:ethics n6:medical%20sociology n6:humanities
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[0BB5D1DA189D]
n4:nazevZdroje
Praktický lékař
n4:obor
n12:AO
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:rokUplatneniVysledku
n13:2014
n4:svazekPeriodika
94
n4:tvurceVysledku
Křížová, Eva Strobachová, Ingrid
s:issn
1805-4544
s:numberOfPages
6
n15:organizacniJednotka
11130