This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/riv/tvurce/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/podDruhVysledku/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/zamer/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/klicoveSlovo/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/duvernostUdaju/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/aktivita/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/jazykVysledku/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/riv/obor/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/vysledek/RIV%2F00010669%3A_____%2F09%3A%230000979%21RIV10-MSM-00010669/

Statements

Subject Item
n2:RIV%2F00010669%3A_____%2F09%3A%230000979%21RIV10-MSM-00010669
rdf:type
skos:Concept n15:Vysledek
dcterms:description
The proposed method for optimization of excitation forces is a contribution to actual demands to increase efficiency and accuracy of ground resonance tests of aircraft structures. The method enables to determine an optimal location of exciters and decrease their number to acceptable minimum already in a pre-test period. In the course of the sophisticated test, that is a part of an aircraft aeroelastic certification, then experimenter has information that can significantly simplify and improve all test procedure at disposal. The generally applicable method is based on the solution of a minima of a function compiled from parameters of a structure analytical modal model. Navržená metoda optimalizace budicích sil je příspěvkem k aktuálním požadavkům na zvýšení efektivnosti a přesnosti modálních zkoušek konstrukcí letadel. Metoda umožňuje určit již v přípravné fázi zkoušky optimální umístění vibrátorů a zúžit jejich počet na přijatelné minimum. V průběhu náročné zkoušky, která je součástí aeroelastického průkazu bezpečnosti letadla, pak má experimentátor k dispozici informace, které mohou významně zjednodušit a zpřesnit její proces. Obecně použitelná metoda je založena na řešení minima funkce sestavené z parametrů analytického modálního modelu konstrukce. Navržená metoda optimalizace budicích sil je příspěvkem k aktuálním požadavkům na zvýšení efektivnosti a přesnosti modálních zkoušek konstrukcí letadel. Metoda umožňuje určit již v přípravné fázi zkoušky optimální umístění vibrátorů a zúžit jejich počet na přijatelné minimum. V průběhu náročné zkoušky, která je součástí aeroelastického průkazu bezpečnosti letadla, pak má experimentátor k dispozici informace, které mohou významně zjednodušit a zpřesnit její proces. Obecně použitelná metoda je založena na řešení minima funkce sestavené z parametrů analytického modálního modelu konstrukce.
dcterms:title
Optimization method for determination of excitation vectors of forces at modal tests Optimalizační metoda pro stanovení vektorů budicích sil při modálních zkouškách Optimalizační metoda pro stanovení vektorů budicích sil při modálních zkouškách
skos:prefLabel
Optimalizační metoda pro stanovení vektorů budicích sil při modálních zkouškách Optimalizační metoda pro stanovení vektorů budicích sil při modálních zkouškách Optimization method for determination of excitation vectors of forces at modal tests
skos:notation
RIV/00010669:_____/09:#0000979!RIV10-MSM-00010669
n3:aktivita
n16:Z
n3:aktivity
Z(MSM0001066903)
n3:certifikacniOrgan
Úřad pro civilní letectví, Letiště Ruzyně, 160 08 Praha 6
n3:datumCertifikace
2010-04-07+02:00
n3:dodaniDat
n10:2010
n3:domaciTvurceVysledku
n7:5714818 n7:3359999
n3:druhVysledku
n11:N%2FA
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:ekonomickeParametry
Zkrácení doby zkoušky i doby odstavení zkoušené konstrukce (např. letadla) u zkoušky. Zkrácení času o 20 až 30%. S kvalitním buzením přímo souvisí i kvalita výsledků.
n3:entitaPredkladatele
n5:predkladatel
n3:idSjednocenehoVysledku
331964
n3:idVysledku
RIV/00010669:_____/09:#0000979
n3:interniIdentifikace
R - 4571
n3:jazykVysledku
n12:cze
n3:klicovaSlova
Ground vibration test; optimal excitation of natural modes; simplified test procedures
n3:klicoveSlovo
n9:optimal%20excitation%20of%20natural%20modes n9:Ground%20vibration%20test n9:simplified%20test%20procedures
n3:kontrolniKodProRIV
[56CAFB20C470]
n3:lokalizaceVysledku
Výzkumný a zkušební letecký ústav, a.s.
n3:obor
n6:JU
n3:pocetDomacichTvurcuVysledku
2
n3:pocetTvurcuVysledku
2
n3:rokUplatneniVysledku
n10:2009
n3:technickeParametry
Stanovení míst a vel.budicích sil při mod.zk.konstrukcí.Výpočet pracuje s daty analyt.mod.modelu konstrukce,jednotlivé módy kmitání jsou zastoupeny frekvencí, tvarem kmitání, modální hmotností a tlumením.Číslo osvědčení o certifikaci: 001053-10-401
n3:tvurceVysledku
Černý, Otakar Hlavatý, Václav
n3:zamer
n14:MSM0001066903