This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n8http://localhost/temp/predkladatel/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00216208%3A11110%2F11%3A8879%21RIV13-MSM-11110___/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00216208%3A11110%2F11%3A8879%21RIV13-MSM-11110___
rdf:type
n14:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
In: Prevence, 8, 5, s. 10-11. ISSN 1214-8717. The article is focused on the international Unplugged primary prevention programme that was implemented and piloted in Czech schools. The intervention itself has 12 lessons and is designated for pupils in 6-7th grade of elementary school. The lessons are based on comprehensive social influence model which combines education in life skills with the concept of normative belief. The programme consists of 3 components: information and attitudes, interpersonal and intrapesonal skills. The programme is delivered by school prevention workers within standard teaching classes. The reader of the article learns primarily about the experience of Czech schools where the programme was piloted, about the effectivenes of the intervention and about the system of trainings of the Unplugged programme. In: Prevence, 8, 5, s. 10-11. ISSN 1214-8717. Článek pojednává o mezinárodním preventivním programu Unplugged, který byl implementován a ověřován v podmínkách českých škol. Jedná se o program o 12ti lekcích určený žákům 6.-7. ročníků ZŠ. Ty vycházejí z principu komplexního vlivu sociálního prostředí, tedy kombinují edukaci v oblasti životních dovedností s tzn. normativním vzděláváním. Zahrnuje 3 komponenty: informace a postoje, interpersonální a intrapersonální dovednosti. Program je realizován školními metodiky prevence v rámci jedné vyučovací hodiny ve třídě. V článku se čtenář dozví především o zkušenostech ze škol, v nichž byl program pilotně ověřován, o efektivitě programu a systému školení v metodice. In: Prevence, 8, 5, s. 10-11. ISSN 1214-8717. Článek pojednává o mezinárodním preventivním programu Unplugged, který byl implementován a ověřován v podmínkách českých škol. Jedná se o program o 12ti lekcích určený žákům 6.-7. ročníků ZŠ. Ty vycházejí z principu komplexního vlivu sociálního prostředí, tedy kombinují edukaci v oblasti životních dovedností s tzn. normativním vzděláváním. Zahrnuje 3 komponenty: informace a postoje, interpersonální a intrapersonální dovednosti. Program je realizován školními metodiky prevence v rámci jedné vyučovací hodiny ve třídě. V článku se čtenář dozví především o zkušenostech ze škol, v nichž byl program pilotně ověřován, o efektivitě programu a systému školení v metodice.
dcterms:title
The Unplugged primary prevention methodics - experience in the Czech Republic Metodika prevence užívání návykových látek Unplugged - zkušenosti v České republice Metodika prevence užívání návykových látek Unplugged - zkušenosti v České republice
skos:prefLabel
Metodika prevence užívání návykových látek Unplugged - zkušenosti v České republice The Unplugged primary prevention methodics - experience in the Czech Republic Metodika prevence užívání návykových látek Unplugged - zkušenosti v České republice
skos:notation
RIV/00216208:11110/11:8879!RIV13-MSM-11110___
n14:predkladatel
n15:orjk%3A11110
n5:aktivita
n11:P
n5:aktivity
P(7E09100), P(GA406/09/0119)
n5:dodaniDat
n7:2013
n5:domaciTvurceVysledku
n10:6856519 n10:4358252 n10:8834059 n10:2610280
n5:druhVysledku
n9:O
n5:duvernostUdaju
n13:S
n5:entitaPredkladatele
n16:predkladatel
n5:idSjednocenehoVysledku
211952
n5:idVysledku
RIV/00216208:11110/11:8879
n5:jazykVysledku
n17:cze
n5:klicovaSlova
Unplugged programme; comprehensive social influence (CSI); education; school prevention workers; effectivenes; evidence-based programme
n5:klicoveSlovo
n6:Unplugged%20programme n6:school%20prevention%20workers n6:education n6:evidence-based%20programme n6:comprehensive%20social%20influence%20%28CSI%29 n6:effectivenes
n5:kontrolniKodProRIV
[EAB0F2E83A8A]
n5:obor
n18:AM
n5:pocetDomacichTvurcuVysledku
4
n5:pocetTvurcuVysledku
4
n5:projekt
n12:7E09100 n12:GA406%2F09%2F0119
n5:rokUplatneniVysledku
n7:2011
n5:tvurceVysledku
Miovský, Michal Šťastná, Lenka Gabrhelík, Roman Jurystová, Lucie
n8:organizacniJednotka
11110