This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n6http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00023299%3A_____%2F12%3A%230000265%21RIV13-MK0-00023299/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n16https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00023299%3A_____%2F12%3A%230000265%21RIV13-MK0-00023299
rdf:type
n15:Vysledek skos:Concept
dcterms:description
The period preceding 1914 is usually recalled as a pioneer era of motoring. There are many remarkable documents in the Archive of the National Technical Museum relating to that period, and the photo album titled Prinz Heinrich – Fahrt 1909 (Prince Heinrich Tour of 1909) belongs to the most interesting of them. The car race was established by Crown Prince Albert Wilhelm Heinrich of Prussia (1862–1929), brother of German Emperor Wilhelm II, in 1907. The Crown Prince was an enthusiastic motorist, racer, inventor, and sponsor of motorist events. This competition – a stage race with speed trials – proceeded under the patronage of the German Imperial Automobile Club, for the first time in 1908. In 1909, the Prinz Heinrich Fahrt took place from the 10th to the 18th of June. The start was at Tempelhofer Feld (Tempelhof Field) in Berlin; the next stage towns were Breslau, Tatranská Lomnice, Budapest, Vienna, Salzburg, and Munich. The first two speed trials took place in Prussia: the first one between Guben and Krossen (6 km) and the second one in Forstenrieder Park near Munich (5.5 km). 108 cars were successfully driven on the track of a length of 1,857 km in total. The album contains 50 original positive images (size 11x5 cm2), glued to dark cardboard sheets. Unfortunately, we do not know the author of the pictures and the pictures are not labelled. Therefore, we presume that the album’s owner knew both the surroundings and personalities quite well and had no need to attach labels. We assume that the pictures must have been made by a person who participated as an escort in the competition, or even by an accredited photographer. We can find here snapshots from acceptance of vehicles, from the start in Berlin, individual race stages, drives through towns, and speed trials; we also can follow the event’s “backstage”: the situation at the car depot, groups of discussing competitors before start, watching viewers, and the atmosphere of various meetings of noble society. Období před rokem 1914 máme obvykle zapsané v paměti jako průkopnickou éru motorismu. V archivu Národního technického muzea najdeme k tomuto období řadu pozoruhodných dokumentů; k těm nejzajímavějším patří fotografické album nadepsané Prinz Heinrich – Fahrt 1909. Založil ji 1907 korunní princ Albert Wilhelm Heinrich von Preussen (1862–1929), bratr německého císaře Viléma II., nadšený automobilista, závodník, vynálezce a mecenáš motoristických podniků. Soutěž, etapová jízda s rychlostními zkouškami, probíhala pod patronací německého Císařského automobilového klubu a jela se poprvé v roce 1908. V roce 1909 se Jízda prince Jindřicha jela ve dnech 10. – 18. června. Startovalo se na Tempelhofském poli (Tempelhofer Feld) v Berlíně, etapovými městy byly dále Vratislav (Breslau), Tatranská Lomnice – Budapešť – Vídeň – Salzburg a Mnichov. Rychlostní zkoušky se jely – první ještě v Prusku – mezi obcemi Guben a Krossen (6 km) a druhá u Mnichova ve Forstenrieder Parku v délce 5,5 km. Na trať o celkové délce 1 857 km vyjelo postupně 108 vozů. Album obsahuje 50 originálních fotografických pozitivů formátu 11 x 15 cm, nalepených na tmavých kartónových listech. Autora snímků bohužel neznáme a ani snímky nejsou popsány. Usuzujeme z toho, že album patřilo někomu, kdo prostředí i osobnosti znal a neměl potřebu připojovat popisky. Fotografie tedy velmi dobře ilustrují průběh a atmosféru celé soutěže v době její největší slávy. Období před rokem 1914 máme obvykle zapsané v paměti jako průkopnickou éru motorismu. V archivu Národního technického muzea najdeme k tomuto období řadu pozoruhodných dokumentů; k těm nejzajímavějším patří fotografické album nadepsané Prinz Heinrich – Fahrt 1909. Založil ji 1907 korunní princ Albert Wilhelm Heinrich von Preussen (1862–1929), bratr německého císaře Viléma II., nadšený automobilista, závodník, vynálezce a mecenáš motoristických podniků. Soutěž, etapová jízda s rychlostními zkouškami, probíhala pod patronací německého Císařského automobilového klubu a jela se poprvé v roce 1908. V roce 1909 se Jízda prince Jindřicha jela ve dnech 10. – 18. června. Startovalo se na Tempelhofském poli (Tempelhofer Feld) v Berlíně, etapovými městy byly dále Vratislav (Breslau), Tatranská Lomnice – Budapešť – Vídeň – Salzburg a Mnichov. Rychlostní zkoušky se jely – první ještě v Prusku – mezi obcemi Guben a Krossen (6 km) a druhá u Mnichova ve Forstenrieder Parku v délce 5,5 km. Na trať o celkové délce 1 857 km vyjelo postupně 108 vozů. Album obsahuje 50 originálních fotografických pozitivů formátu 11 x 15 cm, nalepených na tmavých kartónových listech. Autora snímků bohužel neznáme a ani snímky nejsou popsány. Usuzujeme z toho, že album patřilo někomu, kdo prostředí i osobnosti znal a neměl potřebu připojovat popisky. Fotografie tedy velmi dobře ilustrují průběh a atmosféru celé soutěže v době její největší slávy.
dcterms:title
“Prinz Heinrich Fahrt 1909” – a Picture Document from the Beginnings of Motoring in the Collections of the Archive of the NTM Jízda prince Jindřicha 1909 (Prinz-Heinrich-Fahrt 1909) Jízda prince Jindřicha 1909 (Prinz-Heinrich-Fahrt 1909)
skos:prefLabel
“Prinz Heinrich Fahrt 1909” – a Picture Document from the Beginnings of Motoring in the Collections of the Archive of the NTM Jízda prince Jindřicha 1909 (Prinz-Heinrich-Fahrt 1909) Jízda prince Jindřicha 1909 (Prinz-Heinrich-Fahrt 1909)
skos:notation
RIV/00023299:_____/12:#0000265!RIV13-MK0-00023299
n15:predkladatel
n18:ico%3A00023299
n4:aktivita
n17:I
n4:aktivity
I
n4:dodaniDat
n12:2013
n4:domaciTvurceVysledku
n14:4518640
n4:druhVysledku
n5:C
n4:duvernostUdaju
n13:S
n4:entitaPredkladatele
n8:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
143795
n4:idVysledku
RIV/00023299:_____/12:#0000265
n4:jazykVysledku
n11:cze
n4:klicovaSlova
Motoring; Prinz Heinrich – Fahrt; Archive of the NTM
n4:klicoveSlovo
n10:Prinz%20Heinrich%20%E2%80%93%20Fahrt n10:Motoring n10:Archive%20of%20the%20NTM
n4:kontrolniKodProRIV
[197564B51CFC]
n4:mistoVydani
Praha
n4:nazevEdiceCisloSvazku
Práce z dějin techniky a přírodních věd 31
n4:nazevZdroje
Automobilismus a šlechta v českých zemích 1894–1945
n4:obor
n19:AB
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetStranKnihy
309
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:rokUplatneniVysledku
n12:2012
n4:tvurceVysledku
Hozák, Jan
s:numberOfPages
17
n6:hasPublisher
Národní technické muzeum
n16:isbn
978-80-7037-216-6