This HTML5 document contains 44 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00023752%3A_____%2F08%3A00000814%21RIV09-MZ0-00023752/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00023752%3A_____%2F08%3A00000814%21RIV09-MZ0-00023752
rdf:type
skos:Concept n16:Vysledek
dcterms:description
Projekt se zaměřil na vztahy mezi školní výkonností, subjektivně posuzovanou depresivní symptomatikou, neuropsychologickými proměnnými a inteligencí u školních dětí ve věku 9-11 let (N=814) ze 14 pražských základních škol. 4,5% dětí skórovalo nad doporučené cut off v Sebeposuzovací škále depresivity pro děti (CDI, Kovacsová, 1992) a zároveň mělo horší známkový průměr (p=0,02) oproti zbytku souboru. Nezjistili jsme mezipohlavní rozdíly v subjektivní míře depresivních symptomů. Dívky měly lepší známkový průměr než chlapci. Výsledky ukazují na významné vztahy známky z češtiny, známky z matematiky a celkového známkového průměru především k inteligenci, dále pak k depresivní symptomatice a částečně k neuropsychologickým proměnným. Uvedené proměnné společně vysvětlují větší procento variance školních výsledků u dívek (24% až 32%) než u chlapců (17% až 24%). Pro praktické užívání psychologických testů se ukazuje, že pokud chceme odhadnout školní známky, je inteligenční test lepším prediktorem školního výko Projekt se zaměřil na vztahy mezi školní výkonností, subjektivně posuzovanou depresivní symptomatikou, neuropsychologickými proměnnými a inteligencí u školních dětí ve věku 9-11 let (N=814) ze 14 pražských základních škol. 4,5% dětí skórovalo nad doporučené cut off v Sebeposuzovací škále depresivity pro děti (CDI, Kovacsová, 1992) a zároveň mělo horší známkový průměr (p=0,02) oproti zbytku souboru. Nezjistili jsme mezipohlavní rozdíly v subjektivní míře depresivních symptomů. Dívky měly lepší známkový průměr než chlapci. Výsledky ukazují na významné vztahy známky z češtiny, známky z matematiky a celkového známkového průměru především k inteligenci, dále pak k depresivní symptomatice a částečně k neuropsychologickým proměnným. Uvedené proměnné společně vysvětlují větší procento variance školních výsledků u dívek (24% až 32%) než u chlapců (17% až 24%). Pro praktické užívání psychologických testů se ukazuje, že pokud chceme odhadnout školní známky, je inteligenční test lepším prediktorem školního výko The project deals with relationships between school achievement, Children's Depression Inventory (CDI), intelligence, and neuropsychological variables in children aged 9-11 years (N=814) from 14 Prague elementary schools. The percentage of the sample (4,5%) that scored above the recommended cut off in CDI had worse grade point average when compared to the rest of the sample. The Czech language grade, mathematics grade and total grade point average related especially to intelligence, further to depressive symptoms and partially to neuropsychological variables. The variables together explained higher portion of school results in girls (24% to 32%) than in boys (17% to 24%). Our results suggest: 1) Intelligence works as a better predictor of school achievement than neuropsychological tests; 2) Detecting depressive symptoms is a needed component of assessment of child's problematic school achievement; 3) The variables registered can explain approximately 1 of the school achievement.
dcterms:title
Školní známky ve vztahu k depresivní symptomatice, inteligenci a neuropsychologickým proměnným Školní známky ve vztahu k depresivní symptomatice, inteligenci a neuropsychologickým proměnným School grades in relationship to depressive symptoms, intelligence, and neuropsychological variables
skos:prefLabel
Školní známky ve vztahu k depresivní symptomatice, inteligenci a neuropsychologickým proměnným School grades in relationship to depressive symptoms, intelligence, and neuropsychological variables Školní známky ve vztahu k depresivní symptomatice, inteligenci a neuropsychologickým proměnným
skos:notation
RIV/00023752:_____/08:00000814!RIV09-MZ0-00023752
n4:aktivita
n7:Z n7:P
n4:aktivity
P(GA406/05/0915), Z(AV0Z70250504), Z(MZ0PCP2005)
n4:cisloPeriodika
4
n4:dodaniDat
n8:2009
n4:domaciTvurceVysledku
n13:4859839
n4:druhVysledku
n10:J
n4:duvernostUdaju
n6:S
n4:entitaPredkladatele
n15:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
395119
n4:idVysledku
RIV/00023752:_____/08:00000814
n4:jazykVysledku
n18:cze
n4:klicovaSlova
depressive symptoms; school achievement; CDI; neuropsychological tests
n4:klicoveSlovo
n5:school%20achievement n5:neuropsychological%20tests n5:CDI n5:depressive%20symptoms
n4:kodStatuVydavatele
CZ - Česká republika
n4:kontrolniKodProRIV
[D8AA2E3A1C81]
n4:nazevZdroje
Československá psychologie
n4:obor
n14:AN
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
2
n4:projekt
n11:GA406%2F05%2F0915
n4:rokUplatneniVysledku
n8:2008
n4:svazekPeriodika
52
n4:tvurceVysledku
Preiss, Marek Fráňová, L.
n4:zamer
n12:AV0Z70250504 n12:MZ0PCP2005
s:issn
0009-062X
s:numberOfPages
17