This HTML5 document contains 49 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/hodnoceniProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n7http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GD406%2F09%2FH040/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n22http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n18http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/
n15http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/

Statements

Subject Item
n2:GD406%2F09%2FH040
rdf:type
n16:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GD406/09/H040
dcterms:description
The goal of the project being proposed is support to research by PhD students in broadly conceived educational sciences, focused on the important topic of school and some other closely related issues. The project focuses on the macro- as well as micro-level of school operation, namely school management and decision-making, selected school-life rituals, the culture of key processes in school, the developmental potential regarding students’ ability to control their learning, pupils’ participation in self-governance, and the relation between school work and aesthetic education. The project also focuses on teachers: on their career development through school curricula planning, processes of achieving high standards of pedagogical work, and, last but not least, the issue of teacher’s identity. By combining approaches originating in basic and applied disciplines in educational studies with approaches used in borderline disciplines, the broad educational research undertaken within the project is expected to provide the discourse on school with new perspectives. The participants are expected to publish both individually and in teams and a wide cooperation with a number of academic and research institutions is envisioned as a part of the PhD students’ mobility and further career growth. Obecným cílem předkládaného projektu je podpora výzkumu doktorských studentů v široce definovaných pedagogických vědách zabývajícího se významnými otázkami tématu škola a některými těsně souvisejícími tématy. Výzkumný projekt se zaměřuje na otázky makro- i mikroúrovně chodu školy. Konkrétně jde o řízení a rozhodování ve škole, o některé rituály školního života, o kulturu klíčových procesů probíhajících ve škole, o možnosti rozvoje dovedností žáků regulovat své učení, o participaci žáků na samosprávě školy, o vztah školní práce a estetické výchovy. Projekt je zaměřen také na učitele, na profesní rozvoj učitelů při projektování školního kurikula, na procesy dosahování kvality pedagogické práce a konečně také na otázku identity učitele. Kombinace přístupu základních a aplikovaných pedagogických disciplín s přístupy v hraničních disciplínách by měla přinést nové perspektivy v diskurzu škola v široce zaměřeném pedagogickém výzkumu. Účastníci projektu plánují publikovat individuálně i kolektivně, v rámci mobility a jejich dalšího odborného růstu navrhuje vedoucí tým rozsáhlou spolupráci s řadou akademických a vědeckých institucí.
dcterms:title
School: Research of Internal Processes and External Conditions of its Functioning Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
skos:notation
GD406/09/H040
n3:aktivita
n15:GD
n3:celkovaStatniPodpora
n11:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n11:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2014-01-27+01:00
n3:druhSouteze
n19:VS
n3:duvernostUdaju
n17:S
n3:fazeProjektu
n9:92953644
n3:hlavniObor
n22:AM
n3:hodnoceniProjektu
n14:U
n3:kategorie
n12:ZV
n3:klicovaSlova
school; learning; teaching; school; culture; relations; of; main; actors; teacher; education; family; and; school
n3:partnetrHlavni
n7:orjk%3A14210
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
76
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
76
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2012-03-30+02:00
n3:prideleniPodpory
n10:406%2F09%2FH040
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n18:2012
n3:sberDatUdajeProjZameru
n18:2013
n3:soutez
n13:SGA02009GA-DG
n3:statusZobrazovaneFaze
n21:DUU
n3:typPojektu
n6:P
n3:ukonceniReseni
2012-12-31+01:00
n3:zahajeniReseni
2009-01-01+01:00
n3:zhodnoceni+vysledku+projektu+dodavatelem
Doktorský projekt zcela naplnil předpokládané výsledky, byla zkvalitněna metodologická a vědecká průprava doktorandů v oboru Pedagogika: v rámci projektu bylo publikováno na 120 výstupů (časopisy, odborné publikace, sborníky, konference u nás i v zahraničí) , byla podpořena studentská mobilita a zahraniční aktivity doktorandů, bylo obhájeno 11 doktorských prací. Doctoral project fully the expected results, the improved methodological and scientific preparation and PhD students of Pedagogy: the project has been published for 120 outputs (magazines, professional publications, proceedings, conferences at home and abroad), was supported by student mobility and activities of foreign PhD students was defended 11 doctoral theses.
n3:zivotniCyklusProjektu
n4:ZBBKU
n3:klicoveSlovo
school of main teacher relations culture teaching learning actors school education and family