This HTML5 document contains 35 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/TA04031301/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:TA04031301
rdf:type
n19:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=TA04031301
dcterms:description
Data o provozu a výkonu vozidel a strojů jsou základem pro další agendy ekonomického, provozního, či legislativního charakteru; počínaje fakturací výkonů, vyhodnocováním rentability zakázek a vozidel, či výpočtem mezd, přes logistiku přepravených substrátů, až po řízení údržby či výkazy odpracovaných hodin. I přes současný rozmach informačních technologií zůstává digitalizace dopravních dat závislá na osobě řidiče. Dosud nejčastějším médiem jsou řidičem ručně psané záznamy s následnou manuální digitalizací, tj. přepisem do více či méně sofistikovaného rozhraní. Pro takovýto dokument, obsahující záznamy dopravních dat s vozidlem spojené, se zažil název „stazka%22. Pokusy tuto činnost digitalizovat skončili u zadávání údajů řidičem do terminálu na vozidle. Všechny tyto metody mají společného jmenovatele - lidský faktor – a tím jsou nutně zatíženy chybovostí. Cílem tohoto projektu je navrhnout a realizovat systém, který nahradí ručně vytvářený záznam záznamem digitálním, přičemž maximálně eliminuje možné chyby při obsluze a zároveň neomezí informační obsah záznamu, a tím jeho využitelnost. Nezanedbatelným problémem, který bude řešen, je i dodržování legislativních norem upravujících práci řidiče s cílem přispět ke zvýšení bezpečnosti provozu. Cíle projektu jsou v souladu s národními prioritami orientovaného výzkumu a přímo naplňují bod “Zvýšit úspornost, efektivitu a adaptibilitu v dopravě”. Cílem projektu je tedy: - přímá úspora nákladů na ruční digitalizaci dopravních dat, jejich následná kontrola a editace, - poskytnutí podstatně přesnější a správné informace pro další zpracování, - usnadnění práce řidiče, eliminace aktivit rozptylujících obsluhu, podpora dodržování předpisů. Data concerning the operation and performance of vehicles and machinery constitute a basis of further economic, operational and legislative agenda- starting from invoicing of the operations, contract profitability analysis and wage/salary calculation, through logistics of substrate transportation to maintenance management and timesheet reporting. Despite the current boom of information technologies, the digitization of the transportation data is still largely dependent on the individual drivers. In fact, the most common original source of the digital data are still the handwritten records which are consequently 'manually' digitized, that is, transcribed into digital form using more or less sophisticated interface. The resulting document, containing the records of traffic data concerning the individual vehicle, is usually called 'stazka' (the acronym is derived from the Czech phrase meaning 'statistical record'). Attempts to 'digitize' the creation of such a document always ended up by equipping the vehicles with a terminal and forcing the driver to type the required information into this terminal. All those methods have a common denominator - the human factor - which makes them prone to errors. The goal of the proposed project is to design and implement a system that will substitute the need for the manually created record by allowing direct creation of a digital one. The implemented solution should eliminate the operator errors to a maximum possible degree and, at the same time, it should not reduce the information content of the record (and, consequently, its usability). The proposed solution should also focus on the careful observation of the legislation on drivers' labor that would lead to improved traffic safety. The project goals are in line with the national priorities of oriented research and directly correspond to the one of its objectives, namely 'To increase efficiency, effectiveness and adaptability in transportation'.
dcterms:title
Inteligentní elektronická stazka Intelligent Electronic Record of the Operation and Vehicle Performance
skos:notation
TA04031301
n3:aktivita
n8:TA
n3:celkovaStatniPodpora
n9:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n9:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-05-05+02:00
n3:druhSouteze
n4:VS
n3:duvernostUdaju
n21:S
n3:fazeProjektu
n7:100773024
n3:hlavniObor
n11:JO
n3:kategorie
n17:AP
n3:klicovaSlova
record of the operation of transport vehicles or machinery mechanization- transport- data collection- automation- multi-modal control
n3:partnetrHlavni
n18:ico%3A49192787
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
1
n3:pocetVysledkuRIV
4
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
4
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2014-10-23+02:00
n3:prideleniPodpory
n10:2014TA04031301
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n5:2015
n3:sberDatUdajeProjZameru
n5:2015
n3:soutez
n14:STA02014TA04
n3:statusZobrazovaneFaze
n15:DRRVB
n3:typPojektu
n20:P
n3:ukonceniReseni
2017-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n11:IN n11:JA
n3:zahajeniReseni
2014-07-01+02:00
n3:zivotniCyklusProjektu
n13:ZB