This HTML5 document contains 40 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n11http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n17http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n5http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n10http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n19http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GP103%2F05%2FP128/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GP103%2F05%2FP128
rdf:type
n5:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GP103/05/P128
dcterms:description
The road construction, as any other building construction, is exposed to degradation from its very beginning. The deterioration of the state is given by the change of particular functional parameters, which define its usability, designated in the road terminology as serviceability. The thesis dealt with the phenomenon of crack-creation, which are considered as a common failure of roads. The crack itself has not the same negative influence on the road traffic safety as for example the reduction of skidresistance, but it advises the initiating process of deterioration leading in case of maintenance neglect to later high investment of funds. The creation of cracks allows the water to intrude into the base courses, what causes their deterioration. In theframe of theses it was carried out the verification of new technology applied against crack copying from the base courses upwards by the application of bituminous membranes both in laboratory conditions and in situ. It was given an overlie of other new Konstrukce vozovky, stejně jako každá jiná stavební konstrukce, prochází od svého vzniku procesem degradace. Zhoršování stavu vozovky se projevuje ve změně jednotlivých funkčních parametrů, které definují její použitelnost označovanou v silničním názvosloví jako provozní způsobilost. Disertační práce se zabývala problematikou častého druhu porušení vozovky - trhlinami. Samotná trhlina ve vozovce nemá stejně negativní vliv na bezpečnost silničního provozu jako je např.ztráta drsnosti, ale signalizuje počátek procesu poškozování, který při neprovedení vhodné údržby rapidně vede k havarijnímu stavu vozovky a velkým finančním nákladům na opravu. Vznik trhlin v konstrukci vozovky vede k průniku vody do spodních vrstev k jejich porušování až ke snížení provozní způsobilosti. V rámci disertační práce bylo provedeno ověření nové technologie proti kopírování trhlin ze spodních vrstev vozovky na její povrch pomocí asfaltových membrán, jak v laboratorních podmínkách, tak při praktické aplikaci
dcterms:title
Monitoring of new technologies-efficiency for the improvement of road-serviceability from the point of view of cracking creation Sledování účinnosti nových technologií pro zlepšení provozní způsobilosti vozovek z hlediska trhlin
skos:notation
GP103/05/P128
n4:aktivita
n14:GP
n4:celkovaStatniPodpora
n19:celkovaStatniPodpora
n4:celkoveNaklady
n19:celkoveNaklady
n4:datumDodatniDoRIV
2008-10-17+02:00
n4:druhSouteze
n11:VS
n4:duvernostUdaju
n22:S
n4:fazeProjektu
n12:71665584
n4:hlavniObor
n10:JM
n4:hodnoceniProjektu
n21:U
n4:kategorie
n20:ZV
n4:klicovaSlova
Pavement degradation; cracks; reflective crack; asphalt membrane
n4:partnetrHlavni
n6:orjk%3A26110
n4:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n4:pocetPrijemcu
1
n4:pocetSpoluPrijemcu
0
n4:pocetVysledkuRIV
4
n4:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
4
n4:posledniUvolneniVMinulemRoce
2007-05-02+02:00
n4:prideleniPodpory
n17:103%2F05%2FP128
n4:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n8:2007
n4:sberDatUdajeProjZameru
n8:2008
n4:soutez
n7:SGA02005GA1PD
n4:statusZobrazovaneFaze
n16:DUU
n4:typPojektu
n18:P
n4:ukonceniReseni
2007-12-31+01:00
n4:vedlejsiObor
n10:JN
n4:zahajeniReseni
2005-01-01+01:00
n4:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Projekt navázal na část problematiky řešené v rámci disertační práce, která spočívala ve vyhodnocení účinnosti nových technologií pro eliminaci trhlin ve vozovkách přímo v terénu na již provedených úsecích vozovek. Dále byla věnována pozornost výskytu re The project continues in one of the issues solved in the frame of the author's thesis, which was dealing with the evaluation of the suitability of new technologies for the elimination of cracks on the in service-pavements. Further attention was devoted t
n4:zivotniCyklusProjektu
n9:ZBKU
n4:klicoveSlovo
reflective crack cracks Pavement degradation