This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GP205%2F08%2FP190/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GP205%2F08%2FP190
rdf:type
n22:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GP205/08/P190
dcterms:description
Maloobchod a nákupní chování, zejména pak v postkomunistických zemích, představují vysoce uznávaný mezioborový předmět studia. I přes její důležitost je v České republice tato problematika stále na okraji vědeckého zájmu a neexistují relevantní vědecké výstupy v oblasti geografie maloobchodu či plánování maloobchodu. Předkládaný postdoktorský projekt se zabývá problematikou veřejného konsenzu a plánování velkoplošných maloobchodních jednotek. Klade si za cíl také analyzovat spotřební chování a názory společnosti (či její postoje) na rozsáhlou a dynamickou výstavbu těchto velkoplošných jednotek v posledních letech. Dotýká se tak několika oblastí spojených s tématem nakupování a uvádí výzkumné otázky, které by měly vést k etablování nové výzkumné agendy v oblasti nejen sociální geografie, ale také v dalších (sociálních) vědách. Výstupem celého postdoktorského projektu bude učebnice (či spíše monografie) geografie maloobchodu v češtině, která pokryje širokou paletu vybraných témat spojených Retailing and shopping behavior in a newly emerged consumer society in a post-communist country represents a highly recognized multidisciplinary topic. However, there is a general shortage of research outcomes materials regarding the retail geography andplanning in the Czech Republic. The submitted research project deals with issues in public administration and planning concerning large-scale shopping complexes. It also has the aim to analyze changing consumer behavior and general public opinion and social attitudes which have been evoked by the construction of these complexes. It touches various research areas related to shopping and introduces the main research questions leading to establishing of a new research agenda, mainly in the field of social geography (retail geography) and other sciences. The research project plans to prepare a textbook (monograph) on retail geography in the Czech language that should cover a range of selected themes related to the topic of retailing for use in
dcterms:title
Geografie a maloobchod: fenomén nakupování v postkomunistické společnosti a prostoru Geography and retailing: the phenomenon of shopping in a post-communist society and space
skos:notation
GP205/08/P190
n3:aktivita
n20:GP
n3:celkovaStatniPodpora
n11:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n11:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-03-20+01:00
n3:druhSouteze
n12:VS
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:fazeProjektu
n13:82382392
n3:hlavniObor
n4:DE
n3:hodnoceniProjektu
n7:V
n3:kategorie
n6:ZV
n3:klicovaSlova
retailing; shopping; large-scale retail outlets; shopping malls; consumer society; retail impact assessm
n3:partnetrHlavni
n15:orjk%3A11310
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
7
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
7
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2010-04-12+02:00
n3:prideleniPodpory
n19:205%2F08%2FP190
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n8:2010
n3:sberDatUdajeProjZameru
n8:2011
n3:soutez
n9:SGA02008GA1PD
n3:statusZobrazovaneFaze
n16:DUU
n3:typPojektu
n10:P
n3:ukonceniReseni
2010-12-31+01:00
n3:zahajeniReseni
2008-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Postdoktorský projekt  205/08/P190 se zabýval širokou problematikou geografie maloobchodu a spotřeby a jejich vybraných problémů: problematikou veřejného konsenzu a plánování velkoplošných maloobchodních jednotek, problematikou vhodných nástrojů plánování maloobchodu, nákupním chováním Čechů v transformačním období a jeho dynamikou, mikroprostorovou úrovní maloobchodního prostředí a spo The postdoctoral project no. 205/08/P190 focused on a wide range of issues within retail geography and geography of consumption as well as some selected fields of study: large-scale retail facilities planning and their public acceptance; tools to manage the retail planning; shopping behavior of Czech customers in the transformational period and its dynamics; microspatial level of the retail built
n3:zivotniCyklusProjektu
n21:ZBKU
n3:klicoveSlovo
consumer society shopping shopping malls retailing large-scale retail outlets