This HTML5 document contains 34 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GP406%2F02%2FP121/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n10http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GP406%2F02%2FP121
rdf:type
n12:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GP406/02/P121
dcterms:description
Teachers and innovation. On present practice and some possibilities of development of teachers work. The project deals with the problem of implementation of innovation in the teachers` work. It is based on contemporary ideas of innovation of the schoolwork with special attention to two aspects: the growing autonomy of the teacher and personal and professional development of the teachers. Innovation is understood as objectiveness of implementation of innovations in the school and objectiveness of theprocess of implementation. The goal of the project is to indicate what are impulses for implementation of innovations and to describe the innovative processes from planning to evaluation. Further, it will look for an answer to the questions whether theexperience of the innovative teachers is useful for common school practice and what ways of support of innovations are most effective. The methods for this decision are questionnaires and case studies. The results of the study of the literature, results Projekt rozpracovává téma zavádění inovací do práce učitele. Vychází z nově se formulujícího konsensu o tom, zda a jak je nutné inovovat školní praxi, přičemž zdůrazňuje dva aspekty: (1) posilující se autonomii učitele a s tím související odpovědnost zaprocesy probíhající ve třídě a (2) další profesní rozvoj učitelů s důrazem na přínos reflektované praxe. Inovativnost je uchopena jako míra uplatňování inovací v práci učitele a přítomnost procesů, které k inovacím vedou. Projekt si klade za cíl určit,odkud pramení podněty pro zavádění inovací a popsat inovativní procesy od plánování až k evaluaci. Dále bude hledat odpověď na otázku, zda a za jakých podmínek je zkušenost inovativních učitelů přenosná do běžné školní praxe. Z popisu procesů zaváděníinovací do práce učitele pak bude odvozeno, jakými mechanismy lze efektivně podpořit procesy zavádění inovací. Tyto cíle kladou nadstandardní nároky na metodologické zpracování výzkumu. Proto jsou do metod výzkumu zařazena dotazníková šetření a případové
dcterms:title
On present practice and some possibilities of development of teachers work Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele
skos:notation
GP406/02/P121
n5:aktivita
n21:GP
n5:celkovaStatniPodpora
n6:celkovaStatniPodpora
n5:celkoveNaklady
n6:celkoveNaklady
n5:datumDodatniDoRIV
2008-07-23+02:00
n5:druhSouteze
n20:VS
n5:duvernostUdaju
n16:S
n5:fazeProjektu
n8:1680099
n5:hlavniObor
n11:AM
n5:hodnoceniProjektu
n18:U
n5:kategorie
n15:ZV
n5:klicovaSlova
Neuvedeno.
n5:partnetrHlavni
n9:orjk%3A14210
n5:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n5:pocetPrijemcu
1
n5:pocetSpoluPrijemcu
0
n5:pocetVysledkuRIV
16
n5:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
16
n5:rokUkonceniPodpory
n10:2004
n5:rokZahajeniPodpory
n10:2002
n5:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n10:2005
n5:sberDatUdajeProjZameru
n10:2005
n5:soutez
n17:SGA02002GA-PD
n5:statusZobrazovaneFaze
n7:DUU
n5:typPojektu
n19:P
n5:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Projekt si kladl za cíl popsat inovativní procesy, nalézt odpověď na otázku, zda a za jakých podmínek je zkušenost inovativních učitelů přenosná do běžné školní praxe, z popisu procesů zavádění inovací do práce učitele pak odvodit, jakými mechanismy lze The goal of the project was to describe the innovative processes, to find an answer to the questions whether the experience of the innovative teachers is useful for common school practice and what ways of support of innovations are most effective. The me
n5:zivotniCyklusProjektu
n14:ZBKU