This HTML5 document contains 35 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n9http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/zivotniCyklusProjektu/
n12http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/druhSouteze/
n4http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/typPojektu/
dctermshttp://purl.org/dc/terms/
n2http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/
n21http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/subjekt/
n16http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/cep/prideleniPodpory/
n20http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/kategorie/
n19http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/
n18http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/duvernostUdaju/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
n15http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/obor/
n14http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/fazeProjektu/
n6http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/projekt/GAP407%2F11%2F1556/
n13http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/soutez/
n7http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/statusZobrazovaneFaze/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n3http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/cep/
n10http://linked.opendata.cz/resource/domain/vavai/aktivita/
n8http://reference.data.gov.uk/id/gregorian-year/

Statements

Subject Item
n2:GAP407%2F11%2F1556
rdf:type
n19:Projekt
rdfs:seeAlso
http://www.isvav.cz/projectDetail.do?rowId=GAP407/11/1556
dcterms:description
The project aims to analyze the rate of inequality in conditions of teaching and learning in various types of schools (academic and non academic tracks) and with emphasis on schools serving disadvantaged students. We will emphasize inequity in teacher quality and school climate. The proposed project is follow-up to main principals’ previous quantitative international surveys on equity in schools (International Equity in Education Survey). In the first year of the project we will enrich findings from previous quantitative surveys by qualitative study of school equity as viewed by pupils and their teachers (using in-depth interviews and focus-groups). In the second year we will administer teacher questionnaires in schools that will participate in PISA 2012 study and we will measure teacher self-efficacy and collective efficacy, as well as other measures of teacher quality. Linking our data with results of students in PISA achievement tests and detailed information on family background will enable us to measure the effects of teacher quality and school climate on students’ achievement. Cílem projektu je popsat míru (ne)rovnosti podmínek vzdělávání a (ne)rovnosti výsledků žáků v českých školách, a to s důrazem na rozdíly mezi jednotlivými typy škol (ZŠ, ZŠ výběrová, VG) a s důrazem na školy, které navštěvují ve větší míře žáci z méně podnětného rodinného zázemí. V analýzách se zaměříme především na nerovnosti ve kvalitě učitelů a ve školním klimatu. Výzkum navazuje na dva autorovy předchozí výzkumy vnímání spravedlivosti ve škole žáky, které byly součástí mezinárodních šetření (International Equity in Education Surveys). V první fázi výzkumu doplníme zjištění z dotazníkových šetření o kvalitativní pohled na spravedlivost ve škole očima žáků a učitelů (hloubkové rozhovory a focus groups se žáky a učiteli). Ve druhém roce řešení zadáme v ZŠ zapojených do výzkumu PISA učitelské dotazníky, které se zaměří na zjišťování kvality učitelských sborů. S využitím dat o výsledcích žáků ve výzkumu PISA (testování žáků ve čtenářské gramotnosti, matematice a přírodovědné gramotnosti) pak budeme modelovat, jaký má kvalita učitelských sborů  a školní klima vliv na výsledky žáků.
dcterms:title
Nerovné podmínky škol – nerovné šance žáků: Zkoumání vztahu mezi kvalitou učitelů, klimatem školy, výsledky žáků a jejich sociálním původem Unequal schools–unequal chances: Discovering relationship between teacher quality, school climate, student achievement and students’ social background
skos:notation
GAP407/11/1556
n3:aktivita
n10:GA
n3:celkovaStatniPodpora
n6:celkovaStatniPodpora
n3:celkoveNaklady
n6:celkoveNaklady
n3:datumDodatniDoRIV
2015-04-23+02:00
n3:druhSouteze
n12:VS
n3:duvernostUdaju
n18:S
n3:fazeProjektu
n14:100773057
n3:hlavniObor
n15:AM
n3:kategorie
n20:ZV
n3:klicovaSlova
equity equality of conditions and results teacher quality school climate educational inequalities
n3:oduvodneniPrubehuReseni
Deferred Final Report Odložená závěrečná zpráva
n3:partnetrHlavni
n21:orjk%3A11410
n3:pocetKoordinujicichPrijemcu
0
n3:pocetPrijemcu
1
n3:pocetSpoluPrijemcu
0
n3:pocetVysledkuRIV
15
n3:pocetZverejnenychVysledkuVRIV
15
n3:posledniUvolneniVMinulemRoce
2014-03-31+02:00
n3:prideleniPodpory
n16:P407-11-1556
n3:sberDatUcastniciPoslednihoRoku
n8:2015
n3:sberDatUdajeProjZameru
n8:2015
n3:soutez
n13:SGA02011GA-ST
n3:statusZobrazovaneFaze
n7:DRP
n3:typPojektu
n4:P
n3:ukonceniReseni
2016-12-31+01:00
n3:zahajeniReseni
2011-01-01+01:00
n3:zivotniCyklusProjektu
n9:ZBBKP