This HTML5 document contains 37 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/TA04030145/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:TA04030145
rdf:type
n6:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=TA04030145
dcterms:description
1. Through the pilot project implemented on particularly selected sections of the city trolleybus traction in Ústí nad Labem, observe in a long term and precisely define energy flow at the AC input of substations, in the DC traction and in the trolleybuses themselves. 2. Based on this analysis, define critical points for energy saving. Practically verify options of long range control of energy flow between substations and trolleybuses. 3. Create conditions for use of stationary and mobile energy repository. Propose suitable storages and prepare project documentation for their deployment. 4. Based on our current technical options of mobile and stationary storages, propose optimization of trolley routes and their length. Recommend modification of traffic routes, which will enable increased transport capability with the extension into the integrated transport. 5. Ensure long-term (even after the project conclusion) observation of energetic balance in trolleybus traction of Dopravní podnik Ústí nad Labem, which will indicate further options of electric energy savings, costs of construction and maintenance of trolley tracks during increased trolleybus transport, corresponding to present trends in electro-energetics. 6. Generalize all benefits of the project, so they are applicable by other transportation companies in Czech Republic running trolleybus transportation, possibly tram transportation, within the Association of public transportation companies. 1. Pomocí pilotního projektu realizovaného na vytipovaných úsecích městské trolejbusové trakce v Ústí nad Labem dlouhodobě sledovat a přesně definovat energetické toky na střídavém vstupu měníren, v stejnosměrné trakci a v samotných trolejbusech. 2. Na základě této analýzy stanovit kritická místa pro úsporu energie. Prakticky ověřit možnosti dálkového řízení energetických toků mezi měnírnami a trolejbusy 3. Vytvořit podmínky pro použití stacionárních a mobilních úložišť energie. Navrhnout vhodné zásobníky a připravit projektovou dokumentaci pro jejich nasazení. 4. Na základě současných technických možností mobilních a stacionárních zásobníků navrhnout optimalizaci trolejových úseků a jejich délky. Doporučit takové úpravy linek, které umožní vyšší dopravní obslužnost s přesahem do integrované dopravy. 5. Zajistit dlouhodobé (i po skončení projektu) sledování energetických poměrů v trolejbusové trakci Dopravního podniku Ústí nad Labem, které bude ukazovat další možnosti úspory elektrické energie, nákladů na stavbu a údržbu trolejové tratě při zvýšení dopravní obslužnosti trolejbusů odpovídající současným trendům elektroenergetiky. 6. Všechny přínosu projektu zobecnit tak, aby uplatnitelné i u dalších dopravních podniků ČR provozujících trolejbusovou případně i tramvajovou dopravu v rámci Sdružení dopravních podniků.
dcterms:title
Přesné vymezení a optimalizace energetických toků v trolejbusové dopravě s ohledem na nižší energetické nároky, délky trolejových úseků a na potřeby integrované dopravy Specification and Optimization Energy Flow in Trolleybus Transport with Respect to Lower Electric Energy Consumption, Length of Power-supply Trolley Wire Units and to Requirements of Integrated Public Transport System
skos:notation
TA04030145
n3:aktivita
n15:TA
n3:celkovaStatniPodpora
n12:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n12:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-05-05+02:00
n3:druhSouteze
n19:VS
n3:duvernostUdaju
n13:S
n3:fazeProjektu
n18:100769903
n3:hlavniObor
n7:JO
n3:kategorie
n5:AP
n3:klicovaSlova
Trolleybus transport- optimization of electric energy consumption- electric DC traction, electric energy storage,
n3:partnetrHlavni
n14:orjk%3A24620
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
1
n3:pocetVysledkuRIV
0
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
0
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2014-10-27+01:00
n3:prideleniPodpory
n9:2014TA04030145
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n4:2015
n3:sberDatUdajeProjZameru
n4:2015
n3:soutez
n11:STA02014TA04
n3:statusZobrazovaneFaze
n17:DRRVB
n3:typPojektu
n21:P
n3:ukonceniReseni
2017-06-30+02:00
n3:vedlejsiObor
n7:JB n7:JE
n3:zahajeniReseni
2014-07-01+02:00
n3:zivotniCyklusProjektu
n16:ZB
n3:klicoveSlovo
electric energy storage Trolleybus transport- optimization of electric energy consumption- electric DC traction