This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n17http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n7https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00101435%3A_____%2F12%3A%230000032%21RIV13-MK0-00101435/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n11http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00101435%3A_____%2F12%3A%230000032%21RIV13-MK0-00101435
rdf:type
skos:Concept n13:Vysledek
dcterms:description
Obyvatelé Líšně mohou využívat veřejnou dopravu již více než sto let. Nejprve to byla místní dráha vycházející z dnešní městské části Brno – Černovice. Během druhé světové války byla tato dráha napojena na síť brněnské tramvaje a elektrifikována, což umožnilo zavedení provozu tramvajové linky z centra Brna. V roce 1964 byl provoz tramvají na posledním úseku této tratě mezi Stránskou skálou a Líšní zastaven, zbývající část přestavěna na rychlodráhu. Nová tramvajová rychlodráha byla postavena do líšeňského sídliště v letech 1986 a 1989, v roce 2004 pak prodloužena do stávající konečně poblíž náměstí Karla IV. Kapitola též popisuje lokomotivy, železniční vozy, tramvajové motorové a vlečné vozy používané na trati do Líšně. The inhabitants of Líšeň have been able to use public transport for over a century now. First there was a local railway started in a present Brno quarter Černovice. During the World War II this railway was connected to the tramway lines and electrificated. This enabled tram operation from the center of Brno to Líšeň. In 1964 a regular operation was stopped on last 2,7 km long stretch of former local railway Černovice – Líšeň from Stránská skála. First part of this line was rebuilt to a tram A new tramline to a Líšeň housing estate built in 1986 and 1989 was lenghtended near the Karel IV square in 2004. The chapter provides a description of the rail vehicles – locomotives, passanger railway cars, tram motor cars and tram trailers used on the railway to Líšeň. Obyvatelé Líšně mohou využívat veřejnou dopravu již více než sto let. Nejprve to byla místní dráha vycházející z dnešní městské části Brno – Černovice. Během druhé světové války byla tato dráha napojena na síť brněnské tramvaje a elektrifikována, což umožnilo zavedení provozu tramvajové linky z centra Brna. V roce 1964 byl provoz tramvají na posledním úseku této tratě mezi Stránskou skálou a Líšní zastaven, zbývající část přestavěna na rychlodráhu. Nová tramvajová rychlodráha byla postavena do líšeňského sídliště v letech 1986 a 1989, v roce 2004 pak prodloužena do stávající konečně poblíž náměstí Karla IV. Kapitola též popisuje lokomotivy, železniční vozy, tramvajové motorové a vlečné vozy používané na trati do Líšně.
dcterms:title
Historie kolejové dopravy z Brna do Líšně Historie kolejové dopravy z Brna do Líšně History of Rail Transport from Brno to Líšeň
skos:prefLabel
History of Rail Transport from Brno to Líšeň Historie kolejové dopravy z Brna do Líšně Historie kolejové dopravy z Brna do Líšně
skos:notation
RIV/00101435:_____/12:#0000032!RIV13-MK0-00101435
n13:predkladatel
n14:ico%3A00101435
n3:aktivita
n9:V
n3:aktivity
V
n3:dodaniDat
n11:2013
n3:domaciTvurceVysledku
n10:5395372
n3:druhVysledku
n16:C
n3:duvernostUdaju
n8:S
n3:entitaPredkladatele
n18:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
139162
n3:idVysledku
RIV/00101435:_____/12:#0000032
n3:jazykVysledku
n15:cze
n3:klicovaSlova
municipal public transport, tramway, steam locomotive, passanger railway car, tram motor car, tram trailer, local railway, history
n3:klicoveSlovo
n5:tram%20motor%20car n5:tram%20trailer n5:municipal%20public%20transport n5:tramway n5:steam%20locomotive n5:local%20railway n5:passanger%20railway%20car n5:history
n3:kontrolniKodProRIV
[ED0209E49122]
n3:mistoVydani
Brno
n3:nazevEdiceCisloSvazku
2
n3:nazevZdroje
Moravy nebylo a Líšeň už tu byla. Vlastivědné kapitoly
n3:obor
n6:AB
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n3:pocetStranKnihy
207
n3:pocetTvurcuVysledku
1
n3:rokUplatneniVysledku
n11:2012
n3:tvurceVysledku
Kocman, Tomáš
s:numberOfPages
12
n17:hasPublisher
Statutární město Brno – Městská část Brno-Líšeň
n7:isbn
9788026026181