This HTML5 document contains 43 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GP406%2F09%2FP305/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n4http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GP406%2F09%2FP305
rdf:type
n22:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GP406/09/P305
dcterms:description
To explain and predict others' behaviour, children gradually come to an understanding that people have private minds, consisting of desires, emotions, beliefs, and intentions. Yet, recent neuro-scientific studies dissociate human ability to understand the mental from the emotional states of others claiming that understanding emotions develops earlier in ontogeny and follows a different developmental path than the ability to represent others' minds. To provide behavioral data in support of this hypothesis, the proposed study will examine the development of 5-, 7- and 9-year-olds' social-cognitive skills (understanding meaning, belief, intention, attitude) and their empathizing skills (understanding emotions). Controlling for language competence, the study will map a trajectory of children's development of mentalizing and empathizing skills. Since the data will be gathered in Czech in a way to be directly comparable to a set of existing data from English speakers, subsequent cross-linguistic analyses will identify the role of language and culture in interpreting the minds of others. Studie zmapuje vývinovou trajektorii chápání mysli a emocí jiných u pěti-, sedmi- a devítiletých dětí ve srovnání s dospělými. Dále bude vytvořena sada experimentálních nástrojů pro zkoumání jazykových a sociálně-kognitivních dovedností v češtině jak pro experimentalní tak pro klinické účely.
dcterms:title
Tracing the development of children´s understanding of others´emotions and mental states Studium vývinu dětského chápání emocí a reprezentace mysli u jiných
skos:notation
GP406/09/P305
n3:aktivita
n5:GP
n3:celkovaStatniPodpora
n12:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n12:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-03-02+01:00
n3:druhSouteze
n20:VS
n3:duvernostUdaju
n10:S
n3:fazeProjektu
n19:91735150
n3:hlavniObor
n7:AN
n3:hodnoceniProjektu
n18:U
n3:kategorie
n15:ZV
n3:klicovaSlova
sociální kognice, emoce, pokročilá teorie mysle, pochopení mentalních stavů, diskurzní ironie, jazyk
n3:partnetrHlavni
n6:orjk%3A11210
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
2
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
2
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2011-04-16+02:00
n3:prideleniPodpory
n17:406%2F09%2FP305
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n4:2011
n3:sberDatUdajeProjZameru
n4:2012
n3:soutez
n16:SGA02009GA1PD
n3:statusZobrazovaneFaze
n9:DUU
n3:typPojektu
n21:P
n3:ukonceniReseni
2011-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n7:AC n7:AI
n3:zahajeniReseni
2009-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Řešení projektu proběhlo podle plánu jak z hlediska odborného tak i z hlediska čerpání finančních prostředků. The project gone according to plan both in terms of expertise and in terms of disbursement of funds.
n3:zivotniCyklusProjektu
n14:ZBKU
n3:klicoveSlovo
pokročilá teorie mysle diskurzní ironie sociální kognice emoce pochopení mentalních stavů