This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n4http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GP406%2F07%2FP176/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GP406%2F07%2FP176
rdf:type
n9:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GP406/07/P176
dcterms:description
These days the fundamental aim of people with special needs is to ensure that provisions are made for equal opportunity (in education: inclusion in general education classrooms or services provided in special schools as well as equal opportunity in the workplace). The main objective of this project is to compare the conditions under which integrated and special education is provided from the viewpoint of healthy life style of pupils with hearing disability (HD). Some pupils with HD in general basic schools and those who are served in special schools all over the Czech Republic will be included in this research. The following methods will be used: analysis, observation, questioning, statistical procedures. This project will be carried out under the auspices of the FTK UP ethics committee in Olomouc. The data output will be an analytical study of conditions (material, personal) in both types of basic schools and how they contribute to a healthy lifestyle for their pupils. And a manual of V současné době je stěžejním cílem občanů se zdravotním postižením zajištění rovného přístupu (vzdělávání, zaměstnávání), kde se rozumí umožnění vzdělávání ve dvou základních proudech (běžná a speciální škola). Hlavním cílem projektu je komparace podmínek integrovaného a speciálního vzdělávání z hlediska zdravého životního stylu žáků se sluchovým postižením (SP). Výzkum bude realizován u vybraných integrovaných žáků se SP v běžných základních školách a u žáků se SP ve speciálních základních školách (2. stupeň) na celorepublikové úrovni. Ve výzkumu budou použity následující metody: analýza dokumentů, pozorování, dotazování (totální komunikace, anketa, dotazník), základní statistické procedury, vyhodnocování vztahů. Projekt bude zabezpečen dozorem etické komise FTK UP Olomouc. Výstupem bude analytická studie podmínek (materiální, personální) v základních školách obou typů ke zdravému životnímu stylu žáků se SP. Dále manuál doporučení pro učitele při realizaci výchovy ke zdraví a pohybových
dcterms:title
Komparace integrovaného a speciálního vzdělávání z hlediska zdravého životního stylu žáků se sluchovým postižením A Comparison of integrated and special education from the point of view of a healthy lifestyle for pupils with a hearing disability
skos:notation
GP406/07/P176
n3:aktivita
n10:GP
n3:celkovaStatniPodpora
n7:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n7:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-01-22+01:00
n3:druhSouteze
n11:VS
n3:duvernostUdaju
n21:S
n3:fazeProjektu
n12:65826360
n3:hlavniObor
n6:AM
n3:hodnoceniProjektu
n16:U
n3:kategorie
n15:ZV
n3:klicovaSlova
primary-level pupil with hearing disability; healthy education; physical education; leisure time act
n3:partnetrHlavni
n20:orjk%3A15510
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
14
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
14
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2009-04-22+02:00
n3:prideleniPodpory
n4:406%2F07%2FP176
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n5:2009
n3:sberDatUdajeProjZameru
n5:2010
n3:soutez
n13:SGA02007GA1PD
n3:statusZobrazovaneFaze
n19:DUU
n3:typPojektu
n22:P
n3:ukonceniReseni
2009-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n6:AK
n3:zahajeniReseni
2007-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
. Grantový projekt byl řešen v souladu s grantovou přihláškou, cíle projektu byly splněny. Finanční prostředky byly čerpány podle pravidel GA ČR.
n3:zivotniCyklusProjektu
n14:ZBKU
n3:klicoveSlovo
physical education healthy education primary-level pupil with hearing disability