This HTML5 document contains 36 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n21http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n12http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n11http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n13http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n6http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n14http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GAP407%2F11%2F1740/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GAP407%2F11%2F1740
rdf:type
n13:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GAP407/11/1740
dcterms:description
The goal of the project is to describe critical areas of primary school mathematics in which pupils often fail, i.e., do not master them on a level allowing them to develop their mathematical literacy and its creative usage in everyday life, and to classify empirical didactic practices created by experienced teachers with the aim to help pupils master the subject. Based on an analysis, theoretical principles of efficiency of these practices will be identified as well as the conditions for the application of the principles in teaching. Surveys of relevant research from countries with comparable cultural background will be carried out. The methodology will comprise a qualitative part (individual interviews, focus groups, observations, clinical experiments with pupils) and a questionnaire survey with the aim to verify results gained in the qualitative research. The products of the project will consist of partial studies, a monograph summarising the results, a manual for teachers with didactic recommendations and a proposal for an implementation of the results in teacher preparation. Projekt se zabývá tzv. kritickými místy učiva matematiky na základní škole, v nichž žáci často selhávají, resp. nezvládají je tak, aby se produktivně rozvíjela jejich matematická gramotnost a její tvořivé využívání. Cílem projektu je tato kritická místa popsat a utřídit rejstřík empirických didaktických postupů, které si vytvářejí zkušení učitelé a které mají žákům pomoci potíže s učivem zvládnout. Na základě analýzy budou identifikovány teoretické principy účinnosti těchto postupů a podmínky aplikace těchto principů ve výuce. Budou provedeny rozsáhlé rešerše relevantních výzkumů ze zemí se srovnatelným kulturním pozadím. Metodologie projektu sestává z kvalitativní části (individuální a skupinové rozhovory, pozorování, klinické experimenty se žáky) a z dotazníkového šetření, které bude sloužit k verifikaci výsledků získaných kvalitativními postupy. Výstupem projektu bude kromě dílčích studií monografie shrnující dosažené výsledky, manuál pro učitele s didaktickými doporučeními a návrh implementace výsledků výzkumu do přípravy učitelů.
dcterms:title
Critical areas of mathematics at the primary school - analysis of teachers' didactic practices Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů
skos:notation
GAP407/11/1740
n3:aktivita
n10:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n5:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n5:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-04-23+02:00
n3:druhSouteze
n15:VS
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:fazeProjektu
n20:100772384
n3:hlavniObor
n6:AM
n3:kategorie
n19:ZV
n3:klicovaSlova
critical areas of mathematics at the primary school individual pupils' solving strategies empirical didactic practices of teachers
n3:oduvodneniPrubehuReseni
Deferred Final Report Odložená závěrečná zpráva
n3:partnetrHlavni
n11:orjk%3A11410
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
27
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
27
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2014-03-31+02:00
n3:prideleniPodpory
n12:P407-11-1740
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n8:2015
n3:sberDatUdajeProjZameru
n8:2015
n3:soutez
n14:SGA02011GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n9:DRP
n3:typPojektu
n21:P
n3:ukonceniReseni
2016-12-31+01:00
n3:vedlejsiObor
n6:AN
n3:zahajeniReseni
2011-01-01+01:00
n3:zivotniCyklusProjektu
n4:ZBBKP