This HTML5 document contains 36 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GPP403%2F11%2FP175/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n14http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/

Statements

Subject Item
n2:GPP403%2F11%2FP175
rdf:type
n8:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GPP403/11/P175
dcterms:description
Projekt se zabývá vztahem mezi kvalitou, spokojeností, důvěrou a zákaznickou loajalitou a ostatními faktory, které mají vliv na zákaznické chování v prostředí e-commerce se zaměřením na B2B a B2C trhy. Zákaznické propojení kvality, vnímané bezpečnosti a loajality jsou kritickými faktory úspěchu e-commerce webových stránek. Zákazníci, kteří uvažují racionálně, využívají on-line nakování kvůli úspoře finančních prostředků, rychlosti dodání a možnosti snadného srovnání výrobků a služeb. Účelem projektu je navrhnout a testovat integrující model procesu rozvoje e-loajality s vyslovením hypotéz, že zákaznická loajalita je ovlivňována e-spokojeností zákazníka, e-důvěrou a e-kvalitou. Důvěra, bezpečnost, spokojenost, loajalita a ostatní faktory jsou velmi důležitými vlivy, které rozhodují o uskutečnění nákupu on-line. Firmy hledají cesty, jak udržet stávající zákazníky a jak přilákat zákazníky nové. Výsledkem tohoto projektu je na základě současných poznatků navrhnout inovovaný model zákaznického chování na B2C a B2B trzích v ČR. The project deals with relationship between quality, satisfaction, trust and customers’ loyalty and any other factores which influence on customers’ buying behavior in e-commerce environment focusing on B2B and B2C markets. Customer interface quality, perceived security, and customer loyalty are critical factors for success of an e-commerce website. The customers who think rationally use online shopping because of money saving, speed delivery and chance of products comparison. The purpose of this project is to propose and test an integrative model of e-loyalty development process by conceptualizing that e-loyalty is influenced by e-satisfaction, e-trust and multi-dimensional aspects of etail quality.Trust, security, satisfactions, quality, loyalty and the other factors are very important obstructions to consumers’ acceptance of e-commerce. Companies aim to find the way how to keep current customers and how to attract new potential customers. The results from this study suggest a new way to enhance e-commerce acceptance for Czech on-line companies which operate on B2C and B2B markets. The next result is verification of model e-quality – e-satisfaction – e-trust – e-customer’s value for Czech markets purposes.
dcterms:title
Faktory ovlivňující on-line nákupní chování na Internetu v prostředí e-commerce na B2C a B2B trzích v ČR The factors influencing customer’s on-line behavior in e-commerce environment on B2C and B2B markets in the Czech Republic
skos:notation
GPP403/11/P175
n4:aktivita
n7:GP
n4:celkovaStatniPodpora
n10:celkovaStatniPodpora
n4:celkoveNaklady
n10:celkoveNaklady
n4:datumDodatniDoRIV
2014-06-25+02:00
n4:druhSouteze
n21:VS
n4:duvernostUdaju
n15:S
n4:fazeProjektu
n19:100662452
n4:hlavniObor
n11:AE
n4:hodnoceniProjektu
n18:U
n4:kategorie
n16:ZV
n4:klicovaSlova
marketing quality satisfaction trust security e-commerce customer´s behavior B2C market B2B market
n4:partnetrHlavni
n5:orjk%3A28120
n4:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n4:pocetPrijemcu
1
n4:pocetSpoluPrijemcu
0
n4:pocetVysledkuRIV
6
n4:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
6
n4:posledniUvolneniVMinulemRoce
2013-06-06+02:00
n4:prideleniPodpory
n17:P403-11-P175
n4:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n14:2013
n4:sberDatUdajeProjZameru
n14:2014
n4:soutez
n6:SGA02011GA1PD
n4:statusZobrazovaneFaze
n9:DUU
n4:typPojektu
n20:P
n4:ukonceniReseni
2013-12-31+01:00
n4:zahajeniReseni
2011-01-01+01:00
n4:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
The main result of the project is deep analysis of internet shopping in the CR and influencing factors on the set of more than 1500 surveys. Final sheet is written on the required level. Project results have rather information value. They can be used easily in teaching process. Publication outputs do not satisfy declared intentions (missing journal publications). Use of project funds is qualified. Výsledkem projektu je analýza internetového nakupování v ČR a faktorů, které jej ovlivňují, na základě vzorku více než 1500 respondentů. Závěrečná karta je zpracována na požadované úrovni. Výsledky projektu mají spíše informační charakter, lze je použít v pedagogické praxi. Publikační výstupy neodpovídají zcela deklarovaným záměrům (chybí časopisecké publikace). Finanční hospodaření je bez závad.
n4:zivotniCyklusProjektu
n13:ZBKU