This HTML5 document contains 36 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/TA04030824/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n7http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:TA04030824
rdf:type
n16:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=TA04030824
dcterms:description
The objective of the project is to secure an impact shrinkage of the natural risks (landslides– slides, the rock avalanches) on important planned overground roads and railroad corridors projected on sites of extreme risks with these phenomenomes (i.e. Next annexes 8.2. – Annex 3). Also the objective of the project is to contribute to increased lifespan of traffic infrastructure and to restrrict the damages on environment induced by degradation originated by lanslide processes. The project has to evaluate the threat extent of projected linear construction to begin with, possible technological and financial costliness of investment sanctions and to increase the safety operational planning for protection improvement related to future natural disasters. Together with an increase of safety conveyance the increase of safety and lifespan of traffic infrastructure also plays the important role as well as limit of damages on properties. Thanks to information about potential risks at given stages the optimal routes of traffic corridors as well as relevant remmediation can be planned according to threat stage and its relevant section. It is related to process synchronization with reconstruction of pained communication and an improvement of operational planning. We plan a comprehensive evaluation of all get-at-able data in cooperation with field examination of the older slope deformations and new slope instabilities mapping including the geotechnical evaluation of the environment and proposal for the new methology and research of slope instabilities along traffic corridors. Cílem projektu je zajistit snížení dopadu přírodních rizik (svahových nestabilit – sesuvů, skalních řícení aj.) na významné plánované silniční a železniční dopravní koridory, projektované v místech zvýšeného rizika těchto jevů (viz. Další přílohy 8.2.-Příloha 3). Dále je cílem projektu přispět ke zvýšené životnosti dopravní infrastruktury a omezit škody na přírodním prostředí způsobené degradací vzniklou sesuvnými procesy. Projekt má dále za úkol zhodnotit rozsah ohrožení projektovaných liniových staveb, zhodnotit případnou technickou i finanční nákladnost investičních protiopatření a zlepšit bezpečnostní provozní plánovaní pro zlepšení ochrany proti budoucím přírodním katastrofám. Spolu se zvýšením bezpečnosti dopravy jde i o zvýšení bezpečnosti a životnosti dopravní infrastruktury a omezení škod na majetku. Díky informacím o potenciálním riziku na daných úsecích budou moci býti plánovány jak ideální trasy dopravních koridorů, tak nezbytná sanační opatření dle stupně ohrožení daného úseku. S tím souvisí i synchronizace tohoto procesu s opravami na dotčených komunikacích a zlepšení provozního plánování. Navrhujeme komplexní zhodnocení veškerých dostupných podkladů v součinnosti s terénní revizí starších svahových deformací a vymapováním nových svahových nestabilit, včetně geotechnického zhodnocení prostředí a návrhy nových metodik studia svahových nestabilit podél dopravních koridorů.
dcterms:title
Výzkum a hodnocení rizik svahových nestabilit v liniích hlavních plánovaných dopravních koridorů Research and an assessment of slope instabilities in the lines of main intended traffic corridors
skos:notation
TA04030824
n3:aktivita
n8:TA
n3:celkovaStatniPodpora
n13:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n13:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-05-05+02:00
n3:druhSouteze
n4:VS
n3:duvernostUdaju
n17:S
n3:fazeProjektu
n5:100770595
n3:hlavniObor
n6:DB
n3:kategorie
n15:AP
n3:klicovaSlova
landslides- geology- engineering geology- landslide predisposition- geofactors- environment- antropogenic- methodology- prevention- traffic corridors- linear construction, research- evaluation
n3:partnetrHlavni
n11:ico%3A00025798
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
1
n3:pocetVysledkuRIV
0
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
0
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2014-11-11+01:00
n3:prideleniPodpory
n19:2014TA04030824
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n7:2015
n3:sberDatUdajeProjZameru
n7:2015
n3:soutez
n14:STA02014TA04
n3:statusZobrazovaneFaze
n12:DRRVB
n3:typPojektu
n18:P
n3:ukonceniReseni
2017-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n6:JM n6:DO
n3:zahajeniReseni
2014-07-01+02:00
n3:zivotniCyklusProjektu
n10:ZB
n3:klicoveSlovo
landslides- geology- engineering geology- landslide predisposition- geofactors- environment- antropogenic- methodology- prevention- traffic corridors- linear construction