This HTML5 document contains 34 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n16http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n17http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n8http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n18http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n9http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GAP407%2F12%2F1830/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n5http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GAP407%2F12%2F1830
rdf:type
n19:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GAP407/12/1830
dcterms:description
The presented project is going to find ways to apply constructivist approaches in Czech language didactics by concentrating on process of constructing knowledge with the help of confrontation of new information with original pre-concepts of the pupil. It concerns connection between the known, in real life communication acquired language experience of the child, and generally valid language system regularity.The objective of a project is to detect in the base of a language competence of an individual contents suitable for constructing generic models, to find the optimal strategies and to model representative educational procedures to gain interaction between language reality and pupil´s ideas about it and to verify the effects of the constructivist approach in the Czech language teaching in a teaching experiment. The expected result is to create the premise to the fact that Czech language didactics will put up with the requirements of modern subject didactics, that is by orientation towards relationship between cognitive structures of the pupil and the structures of an object studied. Navrhovaný výzkumný projekt hodlá najít cesty, jak lze uplatnit konstruktivistické přístupy v didaktice českého jazyka soustředěním na proces konstruování poznatků pomocí konfrontace nových informací s původními představami (prekoncepty) žáka. Půjde o to, jak propojit známou, v přirozené komunikaci nabytou jazykovou zkušenost dítěte s obecně platnými zákonitostmi jazykového systému. Cílem projektu je v základu jazykové kompetence jedince detekovat obsahy vhodné pro konstruování generických modelů, najít optimální strategie a vymodelovat reprezentativní edukační postupy k dosažení interakce mezi jazykovou skutečností a žákovskými představami o ní a ve výukovém experimentu ověřit efekty konstruktivistických přístupů k vyučování v českém jazyce. Očekávaným výsledkem je přispět k vytvoření předpokladů k tomu, aby se didaktika českého jazyka vyrovnala se současnými požadavky na moderně pojatou oborovou didaktiku, a to orientací na vztah kognitivních struktur žáka a struktur poznávaného předmětu.
dcterms:title
Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka Relationship between pupil´s cognitive structures and language system structures in Czech language education process
skos:notation
GAP407/12/1830
n3:aktivita
n21:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n9:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n9:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-04-23+02:00
n3:druhSouteze
n17:VS
n3:duvernostUdaju
n14:S
n3:fazeProjektu
n6:100773133
n3:hlavniObor
n8:AM
n3:kategorie
n15:ZV
n3:klicovaSlova
field didactics subject didactics linguodidactics Czech language didactics psycholinguistics constructivism qualitative research
n3:partnetrHlavni
n13:orjk%3A11410
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
25
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
25
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2014-03-31+02:00
n3:prideleniPodpory
n10:P407-12-1830
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n5:2015
n3:sberDatUdajeProjZameru
n5:2015
n3:soutez
n18:SGA02012GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n20:DRRVK
n3:typPojektu
n16:P
n3:ukonceniReseni
2015-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n8:AI
n3:zahajeniReseni
2012-01-01+01:00
n3:zivotniCyklusProjektu
n4:ZBBK