This HTML5 document contains 45 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/typAkce/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n14http://purl.org/net/nknouf/ns/bibtex#
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n22http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n3https://schema.org/
shttp://schema.org/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00010669%3A_____%2F11%3A%230001267%21RIV12-MPO-00010669/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/druhVysledku/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00010669%3A_____%2F11%3A%230001267%21RIV12-MPO-00010669
rdf:type
n8:Vysledek skos:Concept
rdfs:seeAlso
http://www.vzlu.cz/cz/transfer-vysledku/clanky-ve-sbornicich-d/
dcterms:description
Teardown analysis is an integral part of Damage Tolerance philosophy. The application of this philosophy for aircraft requires the determination of detectable flaw size, tolerated flaw size in term of residual strength, determining the periodicity of non-destructive inspection of principal structural elements. To determine these requirements is necessary to know a number of characteristics that are determined in the individual steps. These steps include the verification of nondestructive testing methods (Non-Destructive Testing, NDT). One aim of NDT is to determine the minimum detectable flaw size with 90% probability at 95% confidence level in the critical part and design procedures for the inspection of the airframe critical parts. To achieve this minimum detectable flaw size and probability, it is necessary to make so-called teardown analysis, which is the most accurate and reliable method of verifying the damages detected by the NDT method. Teardown analýza je nedílnou součástí filozofie Damage Tolerance. Aplikace této filozofie na letoun vyžaduje mimo jiné stanovení detekovatelné velikosti poškození, přípustné velikosti poškození z hlediska zbytkové pevnosti, stanovení periodicity a způsobu nedestruktivních prohlídek kritických míst v konstrukci. Pro stanovení těchto požadavků je nutné znát řadu charakteristik, které se stanovují v jednotlivých dílčích krocích. Mezi tyto jednotlivé kroky patří i verifikace nedestruktivních metod zkoušení (Non-Destructive Testing, NDT). Jedním z cílů NDT je stanovení minimální detekovatelné délky (velikosti) poškození s 90% pravděpodobností při úrovni spolehlivosti 95% v daném kritickém místě konstrukce a stanovení metodik kontrol jednotlivých kritických míst draku letounu. Aby bylo této minimální detekovatelné délky a dané pravděpodobnosti dosaženo, je třeba provést tzv. Teardown analýzu, která je nejpřesnější a nejspolehlivější metodou ověření nalezených poškození danou NDT metodou. Teardown analysis is an integral part of Damage Tolerance philosophy. The application of this philosophy for aircraft requires the determination of detectable flaw size, tolerated flaw size in term of residual strength, determining the periodicity of non-destructive inspection of principal structural elements. To determine these requirements is necessary to know a number of characteristics that are determined in the individual steps. These steps include the verification of nondestructive testing methods (Non-Destructive Testing, NDT). One aim of NDT is to determine the minimum detectable flaw size with 90% probability at 95% confidence level in the critical part and design procedures for the inspection of the airframe critical parts. To achieve this minimum detectable flaw size and probability, it is necessary to make so-called teardown analysis, which is the most accurate and reliable method of verifying the damages detected by the NDT method.
dcterms:title
Postup Teardown analýzy draku letounu Postup Teardown analýzy draku letounu Teardown analysis procedures of airframe
skos:prefLabel
Postup Teardown analýzy draku letounu Postup Teardown analýzy draku letounu Teardown analysis procedures of airframe
skos:notation
RIV/00010669:_____/11:#0001267!RIV12-MPO-00010669
n8:predkladatel
n22:ico%3A00010669
n4:aktivita
n7:I n7:P
n4:aktivity
I, P(FR-TI1/371)
n4:dodaniDat
n9:2012
n4:domaciTvurceVysledku
n11:2347911
n4:druhVysledku
n21:D
n4:duvernostUdaju
n13:S
n4:entitaPredkladatele
n5:predkladatel
n4:idSjednocenehoVysledku
221961
n4:idVysledku
RIV/00010669:_____/11:#0001267
n4:jazykVysledku
n16:cze
n4:klicovaSlova
Teardown analysis; Damage Tolerance; Non-Destructive Testing; Probability of Detection; Confidence level
n4:klicoveSlovo
n15:Confidence%20level n15:Probability%20of%20Detection n15:Non-Destructive%20Testing n15:Teardown%20analysis n15:Damage%20Tolerance
n4:kontrolniKodProRIV
[9AE1825207DF]
n4:mistoKonaniAkce
Ostrava
n4:nazevZdroje
NDE for Safety / Defektoskopie 2011
n4:obor
n12:JL
n4:pocetDomacichTvurcuVysledku
1
n4:pocetTvurcuVysledku
1
n4:projekt
n17:FR-TI1%2F371
n4:rokUplatneniVysledku
n9:2011
n4:tvurceVysledku
Boháčová, Marie
n4:typAkce
n18:WRD
n4:zahajeniAkce
2011-11-09+01:00
s:numberOfPages
6
n14:hasPublisher
Tiret
n3:isbn
978-80-214-4358-7