This HTML5 document contains 35 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/TA04030774/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:TA04030774
rdf:type
n20:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=TA04030774
dcterms:description
The project enters the rough construction of a hybrid car body developed within the project TIP, FR-TI3/449. The aim of the presented proposal is using the mentioned car body for the research and development of other vehicle components, which are important for subway vehicles, using the latest knowledge in the field and meeting the current technical level. They are the following components: - research and development of sliding plug door system, which meets the standard DIN EN 14 752. The door system will use the received knowledge from the drive and new materials of door wings with optimal weight. - research and development of ventilation system for a passenger saloon, including the overall concept, ventilation ducts and the air outlet into the passenger space. At the same time the substitution of one component of the second in the case of failure will be dealt. - research and development of structural components, especially non-spring materials of chassis made of composite materials. These are components whose development is more time-consuming and will be used in the development of new subway vehicles for customers. The project is designed in cooperation with 4 institutions and companies, which are active in the field of research, development, design and construction of rail vehicles and their components. The cooperation of some of the named participants was tested on the previous project TIP, FR-TI3/449 and proved to be useful, relevant and beneficial to all participants. Do projektu vstupuje hrubá stavba hybridní skříně vozu metra, vyvinutá v rámci projektu TIP, FR-TI3/449. Podrobnosti viz příloha č. 2 Cílem předkládaného návrhu je využití citované hybridní skříně vozidla, k výzkumu a vývoji dalších komponent vozidla, které jsou pro vozidla metra klíčové, využívají nejnovější poznatky v oboru a budou na současné technické úrovni. Jsou to následující komponenty: - výzkum a vývoj dveřního systému předsuvných dveří, který bude splňovat normu ČSN EN 14 752. Dveřní systém bude využívat nové poznatky z pohonu a nové materiály dveřních křídel s optimální hmotností. - výzkum a vývoj systému větraní salonu pro cestující, zahrnující celkovou koncepci, větrací jednotku, větrací kanály a výstup vzduchu do prostoru pro cestující. Současně s tím bude řešena redundance (náhrada) funkce jednoho agregátu druhým, v případě poruchy. - výzkum a vývoj strukturálních komponent, především nevypružených hmot podvozku z kompozitních materiálů Jedná se o komponenty, jejichž vývoj má delší časovou náročnost a budou k dispozici pro využití při vývoji nových vozidel metra pro zákazníky Projekt je navržen ve spolupráci 4 institucí a firem, které jsou činné v oblasti výzkumu, vývoje, konstrukce a stavby kolejových vozidel nebo jejich komponent. Spolupráce některých ze jmenovaných účastníků byla ověřena na předchozím projektu TIP, FR-TI3/449 a ukázala se jako smysluplná, relevantní a prospěšná pro všechny.
dcterms:title
Výzkum a vývoj hmotnostně optimalizovaných komponentů pro kolejová vozidla Research and development of weight-optimized components for rail vehicles.
skos:notation
TA04030774
n3:aktivita
n21:TA
n3:celkovaStatniPodpora
n11:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n11:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-05-05+02:00
n3:druhSouteze
n10:VS
n3:duvernostUdaju
n18:C
n3:fazeProjektu
n13:100770520
n3:hlavniObor
n8:JO
n3:kategorie
n19:AP
n3:klicovaSlova
Research and development of components for subway rail vehicles- ventilation system- sliding plug door system- structural composite components of chassis.
n3:partnetrHlavni
n14:orjk%3A23210
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
3
n3:pocetVysledkuRIV
0
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
0
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2014-10-27+01:00
n3:prideleniPodpory
n7:2014TA04030774
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n4:2015
n3:sberDatUdajeProjZameru
n4:2015
n3:soutez
n9:STA02014TA04
n3:statusZobrazovaneFaze
n17:DRRVB
n3:typPojektu
n5:P
n3:ukonceniReseni
2017-06-30+02:00
n3:vedlejsiObor
n8:JI n8:JA
n3:zahajeniReseni
2014-10-01+02:00
n3:zivotniCyklusProjektu
n16:ZB