This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n12http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00094871%3A_____%2F14%3A%230001176%21RIV15-MK0-00094871/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00094871%3A_____%2F14%3A%230001176%21RIV15-MK0-00094871
rdf:type
n17:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
Mimořádné gotické dílo, cestovní Oltářík Roberta z Anjou je jedním z těch, jimiž Jan II. z Liechtenštejna obdaroval roku 1896 Františkovo museum v Brně. Nově však byly objasněny okolnosti knížecí akvizice, které vyvrátily úvahy o středoevropské provenienci oltáříku, neboť je dokladováno, že nákup byl proveden přímo ve Florencii v roce 1890. Již tehdy byl zaznamenán i fakt, že tabernákl je opatřen (poškozenou) soškou Černé Madony z kararského mramoru. Popis jejího poškození, druhotných doplňků a výstavby polychromie byl hlavním cílem výzkumu díla neinvazívními metodami (mobilní XRF, počítačová tomografie); na základě jejich výsledků pak byl uskutečněn i šetrný odběr mik-rovzorků a materiálový rozbor. Bylo zjištěno především, že materiálem sochy není kararský mramor ale alabastr, což sice není v rozporu s předpokládanou proveniencí (severní Itálie), těžko však pro svoji hmotnost a křehkost mohla být soška původní součástí Oltáříku. Rovněž analýza nejstarších vrstev polychromie prokázala, že Madona původně nebyla černá a že tato úprava byla provedena druhotně a záměrně. Mimořádné gotické dílo, cestovní Oltářík Roberta z Anjou je jedním z těch, jimiž Jan II. z Liechtenštejna obdaroval roku 1896 Františkovo museum v Brně. Nově však byly objasněny okolnosti knížecí akvizice, které vyvrátily úvahy o středoevropské provenienci oltáříku, neboť je dokladováno, že nákup byl proveden přímo ve Florencii v roce 1890. Již tehdy byl zaznamenán i fakt, že tabernákl je opatřen (poškozenou) soškou Černé Madony z kararského mramoru. Popis jejího poškození, druhotných doplňků a výstavby polychromie byl hlavním cílem výzkumu díla neinvazívními metodami (mobilní XRF, počítačová tomografie); na základě jejich výsledků pak byl uskutečněn i šetrný odběr mik-rovzorků a materiálový rozbor. Bylo zjištěno především, že materiálem sochy není kararský mramor ale alabastr, což sice není v rozporu s předpokládanou proveniencí (severní Itálie), těžko však pro svoji hmotnost a křehkost mohla být soška původní součástí Oltáříku. Rovněž analýza nejstarších vrstev polychromie prokázala, že Madona původně nebyla černá a že tato úprava byla provedena druhotně a záměrně. An exceptional Gothic work of art, a travel altar of Robert of Anjou, is one of those donated by John II of Liechten-stein to the Franz Museum in Brno in 1896. Light has been newly shed on the circumstances of Princes acquisition of the altar; it refuted the thoughts about the altars Central European provenance, because as it is being documented, the purchase took place directly in Florence in 1890. It has been recorded already back then that the Tabernacle is complemented by a (damaged) statuette of Black Madonna made of Carrara marble. The description of its damage, secondary additions and polychromy construction was the main aim of the artworks survey by non-invasive methods (mobile XRF, computed tomography); on the basis of their results, a careful micro-sampling has been performed fo-llowed by material analysis. Most importantly, it was found out that the material of the statue is not Carrara marble, but an alabaster, which is not in disagreement with the assumed provenance (northern Italy), but due to its weight and fragility, the statuette could only hardly be an original part of the altar. Concurrently, the analysis of the oldest layers of polychromy proved that the Madonna has not been originally black and that this adjustment has been executed secondarily and intentionally.
dcterms:title
Průzkum Madony cestovního oltáříku Roberta z Anjou ze sbírek Moravské galerie v Brně Průzkum Madony cestovního oltáříku Roberta z Anjou ze sbírek Moravské galerie v Brně Investigation of Madonna in the travel Altar of Robert of Anjou from the Collections of Moravian Gallery in Brno
skos:prefLabel
Investigation of Madonna in the travel Altar of Robert of Anjou from the Collections of Moravian Gallery in Brno Průzkum Madony cestovního oltáříku Roberta z Anjou ze sbírek Moravské galerie v Brně Průzkum Madony cestovního oltáříku Roberta z Anjou ze sbírek Moravské galerie v Brně
skos:notation
RIV/00094871:_____/14:#0001176!RIV15-MK0-00094871
n3:aktivita
n7:V
n3:aktivity
V
n3:dodaniDat
n9:2015
n3:domaciTvurceVysledku
n10:5370884 n10:5207363
n3:druhVysledku
n18:D
n3:duvernostUdaju
n8:S
n3:entitaPredkladatele
n19:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
40712
n3:idVysledku
RIV/00094871:_____/14:#0001176
n3:jazykVysledku
n13:cze
n3:klicovaSlova
Black Madonna; travel altar; alabaster; Gothic art; Florence; Liechtenstein
n3:klicoveSlovo
n5:travel%20altar n5:Liechtenstein n5:alabaster n5:Black%20Madonna n5:Gothic%20art n5:Florence
n3:kontrolniKodProRIV
[D571A58DA58B]
n3:mistoKonaniAkce
Praha
n3:mistoVydani
Praha
n3:nazevZdroje
Acta Artis Academica 2014. Interpretace analýz výtvarného umění v různých kontextech
n3:obor
n14:AL
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
6
n3:rokUplatneniVysledku
n9:2014
n3:tvurceVysledku
Kaiser, Jozef Hradil, David Hradilová, Janka Wörgötter, Zora Fogaš, Igor Zikmund, Tomáš
n3:typAkce
n15:CST
n3:zahajeniAkce
2014-01-01+01:00
s:numberOfPages
8
n12:hasPublisher
Akademie výtvarných umění v Praze
n16:isbn
978-80-87108-48-2