This HTML5 document contains 41 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n20http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GP201%2F06%2FP247/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n22http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n9http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GP201%2F06%2FP247
rdf:type
n6:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GP201/06/P247
dcterms:description
Currently, the computer graphics is used in many field, from modern computer games, through the movie industry, up to the systems of virtual reality. But each field requires to employ those visualization algorithms that are specific just for the field, e.g. real-time local illumination processed by pipeline architecture, photorealistic rendering based on the physical principles of energy propagation or integration of 3D visual information with haptics and other human senses. Concrete systems therefore use their own specific and often monolithic solutions that are suitable for target domain but not easily extensible or modifiable.The goal of the research is therefore to analyse and disassemble visualization algorithms and to find a generic architectures and software components that are interconnecting various target domains.The research project will use concepts of modern object-oriented analysis, particularly UML and design patterns. V současné době se počítačová grafika používá v mnoha oblastech, od počítačových her, přes filmový průmysl, až po systémy virtuální reality. Každá oblast přitom vyžaduje použití zobrazovacích algoritmů, které jsou specifické pro danou oblast, např. rychlé lokální osvětlení pomocí proudové architektury, fotorealistické zobrazování založené na fyzikálních principech šíření světla nebo integraci prostorové obrazové informace s hmatem a ostatními lidskými smysly. Konkrétní systémy proto používají svojespecifická a často monolitická řešení vhodná pro cílovou oblast použití, většinou ale bez možnosti rozšíření nebo modifikace. Cílem výzkumu proto bude analýza a dekompozice zobrazovacích algoritmů a nalezení generických architektur a softwarových komponent propojujících různé cílové oblasti. Při řešení budou použity koncepty moderní objektové analýzy, zejména UML a návrhové vzory.
dcterms:title
Generic OO architectures in the computer graphics and virtual reality Generické objektové architektury v počítačové grafice a virtuální realitě
skos:notation
GP201/06/P247
n3:aktivita
n22:GP
n3:celkovaStatniPodpora
n11:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n11:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-01-22+01:00
n3:druhSouteze
n19:VS
n3:duvernostUdaju
n8:S
n3:fazeProjektu
n16:69136073
n3:hlavniObor
n14:IN
n3:hodnoceniProjektu
n15:U
n3:kategorie
n12:ZV
n3:klicovaSlova
OO analysis; design patterns; photorealistic image synthesis; scene graph; virtual reality
n3:partnetrHlavni
n5:orjk%3A14330
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
2
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
2
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2008-04-25+02:00
n3:prideleniPodpory
n20:201%2F06%2FP247
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n9:2008
n3:sberDatUdajeProjZameru
n9:2009
n3:soutez
n21:SGA02006GA1PD
n3:statusZobrazovaneFaze
n7:DUU
n3:typPojektu
n18:P
n3:ukonceniReseni
2008-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n14:JC
n3:zahajeniReseni
2006-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Summary of results: A generic object-oriented architecture has been proposed. This architecture is suitable for various types of rendering techniques and maximally exploits existing design patterns. The basic object-oriented libraries has been implemente Souhrn výsledků: Byla navržena generická objektová architektura, která je vhodná pro různé typy renderovacích technik a která maximálně využívá existující návrhové vzory. Byly implementovány objektové knihovny pro práci s grafem scény a pro různé rendero
n3:zivotniCyklusProjektu
n10:ZBKU
n3:klicoveSlovo
photorealistic image synthesis design patterns scene graph OO analysis