This HTML5 document contains 34 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n8http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GPP407%2F12%2FP152/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GPP407%2F12%2FP152
rdf:type
n9:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GPP407/12/P152
dcterms:description
Educational simulations (ES), i.e. software simulating complex processes in order to explain them to learners, are gaining an increasing relevance. Existing research suggests that simulations are useful in motivating learners to study otherwise complicated and unappealing phenomena. Nevertheless, comparative studies assessing the learning effect of ESs are limited and tend to assess effect of a particular simulation. A solid theoretical framework explaining how and why learners learn from ESs is lacking. This project proposes that students construct mental models of phenomena depicted by an ES better comparing to traditional instruction due to students’ active exploration and increased engagement, and on a theoretical level, it connects this proposal to Mayer’s theory of multimedia learning. The aim of this project is to investigate this hypothesis by longitudinal comparative studies combining qualitative and quantitative measures, including assessing salivary cortisol levels. The project will use three different ESs and investigate more than 1000 subjects, high-school students. Výukové simulace (VS) jsou počítačové programy simulující pro potřeby výuky komplexní procesy a jevy, jež lze jen obtížně studovat jiným způsobem. Výzkumy naznačují, že VS motivují studenty zajímat se o jinak obtížně vysvětlitelnou či nezáživnou látku. Komparativních studií zhodnocujících reálný přínos VS pro výuku je však málo. Navíc existující studie vesměs evaluují jednu konkrétní VS. Solidní teoretický aparát, který by pomáhal vysvětlit, jak a proč obecně VS fungují, chybí. V tomto projektu postulujeme, že studenti si během interakce s VS vytváří mentální model jevu, který VS simuluje, lépe než během klasické výuky a že k tomu dochází díky aktivní participaci studentů a jejich zvýšené motivaci. Cílem projektu je tuto hypotézu vyhodnotit a na teoretické úrovni náš postulát explikovat jako rozšíření Mayerovy teorie tvorby multimediálních materiálů. Provedeme longitudinální komparativní studii na více než 1000 studentech SŠ pomocí 3 různých VS a použijeme široké spektrum kvalitativních a kvantitativních metrik, včetně měření hladiny kortizolu ve slinách.
dcterms:title
Vzdělávací efekty výukových simulací LEES: Learning Effects of Educational Simulations
skos:notation
GPP407/12/P152
n3:aktivita
n18:GP
n3:celkovaStatniPodpora
n8:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n8:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2014-07-15+02:00
n3:druhSouteze
n17:VS
n3:duvernostUdaju
n12:S
n3:fazeProjektu
n11:100241096
n3:hlavniObor
n14:AN
n3:kategorie
n10:ZV
n3:klicovaSlova
educational simulation high-school mental model comparative field studies pedagogical effect
n3:partnetrHlavni
n21:orjk%3A11320
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
4
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
4
n3:prideleniPodpory
n6:P407-12-P152
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n5:2014
n3:sberDatUdajeProjZameru
n5:2014
n3:soutez
n15:SGA02011GA1PD
n3:statusZobrazovaneFaze
n19:DRRVK
n3:typPojektu
n16:P
n3:ukonceniReseni
2014-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n14:IN n14:AM
n3:zahajeniReseni
2012-01-01+01:00
n3:zivotniCyklusProjektu
n7:ZBK