This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/VG20132015130/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:VG20132015130
rdf:type
n14:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=VG20132015130
dcterms:description
Hlavním cílem projektu je zvýšení bezpečnosti a zlepšení ochrany mezinárodních letišť. Projekt se bude řídit platnou legislativou (L17, (EU) č. 1254/2009, (ES) č 300/2008 atd.) Cílem v první fázi je vytvoření kvalitních podmínek pro změnu vnímání bezpečnostních programů a pohotovostních plánů, které v současnosti vyhovují bezpečnostním standardům především po formální stránce. Cílem je proto vytvořit soubor metodik a doporučení, které do procesu vytváření těchto závazných dokumentů zavedou moderní nástroje systémové analýzy a rizikového inženýrství. Pro podrobný popis bezpečnostních postupů využijeme objektově orientovaného modelovacího jazyka UML (Unified Modelling Language). Vzniklý model chování bezpečnostního systému letiště bude popisovat všechny aktéry bezpečnostních událostí a jejich činnosti. Výsledkem analýzy tohoto modelu bude vytvoření správného postupu pro vytváření pohotovostních plánů. Následně budou všechny praktické poznatky aplikovány na vytvoření návrhu centrálního bezpečnostního systému, jehož cílem je zrychlit a zefektivnit celý proces řešení bezpečnostní události. Jeho hlavním účelem bude dát řídícímu pracovníkovi podpůrné instrukce k vyřešení dané situace. Druhou důležitou součástí hlavního cíle je analýza bezpečnosti informačních systémů používaných v letecké dopravě a odhalení přítomnosti hrozeb a rizik s tím souvisejících. Fyzické prolomení bezpečnosti už dávno není jediným způsobem pro ohrožení letecké dopravy a letišť obecně. Podrobná analýza informačních systémů navrhne praktická zlepšení bezpečnosti těchto systémů a vhodné prvky ochrany zahrne do bezpečnostních programů a provozních plánů letišť. Výsledkem bude podrobná analýza a bezpečnostní doporučení pro ochranu informačních systémů a informační sítě před protiprávními činy. The main objective of the project is to improve the security at the international airports. The project will follow the applicable legislation (L17, (EU) No. 1254/2009, (EC) No. 300/2008, etc.) The objective of the first phase is to create good conditions for changing the perception of security programs and contingency plans which currently complies with the safety standards only formally. The aim is to develop a set of methodologies and recommendations that will introduce modern tools of systems analysis and risk management into the process of creation of these documents. For a detailed description of security procedures we use object-oriented modeling language UML (Unified Modeling Language). The resulting model of airport security system behavior will describe all the participants of security events and activities. The result of the model analysis will be the correct procedure for creating contingency plans. Subsequently, all the practical knowledge will be applied to a design of a central security system, which aim is to accelerate the entire process of solving security events. Its main purpose is to give support instructions to resolve the situation. Another important part of the main objectives is analysis of information systems security, used in air traffic and detect the presence of threats and risks related to it. Physical security breach is no longer the only way to threaten air transport and airports. Detailed analysis of information systems will suggests practical improvements in security of these systems and appropriate protection elements, which will be consequently included in safety programs and operational plans of airports. The result will be a detailed analysis and security recommendations for the protection of information systems and computer network.
dcterms:title
The Utilization of Crisis Management, Risk Management, Systems Engineering Tools and Modern Technologies to Improve Security at International Airports in the Czech Republic Využití nástrojů krizového řízení, rizikového inženýrství, systémového inženýrství a moderních technologií ke zvýšení ochrany před protiprávními činy na mezinárodních letištích v České republice
skos:notation
VG20132015130
n4:aktivita
n15:VG
n4:celkovaStatniPodpora
n10:celkovaStatniPodpora
n4:celkoveNaklady
n10:celkoveNaklady
n4:datumDodatniDoRIV
2015-02-13+01:00
n4:druhSouteze
n17:VS
n4:duvernostUdaju
n21:S
n4:fazeProjektu
n18:101102762
n4:hlavniObor
n13:JU
n4:kategorie
n11:AP
n4:klicovaSlova
International Airport; Airport Security; Aviation Security; Terrorist Attack; Illegal Transport; Dangerous Goods; Systematic Approach; Risk Management; Airport Emergency Plan
n4:partnetrHlavni
n8:orjk%3A21260
n4:pocetKoordinujicichPrijemcu
1
n4:pocetPrijemcu
2
n4:pocetSpoluPrijemcu
0
n4:pocetVysledkuRIV
10
n4:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
10
n4:posledniUvolneniVMinulemRoce
2014-04-07+02:00
n4:prideleniPodpory
n6:MV-14567-5%2FOBVV-2013
n4:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n5:2015
n4:sberDatUdajeProjZameru
n5:2015
n4:soutez
n12:SMV02013BV003
n4:statusZobrazovaneFaze
n9:DRRVK
n4:typPojektu
n7:P
n4:ukonceniReseni
2015-12-31+01:00
n4:vedlejsiObor
n13:AQ n13:AE
n4:zahajeniReseni
2013-04-01+02:00
n4:zivotniCyklusProjektu
n16:ZBK
n4:klicoveSlovo
Aviation Security Airport Security Systematic Approach Illegal Transport Dangerous Goods Risk Management International Airport Terrorist Attack